AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): DetheterINRUUSJON. Kroppen vår kan sense ting vi ikke forstår helt. Anonymkode: 930e3...f4c Intuisjon* Anonymkode: 930e3...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er jo egoistisk om man lar egne irrasjonelle følelser gå foran hensynet til andre mennesker og en avtale man har. Det er jo definisjonen på egoisme. Anonymkode: 975f2...671 Det er definisjonen å ikke kunne regulere følelser, har ingenting med egoisme å gjøre. Hadde hun vært redd han skulle si noe dumt, være til sjenanse med en eller annen adferd han ikke kan noe for, det er egoisme. Enn så urasjonelt redselen kan oppfattes, er det ikke egoisme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden Menchit skrev (8 minutter siden): Det er definisjonen å ikke kunne regulere følelser, har ingenting med egoisme å gjøre. Hadde hun vært redd han skulle si noe dumt, være til sjenanse med en eller annen adferd han ikke kan noe for, det er egoisme. Enn så urasjonelt redselen kan oppfattes, er det ikke egoisme. Der er vi uenige. Man kan utmerket godt være ganske egosentrisk og egoistisk ved å la egne irrasjonelle tanker og følelser, som ved mild angst og tvangstanker, stå i veien for normal menneskelig omgang. Vedkommendes handlinger er jo av hensyn til egne irrasjonelle følelser, selv om det kan såre andre. Man bør da lære reguleringsteknikker, og øve godt på dem. Man blir ikke nødvendigvis et menneske uten ansvar selv om man sliter med ett eller annet. Anonymkode: 975f2...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Denne familien må du holde deg langt unna ts, skygg banen og beskytt deg og din egen familie mot denne irrasjonelle mannen som har mistet datteren og kona si. Og ja dette er ironi. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, det er jo egoistisk om man lar egne irrasjonelle følelser gå foran hensynet til andre mennesker og en avtale man har. Det er jo definisjonen på egoisme. Anonymkode: 975f2...671 Du mener hun ikke burde valgt å være redd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Han har ikke opplevd "litt" tragedier hvis han har mistet datter i bilulykke. Han har opplevd det verste et menneske kan oppleve, å miste et barn. Anonymkode: bf81e...9bd Og da tenker du at han skal ta livet av noen andres barn for å påføre andre den sorgen? Anonymkode: bc0ac...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden jeg håper jeg ikke skremmer TS enda mer nå... men jeg har opplevd noe lignende. En bekjent snudde seg og gikk fra den lille praterunden vi hadde. Vi var fire-fem-seks stykker som stod og pratet. Vi kjente hverandre ikke veldig godt. Jeg så etter ham der han gikk fra oss, og fikk en helt klar tanke - som et lyn på en måte - i hodet om at "han kommer til å begå selvmord". Ikke "jeg lurer på om han kanskje kan finne på noe dumt". Nei; det stod helt klart for meg hva som kom til å skje. Men... sant.. man blir jo holdt for gal, paranoid og sinnsyk hvis man går i panikk pga en tanke. Ergo gjorde jeg ingenting. Denne bekjenten prøvde å ta livet sitt noen dager senere. Heldigvis lykkedes han ikke Anonymkode: dadbe...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå