AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Utenom de 3-4 ukene ferie du får? Anonymkode: 805c2...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Nei, foreldrene må kanskje dele seg opp? Det er ingen menneskerett å ha ferie samtidig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Ser ikke noe i veien med det. Sånn er det, foreldre jobber. Anonymkode: 6c795...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ja. Anonymkode: ef518...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Ja, i teorien skal de det. Ofte løser man det med å dele opp ferien, tar de med på jobb om det er mulig. Pluss en uke fotballskole/sommerskole. Jeg og mannen har de siste 6årene hatt 1-2 uker ferie sammen. Resten er man alene med ungene mens den andre jobber. Anonymkode: 8df93...010 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Utenom de 3-4 ukene ferie du får? Anonymkode: 805c2...82c En 5. klassing vil da trolig sette enorm pris på noen få uker der hen kan gjøre sine egne ting? De har venner. De henger ikke i mor/far sine skjørter uansett, og planer om å sove lenge, dra til en kompis, game litt, gå ned på stranda, hjem til middag med salt i håret og god appetitt fremstår da forlokkende for alle og enhver? En 5. klassing er ikke en småunge. La oss ikke late som om de er det fordi voksne flest liker å infantilisere unger. De er 11-12 år. For få generasjoner siden sendte vi 12 år gamle gutter på sjøen og 12 år gamle jenter bort som tjenestepiker eller budeier. De evner ivareta seg selv, gitt tilstrekkelig oppdragelse og øvelse. Anonymkode: 55026...79f 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Burde da klare det. Når jeg var 11/12 år som en ikke 5 klasse er. Passet jeg andre barn hele helger alene. Virker som barn i dag blir oppdratt til å være helt handikappet i vanlig hverdag at de ikke ska kunne klare noe selv før de er 18 år Anonymkode: 99122...1a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Nei, vi deler oss opp, bor på hytta og en eller begge av oss har hjemmekontor, h*n har eldre søsken og h*n skal på sommerskole og korpstur. Anonymkode: b4571...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Ikke alle har noe valg. Så da må de bare de det da. Men mange kommuner har aktiviteter iløpet av sommeren. Sommercamp, fotballskole, svømmeskole etc. Noe gratis og noe som koster penger, det går jo an å sjekke opp det. Mange fine og morsomme tilbud. Anonymkode: d5175...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En 5. klassing vil da trolig sette enorm pris på noen få uker der hen kan gjøre sine egne ting? De har venner. De henger ikke i mor/far sine skjørter uansett, og planer om å sove lenge, dra til en kompis, game litt, gå ned på stranda, hjem til middag med salt i håret og god appetitt fremstår da forlokkende for alle og enhver? En 5. klassing er ikke en småunge. La oss ikke late som om de er det fordi voksne flest liker å infantilisere unger. De er 11-12 år. For få generasjoner siden sendte vi 12 år gamle gutter på sjøen og 12 år gamle jenter bort som tjenestepiker eller budeier. De evner ivareta seg selv, gitt tilstrekkelig oppdragelse og øvelse. Anonymkode: 55026...79f De er 9-10/11 år. Anonymkode: 34e16...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Min femteklassing får 1-2 uker alene hjemme ja, mens vi er på jobb. Sommerferien er jo lang. Det klarer de fint! Er det aktiviteter o.l å melde de på kan man jo det. Eneste er at det kan bli kjedelige dager om mange er bortreist. Anonymkode: 34e16...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Når jeg gikk i 5. klasse stjal vi moped, og herjet ganske bra. Jeg vil tro at din sønn klarer å være alene hjemme, og spille TV-spill. Anonymkode: 31fd9...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Dersom vi ikke hadde hatt besteforeldre og sommerskoler, hadde vi nok delt oss i deler av ferien i alle fall. Endret 4 timer siden av Splittbinders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En 5. klassing vil da trolig sette enorm pris på noen få uker der hen kan gjøre sine egne ting? De har venner. De henger ikke i mor/far sine skjørter uansett, og planer om å sove lenge, dra til en kompis, game litt, gå ned på stranda, hjem til middag med salt i håret og god appetitt fremstår da forlokkende for alle og enhver? En 5. klassing er ikke en småunge. La oss ikke late som om de er det fordi voksne flest liker å infantilisere unger. De er 11-12 år. For få generasjoner siden sendte vi 12 år gamle gutter på sjøen og 12 år gamle jenter bort som tjenestepiker eller budeier. De evner ivareta seg selv, gitt tilstrekkelig oppdragelse og øvelse. Anonymkode: 55026...79f Jeg fylte 10 da jeg gikk i 5. klasse. Utover dét - enig med deg. Jeg husker påfølgende sommer med bading med klassekamerater - vi valgte ulike lokasjoner ulike dager, heldigvis var alt gåavstand, selv om den ene tok en og en halv time - flying på butikken og kjøpe is, kjøre rundt på skateboard og ovetnattinger med venninnene mine. Våre foreldre jobbet dagtid. Dette var tidlig 2000-tallet og i en fredelig sørlandsby, skal sies. Anonymkode: 120b3...5c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En 5. klassing vil da trolig sette enorm pris på noen få uker der hen kan gjøre sine egne ting? De har venner. De henger ikke i mor/far sine skjørter uansett, og planer om å sove lenge, dra til en kompis, game litt, gå ned på stranda, hjem til middag med salt i håret og god appetitt fremstår da forlokkende for alle og enhver? En 5. klassing er ikke en småunge. La oss ikke late som om de er det fordi voksne flest liker å infantilisere unger. De er 11-12 år. For få generasjoner siden sendte vi 12 år gamle gutter på sjøen og 12 år gamle jenter bort som tjenestepiker eller budeier. De evner ivareta seg selv, gitt tilstrekkelig oppdragelse og øvelse. Anonymkode: 55026...79f En som går i femte klasse er ikke 12 år, men 10 år. Alle som nå går i femte klasse, har fylt 10 år i løpet av 2024 (hvis man har startet på skolen til riktig år) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden i fjor, da vi hadde 5-klassing, dro vil på hytta til svigers der de kunne passe barna, mens vi pendlet mellom hytta og hus for hjemmekontor. Hvis jeg ikke hadde noe slikt mulighet, tror jeg ville bestilt et eller annet sommerleir. Sommerleier er veldig populært her jeg bor, veldig mange barn blir med. Anonymkode: 13b0d...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En 5. klassing vil da trolig sette enorm pris på noen få uker der hen kan gjøre sine egne ting? De har venner. De henger ikke i mor/far sine skjørter uansett, og planer om å sove lenge, dra til en kompis, game litt, gå ned på stranda, hjem til middag med salt i håret og god appetitt fremstår da forlokkende for alle og enhver? En 5. klassing er ikke en småunge. La oss ikke late som om de er det fordi voksne flest liker å infantilisere unger. De er 11-12 år. For få generasjoner siden sendte vi 12 år gamle gutter på sjøen og 12 år gamle jenter bort som tjenestepiker eller budeier. De evner ivareta seg selv, gitt tilstrekkelig oppdragelse og øvelse. Anonymkode: 55026...79f Enig i mye, men min helt normale 5. klassing og mange av hans klassekamerater har akkurat fyllt 10. Anonymkode: 1cd1c...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Violetta skrev (2 timer siden): Nei, foreldrene må kanskje dele seg opp? Det er ingen menneskerett å ha ferie samtidig. Hvem har noensinne hevdet at dette er en menneskerett? Anonymkode: 98855...373 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Nei, selvfølgelig ikke. Vi deler opp ferien, og får hjelp av bestemor. Anonymkode: 0b618...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Violetta skrev (2 timer siden): Nei, foreldrene må kanskje dele seg opp? Det er ingen menneskerett å ha ferie samtidig. Er det noen her som har sagt at det er en menneskerett? Anonymkode: c5a61...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå