AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Gutten min som går i 1.klasse tar ikke vare på tingene sine. Han mister ofte hansker, lue, sokker osv. Han fikk helt nye hansker i oktober...mista den ene. Kjøpte nye igjen og etter bare 3 dagers bruk mister han den ene hansken igjen!!! Hva i alle dager skal jeg gjøre med denne gutten???? Ting er liksom ikke gratis uansett om det kjøpt brukt. Har også sjekket gjenglemte bokser Lurer på om det er innafor å henge opp lapp på skolen om hvis noen finner hansken så kan de legge den i hylla til gutten min?? Kan man gjøre dette? Anonymkode: 80089...944 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Har en med adhd, jeg må selv følge opp og lete, minne på og lære opp, husk det og det. Mye jobb, gikk noen år men han husker mer og mer, stortsett! Anonymkode: e8b66...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Altså. Det er ganske vanlig for unger i første klasse. Her merket vi ALT. Vi har også en fb.gruppe for trinnet der vi legger inn bilder om noe er borte. Selvsagt kan du henge opp en lapp. Anonymkode: c2bae...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Du får feste hanskene til jakkeermene med sånne strikk med klyper som vi hadde da jeg var barn Når det gjelder lue og sokker, har jeg dessverre ikke noen god løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Har de ikke "hittegods" på skolen? Spør en av de voksne. Anonymkode: a5829...9a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Du må hente på skolen hver dag og gå gjennom at alt er der. Er det borte, må dere lete sammen. Jo flere dager som går, jo mindre sjanse for å finne igjen. Her har gutten endelig fått kontroll nå i 3. klasse. Anonymkode: aa27d...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har en niåring. Han mister og glemmer alt. Det er ganske sykt og det virker ikke som det er like ille som kompisene men når jeg snakker med andre sier folk at det er normalt for alderen. Det er mye som foregår i hodet og som de skal holde styr på. Anonymkode: 50d2b...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gutten min som går i 1.klasse tar ikke vare på tingene sine. Han mister ofte hansker, lue, sokker osv. Han fikk helt nye hansker i oktober...mista den ene. Kjøpte nye igjen og etter bare 3 dagers bruk mister han den ene hansken igjen!!! Hva i alle dager skal jeg gjøre med denne gutten???? Ting er liksom ikke gratis uansett om det kjøpt brukt. Har også sjekket gjenglemte bokser Lurer på om det er innafor å henge opp lapp på skolen om hvis noen finner hansken så kan de legge den i hylla til gutten min?? Kan man gjøre dette? Anonymkode: 80089...944 Har dere klassegruppe på spond eller facebook? Du kan jo spørre der. Det gjør ofte foreldrene på vårt trinn men ser ikke at noen henger opp lapp på skolen. Det blir kanskje litt rart Anonymkode: 50d2b...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere klassegruppe på spond eller facebook? Du kan jo spørre der. Det gjør ofte foreldrene på vårt trinn men ser ikke at noen henger opp lapp på skolen. Det blir kanskje litt rart Anonymkode: 50d2b...a00 Jeg tror også blir rart å henge opp lapper. Aldri sett noen gjøre det. Får spørre på fb Ts Anonymkode: 80089...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Gutten min som går i 1.klasse tar ikke vare på tingene sine. Han mister ofte hansker, lue, sokker osv. Han fikk helt nye hansker i oktober...mista den ene. Kjøpte nye igjen og etter bare 3 dagers bruk mister han den ene hansken igjen!!! Hva i alle dager skal jeg gjøre med denne gutten???? Ting er liksom ikke gratis uansett om det kjøpt brukt. Har også sjekket gjenglemte bokser Lurer på om det er innafor å henge opp lapp på skolen om hvis noen finner hansken så kan de legge den i hylla til gutten min?? Kan man gjøre dette? Anonymkode: 80089...944 Har du merka med navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg merker ALT!! Alt ned til hver eneste blyant og fargestift i penalet! Datteren min går nå i 4 klasse og har fortsatt noen fargeblyantene (med de kjipeste fargene) fra penalet hun fikk i 1.klasse…😂 Mitt beste tips er å bestille opp merkelapper med farge/mønster og ha samme type lapp gjennom barneskolen! Har 3 barn, og har merket alt med samme merkelapper i mange år.. Bank i bordet, så har de ikke mistet så mye som en sokk på skolen en gang!! Alt kommer tilbake, for alle de ansatte vet at den merkelappen tilhører mine barn.. Og du må også inn på skolen hver dag, og er det noe som mangler, så legg spør i klasse/trinn gruppen på fb.. Og merk alt synlig.. Ikke inni votten/hansken, men synlig utenpå! Luer har merkelappen fortan i panna eller på toppen, sko har merkelapp synlig enten på den borrelåsen eller ett annet lett synlig sted… Da ser de ansatte og faktisk de fleste barna umiddelbart hvem som eier votten😊 Anonymkode: 9eaf0...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Maleficenta skrev (47 minutter siden): Har du merka med navn? Ja merker alt. Men det er litt dumt med hansker at dene ene hansken har sånn vaskelapp man kan feste navnelapp på. Mens den andre har ingen lapp på seg. Og hvis man fester navnelapp rett på hansken så faller den av veldig fort Anonymkode: 80089...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg merker ALT!! Alt ned til hver eneste blyant og fargestift i penalet! Datteren min går nå i 4 klasse og har fortsatt noen fargeblyantene (med de kjipeste fargene) fra penalet hun fikk i 1.klasse…😂 Mitt beste tips er å bestille opp merkelapper med farge/mønster og ha samme type lapp gjennom barneskolen! Har 3 barn, og har merket alt med samme merkelapper i mange år.. Bank i bordet, så har de ikke mistet så mye som en sokk på skolen en gang!! Alt kommer tilbake, for alle de ansatte vet at den merkelappen tilhører mine barn.. Og du må også inn på skolen hver dag, og er det noe som mangler, så legg spør i klasse/trinn gruppen på fb.. Og merk alt synlig.. Ikke inni votten/hansken, men synlig utenpå! Luer har merkelappen fortan i panna eller på toppen, sko har merkelapp synlig enten på den borrelåsen eller ett annet lett synlig sted… Da ser de ansatte og faktisk de fleste barna umiddelbart hvem som eier votten😊 Anonymkode: 9eaf0...028 Jeg merker alt. Men det er litt dumt med hansker at dene ene hansken har sånn vaskelapp man kan feste navnelapp på. Mens den andre har ingen lapp på seg. Og hvis man fester navnelapp rett på hansken så faller den av veldig fort Anonymkode: 80089...944 Anonymkode: 80089...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg merker alt. Men det er litt dumt med hansker at dene ene hansken har sånn vaskelapp man kan feste navnelapp på. Mens den andre har ingen lapp på seg. Og hvis man fester navnelapp rett på hansken så faller den av veldig fort Anonymkode: 80089...944 Anonymkode: 80089...944 Hmm.. Jeg bruker de merkelappene fra Askeladden, og fester på votter oppe ved åpningen, og faller de av fester jeg ny.. Merker de også inni, bare å feste de rett på stoffet, der det ikke er lapp.. Jeg har også merkelapper liggende i hylla dems på skolen, så ser jeg noe mangler lapp, fester jeg enkelt på ny der og da.. Ja, det går en del lapper i perioder, men det er verdt det… På de vantene kan det være litt værre, men de pleier holde om jeg fester de ‘’på tvers’’, altså loddrett over åpningen.. Noen votter har jo også ett liten ‘’lapp’’ med navnet på produsenten til votten, og da fester jeg den der.. Jeg inbiller meg at siden jeg har valgt samme mønster på lappen og etternavn (har ett veldig sjeldent etternavn) og tlf nr, så siden jeg har har hatt barn på skolen her siden 2017, så er det mønsteret så lett å kjenne igjen.. Jeg tenker også, så langt det går, på hvem materialet/stoff type jeg kjøper votter i , slik at merkelappene blir sittende mest mulig på…. Evt, ville jeg kjøpt ett navne stempel, som i linken under.. Og merket i vei! Uff, jeg skjønner det er frustrerende!! Anonymkode: 9eaf0...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Link til stempel: https://www.foldal.no/navnestempel-for-klær-2 Anonymkode: 9eaf0...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg merker alt. Men det er litt dumt med hansker at dene ene hansken har sånn vaskelapp man kan feste navnelapp på. Mens den andre har ingen lapp på seg. Og hvis man fester navnelapp rett på hansken så faller den av veldig fort Anonymkode: 80089...944 Anonymkode: 80089...944 Da må du kjøpe bedre kvalitet. De vi har kjøpt fra kjente norske butikker holder i flere vask til og med. Anonymkode: 2165f...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Sy lua fast i jakkekragen med en tråd. Samme med votter. Anonymkode: 2165f...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Hvor er merkelappene dine fra nå? Anonymkode: 9eaf0...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Kjøp billiggreier på Rusta, Jula, etc. Hvis han ikke klarer å ta vare på tingene, må han nesten tåle vanter til 9,90. Sannsynligvis lærer han etterhvert. Anonymkode: 5e775...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da må du kjøpe bedre kvalitet. De vi har kjøpt fra kjente norske butikker holder i flere vask til og med. Anonymkode: 2165f...47b Mulig det er bare dette ja.. Mener å huske jeg prøvde noen super billig lapper fra ett nettsted for maaange år siden, og det føltes som om de falt av bare det blåste på de😂 Anonymkode: 9eaf0...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå