Gå til innhold

Dere som ble lovet KS, fikk dere problemer med å faktisk få det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fikk innvilget ks på grunn av komplikasjoner med første fødsel (hvor barnet blant annet satt fast veldig lenge i fødselskanalen og var i dårlig form da han først kom ut.

Fikk innvilget ks uke 38, men fødselen startet spontant i uke 37. Da vi ringte inn fikk vi først beskjed om å vente litt hjemme, fordi de uansett ikke hadde kapasitet til ks akkurat da, midt på natten, og vakthavende mente at vi hadde tid, siden hun så i papirene mine at forrige fødsel varte i flere døgn. Etter 3-4 timer fikk vi likevel mast oss inn da jeg følte på kroppen at det tok seg veldig opp. 

Da vi kom inn måtte vi vente litt på undersøkelse, jordmor sjekket og konstanterte 7 cm. Hun gikk ut av rommet for å snakke med lege, kom inn igjen og erklærte «gode nyheter! legen mener at dette er så fin fremgang at vi bare kan kjøre på med vaginal fødsel», uten at denne legen en gang gadd å komme inn i rommet til oss.

Uten å få høre at vi var to foreldre som var meget engstelige siden forrige fødsel holdt på å gå skikkelig galt, og at vi tidligere hadde lagt en klokkeklar plan med en annen lege om IKKE vaginal fødsel nettopp for å unngå risikoen for at det samme skulle skje igjen. 

Anonymkode: 6fc7c...077

Hvilket sykehu var dette?

Anonymkode: 2a8d3...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket sykehu var dette?

Anonymkode: 2a8d3...702

Et av de større i Norge. Kunne nok sagt mer om det, men står for øyeblikket i en klageprosess som jeg ønsker å få avklart først. 

Anonymkode: 6fc7c...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 12.43):

Takk for svar, det var betryggende! Hvis man skulle havne i en slik situasjon, har man noen rettigheter? Kan man reise til et annet sykehus og få KS der? Gitt at man ikke allerede er i aktiv fødsel da. 

Anonymkode: 57b4c...ff4

Jeg fikk innvilget ks, og fikk beskjed om at jeg kunne være nødt til å føde vaginalt om det kom mye akutte. Dette begynner å bli noen år siden. Det gikk veldig fint for min del. Hos oss kunne jeg ikke bare reist noe annet sted, måtte ha fødeplass.

Anonymkode: 2c4c5...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...