AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:03 #21 Del Skrevet torsdag kl 12:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lyst til at dama skal ha lyst på meg. Når dama ikke har lyst på meg lengre (som i «ikke en eneste gang siste 12 mnd») så anser jeg det romantisk-seksuelle forholdet som over. Hvis hun vil leve sammen for å oppdra barn og betale ned på huslån så greit nok, men jeg har ikke noen troskap ovenfor noen som ikke vil ha det de krever monopol på. Anonymkode: 81f87...5fc Men hvorfor har du plutselig lyst på andre damer, da? Jeg har ikke lyst på andre menn når jeg er i et forhold. Det kan hende at det er mange her som har lyst både på den ene og den andre, og driter i hvem dama er, bare det finnes et tilgjengelig hull. Anonymkode: 49b6e...d4b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:04 #22 Del Skrevet torsdag kl 12:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er da vel ingen som gifter seg også vil en av partene ikke ha hyppig sex. Sex bør man ha minimum 2-3 ganger i uka. Å det er ikke noe rart om det blir utroskap om dette ikke skjer Anonymkode: e075a...063 På samme måte som at man må finne seg i utroskap dersom en av partene ikke gjør sin halvpart i familien (klesvask, oppvask, støvsuging og vasking, nattevåk med barna, sykedager og bleier, istandgjøring til høytider og planlegging av ferier, hjelpe barna med lekser, dugnader, treninger og korpsøvinger, shopping og sortering av barneklær når de går opp i størrelse, foreldremøter og tannlegetimer, snømåking og EU-kontroller, ferieplanlegging og familiebursdager osv). Anonymkode: 6395a...75e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 12:05 #23 Del Skrevet torsdag kl 12:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kan ikke nok om kulturelle forpliktelser, juridiske forpliktelser, eller evt religiøse forpliktelser til å ha svaret sekv så vil spørre her.. Er sex, intimitet og lidenskap en del av forpliktelsene i et ekteskap? Når man gifter seg så trer ulike juridiske forpliktelser inn. Dette går feks økonomi, ansvar for barn osv. I tillegg forplikter man seg til troskap uansett hva. Det er også alment akseptert å gå fra en partner om den andre er utro. Hvilken type forpliktelse liggee det da i ekteskapet ift sex? Man skal være monogam, altså ikke ha flere seksuelle partnere. Burde man ikke da kunne forvente denne forpliktelsen begge veier? Om partner avstår fra sex over tid så er man ikke monogam for man har jo ikke lenger noen sexpartner? Jeg mener ikke at man kan kreve eller tvinge seg til sex, men jeg tor sex er viktig for mennesket, og sex er et grunnleggende behov for mennesker og også faktisk for at forhold skal overleve. Så jeg mene det det ligger en slags almennt akseptert forventning om at man har sex i ekteskap. Når man ikke får sex i ekreskapet så er sette derfor brudd på avtalen! Så er sex inkludert i avtalen om ekteskap? Anonymkode: 77e0f...2dd Det står ikke i ekteskapskontrakten. Og folk har lov å ha de reglene innenfor sex som de ønsker. Er jo de ekteparene som har åpne forhold eller driver med swinging og alt mulig. Alle velger ikke tradisjonell monogami. Så tenker det er de reglene man selv lager 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:06 #24 Del Skrevet torsdag kl 12:06 Hadde aldri i verden vært gift med en mann som jeg ikke har sex med. For meg betyr ekteskap kjærlighet og ikke bare ha økonomisk og juridisk sammen. Er det ikke kjærligheten i mellom oss så er det ikke et ekteskap heller. Det vil komme tider hvor man føler man ikke elsker mannen like høyt osv.. Husk at barn blir voksne og flytter ut. Venner kommer og går. Men til slutt er det mannen din og deg og det er da viktig at man har det bra sammen. Noen er aseksuelle og tilfredsstiller hverandre på andre måter enn seksuelt, men det krever jo at begge er aseksuelle. Det er ikke et krav for å gifte seg, men et utgangspunkt for at ekteskapet skal bli bra og langvarig Anonymkode: 2dd04...aff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:07 #25 Del Skrevet torsdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har lyst til at dama skal ha lyst på meg. Når dama ikke har lyst på meg lengre (som i «ikke en eneste gang siste 12 mnd») så anser jeg det romantisk-seksuelle forholdet som over. Hvis hun vil leve sammen for å oppdra barn og betale ned på huslån så greit nok, men jeg har ikke noen troskap ovenfor noen som ikke vil ha det de krever monopol på. Anonymkode: 81f87...5fc Hvor mange timer bruker kona di på daglig arbeid i hjemmet (oppvask, klesvask, lekser med barna, innkjøp og middag, planlegging og logistikk) i fht deg? Jeg bruker et sted mellom 3 og 4 daglige timer etter jobb, og så lenge min mann ikke gidder å bruke mer enn max 30 minutter, så kan han naturligvis ikke forvente sex av en som han åpenbart behandler som slave og tjener. Anonymkode: 6395a...75e 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl 12:12 #26 Del Skrevet torsdag kl 12:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ikke avtalt freksens. Ok, så man kan kan forvente sex, men man vet ikke når eller hvor ofte? Gjelder det da også andre ting i forhold? Hvor ofte skal man lage middag; vaske køær, vaske leiligheten osv Er det ikke rart å si at sex er inkludert i ekteskapet, men ikke frekvens. Jeg snakker nå selvsagt om «normale omstendigheter» Kan man da feks se på «normal» frekvens med et evt mulig avvik? La oss se sex snitt er 1 gang per uke. Ved et avvik, vi er tross alt ulike, så kunne man kanskje si at sex 2 ganger per måned er minimum inkludert i ekteskapet? Altså i gjennomsnitt over tid… Anonymkode: 77e0f...2dd Selfølgelig kan man ikke avtale frekvens på forhån, det er også veldig individuelt og ikke noe standar svar for alle her. I noen forhold et en part hjemeværende mens den andre jobber, de vil da (trolig) ha helt annen fordeling av midagslaging en et par hvor begge jobber like mye. Det vil også variere med tiden. Selv om et par til vanlig kan lage midag anen hver dag, så kan dette endre seg i korte eller lange perioder med foreksempel eksamenslesning, sykdom eller mer jobb en vanlig. Live kan ikke planleges men må tilpases etter hvert, bare tulkete å lage rigide avtaler for et samliv som kan vare i opp til 80 år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:40 #27 Del Skrevet torsdag kl 12:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ikke avtalt freksens. Ok, så man kan kan forvente sex, men man vet ikke når eller hvor ofte? Gjelder det da også andre ting i forhold? Hvor ofte skal man lage middag; vaske køær, vaske leiligheten osv Er det ikke rart å si at sex er inkludert i ekteskapet, men ikke frekvens. Jeg snakker nå selvsagt om «normale omstendigheter» Kan man da feks se på «normal» frekvens med et evt mulig avvik? La oss se sex snitt er 1 gang per uke. Ved et avvik, vi er tross alt ulike, så kunne man kanskje si at sex 2 ganger per måned er minimum inkludert i ekteskapet? Altså i gjennomsnitt over tid… Anonymkode: 77e0f...2dd Det er noe man som par må snakke sammen om og bli enige om. Jeg hadde ikke trivdes i et forhold med så lav frekvens som 2 ganger i mnd. Anonymkode: 463c3...45a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:11 #28 Del Skrevet torsdag kl 13:11 Impotens var faktisk en av få gyldige grunner til skilsmisse i flere hundre år. I dag er det helt frivillig å være gift eller å skilles, så nå er det helt opp til hvert enkelt par hvordan de innretter seg. Anonymkode: a240a...cd6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet torsdag kl 13:30 #29 Del Skrevet torsdag kl 13:30 Ja. Det vil jeg si. Godt spørsmål forresten. Men hyppigheten er et "forhandlingspørsmål". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:12 #30 Del Skrevet torsdag kl 20:12 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvorfor har du plutselig lyst på andre damer, da? Jeg har ikke lyst på andre menn når jeg er i et forhold. Det kan hende at det er mange her som har lyst både på den ene og den andre, og driter i hvem dama er, bare det finnes et tilgjengelig hull. Anonymkode: 49b6e...d4b Jeg har ikke «plutselig lyst på andre damer». Jeg har prøvd og stanget hodet i veggen i årevis med dama jeg har mest lyst på. På ett ellet annet punkt gir jeg opp og da blir andre damer interessant for meg. Anonymkode: 81f87...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:12 #31 Del Skrevet torsdag kl 20:12 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er da vel ingen som gifter seg også vil en av partene ikke ha hyppig sex. Sex bør man ha minimum 2-3 ganger i uka. Å det er ikke noe rart om det blir utroskap om dette ikke skjer Anonymkode: e075a...063 Litt morsomt at du sier dette. Vi forlovet oss for knappe 3 uker siden. I år har vi hatt sex 2-3 ganger 😊 Jeg forstår at vårt seksualliv ikke nødvendigvis representerer noe flertall, men for oss så er ikke sex noe «lim» eller nøkkelkomponent for et fungerende forhold. Vi har sex når en av oss tar et initiativ. Veldig enkelt. Noen perioder har vi hatt mye og ofte sex, mens andre perioder sjeldent. Slik som siste året😊 For ordens skyld så har vi vært sammen i akkurat 20 år og er nå helt nylig som sagt forlovet. I løpet av disse 20 årene har vi hatt sex alt fra 2 ganger daglig, ukentlig, månedlig og ca 1.5 år uten sex på det meste. Anonymkode: 680a2...3bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet torsdag kl 20:43 #32 Del Skrevet torsdag kl 20:43 For aldrende menn, er det vel en fordel at sex ikke er ett krav. Litt overvekt, stress, pushe 50, vips så står den ikke lenger. Kjedelig om kona skulle stikke av da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:21 #33 Del Skrevet torsdag kl 21:21 MizzVic skrev (37 minutter siden): For aldrende menn, er det vel en fordel at sex ikke er ett krav. Litt overvekt, stress, pushe 50, vips så står den ikke lenger. Kjedelig om kona skulle stikke av da Det er mulig å ha sex uten erigert penis og/eller uten vaginal penetrering. Er du så fantasiløs? Anonymkode: 81f87...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MizzVic Skrevet torsdag kl 21:44 #34 Del Skrevet torsdag kl 21:44 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er mulig å ha sex uten erigert penis og/eller uten vaginal penetrering. Er du så fantasiløs? Anonymkode: 81f87...5fc Det er menn som er opptatt av dette temaet, som er fantasiløs. Men menn som er livredd for lite sex, bør vite at det kan gjelde dem og. Det er uansett lov å ikke gidde "slapp sex". Jeg hadde ikke giddet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:17 #35 Del Skrevet torsdag kl 22:17 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er da vel ingen som gifter seg også vil en av partene ikke ha hyppig sex. Sex bør man ha minimum 2-3 ganger i uka. Å det er ikke noe rart om det blir utroskap om dette ikke skjer Anonymkode: e075a...063 Gjennomsnittet for nordmenn nå er 6 ganger i året (annenhver mnd) Anonymkode: 386b2...84a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:28 #36 Del Skrevet torsdag kl 22:28 Jeg tenker man går inn i forholdet med en høy frekvens og så lander det etter noen år på en mye lavere men mer normal frekvens. Og så spiller såklart graviditet og fødsler inn. Vi hadde ikke sex på 2 år når kona var gravid og fødte første. Men skilte meg ikke av den grunn Anonymkode: 386b2...84a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbeforelong Skrevet torsdag kl 22:35 #37 Del Skrevet torsdag kl 22:35 Gud hjelpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:59 #38 Del Skrevet fredag kl 03:59 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gjennomsnittet for nordmenn nå er 6 ganger i året (annenhver mnd) Anonymkode: 386b2...84a Kilde? Anonymkode: 463c3...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet fredag kl 05:08 #39 Del Skrevet fredag kl 05:08 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gjennomsnittet for nordmenn nå er 6 ganger i året (annenhver mnd) Anonymkode: 386b2...84a Høres litt rart ut hvis nordmenn er så forskjellige fra dansker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:39 #40 Del Skrevet fredag kl 09:39 MizzVic skrev (11 timer siden): Det er menn som er opptatt av dette temaet, som er fantasiløs. Men menn som er livredd for lite sex, bør vite at det kan gjelde dem og. Det er uansett lov å ikke gidde "slapp sex". Jeg hadde ikke giddet. Det er mulig å ha sex selv om mannen er impotent. Det er mulig å ha sex selv om kvinnen har smerter som gjør vaginal penetrasjon umulig. Forstår du det? Anonymkode: 81f87...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå