AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:57 #21 Del Skrevet torsdag kl 10:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): DetheterINRUUSJON. Kroppen vår kan sense ting vi ikke forstår helt. Anonymkode: 930e3...f4c Intuisjon* Anonymkode: 930e3...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet torsdag kl 11:00 #22 Del Skrevet torsdag kl 11:00 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er jo egoistisk om man lar egne irrasjonelle følelser gå foran hensynet til andre mennesker og en avtale man har. Det er jo definisjonen på egoisme. Anonymkode: 975f2...671 Det er definisjonen å ikke kunne regulere følelser, har ingenting med egoisme å gjøre. Hadde hun vært redd han skulle si noe dumt, være til sjenanse med en eller annen adferd han ikke kan noe for, det er egoisme. Enn så urasjonelt redselen kan oppfattes, er det ikke egoisme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:11 #23 Del Skrevet torsdag kl 11:11 Menchit skrev (8 minutter siden): Det er definisjonen å ikke kunne regulere følelser, har ingenting med egoisme å gjøre. Hadde hun vært redd han skulle si noe dumt, være til sjenanse med en eller annen adferd han ikke kan noe for, det er egoisme. Enn så urasjonelt redselen kan oppfattes, er det ikke egoisme. Der er vi uenige. Man kan utmerket godt være ganske egosentrisk og egoistisk ved å la egne irrasjonelle tanker og følelser, som ved mild angst og tvangstanker, stå i veien for normal menneskelig omgang. Vedkommendes handlinger er jo av hensyn til egne irrasjonelle følelser, selv om det kan såre andre. Man bør da lære reguleringsteknikker, og øve godt på dem. Man blir ikke nødvendigvis et menneske uten ansvar selv om man sliter med ett eller annet. Anonymkode: 975f2...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet torsdag kl 11:12 #24 Del Skrevet torsdag kl 11:12 Denne familien må du holde deg langt unna ts, skygg banen og beskytt deg og din egen familie mot denne irrasjonelle mannen som har mistet datteren og kona si. Og ja dette er ironi. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet torsdag kl 11:24 #25 Del Skrevet torsdag kl 11:24 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, det er jo egoistisk om man lar egne irrasjonelle følelser gå foran hensynet til andre mennesker og en avtale man har. Det er jo definisjonen på egoisme. Anonymkode: 975f2...671 Du mener hun ikke burde valgt å være redd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:32 #26 Del Skrevet torsdag kl 11:32 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Han har ikke opplevd "litt" tragedier hvis han har mistet datter i bilulykke. Han har opplevd det verste et menneske kan oppleve, å miste et barn. Anonymkode: bf81e...9bd Og da tenker du at han skal ta livet av noen andres barn for å påføre andre den sorgen? Anonymkode: bc0ac...230 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:27 #27 Del Skrevet torsdag kl 13:27 jeg håper jeg ikke skremmer TS enda mer nå... men jeg har opplevd noe lignende. En bekjent snudde seg og gikk fra den lille praterunden vi hadde. Vi var fire-fem-seks stykker som stod og pratet. Vi kjente hverandre ikke veldig godt. Jeg så etter ham der han gikk fra oss, og fikk en helt klar tanke - som et lyn på en måte - i hodet om at "han kommer til å begå selvmord". Ikke "jeg lurer på om han kanskje kan finne på noe dumt". Nei; det stod helt klart for meg hva som kom til å skje. Men... sant.. man blir jo holdt for gal, paranoid og sinnsyk hvis man går i panikk pga en tanke. Ergo gjorde jeg ingenting. Denne bekjenten prøvde å ta livet sitt noen dager senere. Heldigvis lykkedes han ikke Anonymkode: dadbe...9b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet fredag kl 04:49 #28 Del Skrevet fredag kl 04:49 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Der er vi uenige. Man kan utmerket godt være ganske egosentrisk og egoistisk ved å la egne irrasjonelle tanker og følelser, som ved mild angst og tvangstanker, stå i veien for normal menneskelig omgang. Vedkommendes handlinger er jo av hensyn til egne irrasjonelle følelser, selv om det kan såre andre. Man bør da lære reguleringsteknikker, og øve godt på dem. Man blir ikke nødvendigvis et menneske uten ansvar selv om man sliter med ett eller annet. Anonymkode: 975f2...671 Nei, det er greit nok, veldig enig at man må jobbe med det. Nå sier ikke hi noe om hvor alvorlig denne angsten er. Men det finnes dem som faktisk tror at de dør når de får angst, eller blir så redd for smitte at følelsene tar overhånd. Der og da handler det jo ikke om egoisme, mener jeg. Dersom angsten din stadig går ut over andre og du nekter å gjøre noe med det er jeg enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:45 #29 Del Skrevet fredag kl 06:45 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og da tenker du at han skal ta livet av noen andres barn for å påføre andre den sorgen? Anonymkode: bc0ac...230 Nei, jeg er ikke idiot. Og ikke ts. Anonymkode: bf81e...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:25 #30 Del Skrevet fredag kl 07:25 AnonymBruker skrev (17 timer siden): jeg håper jeg ikke skremmer TS enda mer nå... men jeg har opplevd noe lignende. En bekjent snudde seg og gikk fra den lille praterunden vi hadde. Vi var fire-fem-seks stykker som stod og pratet. Vi kjente hverandre ikke veldig godt. Jeg så etter ham der han gikk fra oss, og fikk en helt klar tanke - som et lyn på en måte - i hodet om at "han kommer til å begå selvmord". Ikke "jeg lurer på om han kanskje kan finne på noe dumt". Nei; det stod helt klart for meg hva som kom til å skje. Men... sant.. man blir jo holdt for gal, paranoid og sinnsyk hvis man går i panikk pga en tanke. Ergo gjorde jeg ingenting. Denne bekjenten prøvde å ta livet sitt noen dager senere. Heldigvis lykkedes han ikke Anonymkode: dadbe...9b2 Dette kan jo ha vært en åpenbaring fra Gud. Han ønsket nok at du skulle gripe inn, da din bekjentes time enda ikke var kommet. Jeg fikk frysninger da jeg leste dette. Det finnes absolutt mer mellom himmel og jord enn vi ser. Det skjer ting på det sjelelige/åndelige planet også. Anonymkode: 6da9f...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:37 #31 Del Skrevet fredag kl 07:37 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja, det er jo egoistisk om man lar egne irrasjonelle følelser gå foran hensynet til andre mennesker og en avtale man har. Det er jo definisjonen på egoisme. Anonymkode: 975f2...671 Aha! Så du er en av de som mener det er egoistisk å ta selvmord for det er jo bare å endre instilling og være glad i stedet. Anonymkode: 9ed48...880 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisaaaaa Skrevet fredag kl 07:46 #32 Del Skrevet fredag kl 07:46 Veldig spesielt å ikke ville feire jul med noen blant annet fordi de har mistet datteren sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet fredag kl 07:47 #33 Del Skrevet fredag kl 07:47 Har en i familien som har det helt jævlig. Vurderer å gjøre det enda verre for ham ved å kansellere julefeiringen med ham fordi jeg er redd for at han skal ha det så jævlig at han tar livet av barnet sitt, seg selv og at jeg skal havne i dette. Bedre om jeg kansellerer slik at det bare er barnet og han som ryker, enn å faktisk spørre hvordan han har det. ^ det der er deg. Ser du hvor sykt det er nå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:50 #34 Del Skrevet fredag kl 07:50 Tått skrev (20 timer siden): Du mener hun ikke burde valgt å være redd? Nei, men man kan ikke la kun følelser bestemme hva man gjør eller ikke gjør, særlig ved angst og tvangstanker; fordi da øker angsten. Både på kort og lang sikt. Anonymkode: 975f2...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:52 #35 Del Skrevet fredag kl 07:52 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Aha! Så du er en av de som mener det er egoistisk å ta selvmord for det er jo bare å endre instilling og være glad i stedet. Anonymkode: 9ed48...880 Det er jo kun din tolkning. Nei, det er ikke det jeg skrev og ikke det jeg mener. Lær debatt-teknikk. Det jeg mener er ikke noe annet enn at man ikke bør la irrasjonelle tanker og følelser styre det man gjør i for stor grad, hvis man har angst eller tvangstanker. Problemet man har øker ved unngåelse. Anonymkode: 975f2...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:58 #36 Del Skrevet fredag kl 07:58 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo kun din tolkning. Nei, det er ikke det jeg skrev og ikke det jeg mener. Lær debatt-teknikk. Det jeg mener er ikke noe annet enn at man ikke bør la irrasjonelle tanker og følelser styre det man gjør i for stor grad, hvis man har angst eller tvangstanker. Problemet man har øker ved unngåelse. Anonymkode: 975f2...671 Det er jo akkurat det du fortsetter å si nå. Anonymkode: 9ed48...880 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:02 #37 Del Skrevet fredag kl 08:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo akkurat det du fortsetter å si nå. Anonymkode: 9ed48...880 Tull. Jeg snakker ikke om selvmord, men om det TS skriver: at hun selv er redd for drap, pga familiedrapene som får stor oppmerksomhet. Det er ekstremt sjeldent at det skjer, selv om folk sliter i livene sine, hvilket er helt vanlig for oss alle. Det er ille hvis hun lar disse tankene styre henne til et valg om å trekke seg unna. Men du synes at hun skal lytte til disse tankene og finne på noe annet i julen? Anonymkode: 975f2...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet fredag kl 08:45 #38 Del Skrevet fredag kl 08:45 Still opp for familien du. Set er akkurat nå i jula han trenger dere alle sammen. Søk de som trenger hjelp, ikke flykt fra dem! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:06 #39 Del Skrevet fredag kl 13:06 Jeg tenker at familie rundt seg minsker sjansen for at han går helt i kjelleren. Og hvis vi skulle vært redd for at noen er tikkende bomber, så kunne vi ikke gått i butikken en gang. Plutselig klikker en eller annen og skyter villt rundt seg. Anonymkode: e5aa4...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:00 #40 Del Skrevet fredag kl 22:00 Hvorfor kommer det så mange kommentarer på at jeg er egoistisk og heller burde spørre hvordan det går med han? Som beskrevet er dette et nært familiemedlem der jeg både sender melding, ringer, er innom mer mat og stiller opp mer en de fleste andre. Syns det er merkelig å anta at jeg ikke bryr meg om en jeg er i nær familie med som har opplevd alt dette, på grunnlag av noen tanker jeg har som jeg selv ser er irrasjonell (men likevel vanskelig å bli kvitt). Syns også det er merkelig av alle å anta at julen hans er ødelagt om jeg (en person) ikke dukker opp. Vi skal være flere på julaften, og julen avhenger ikke av meg for at den skal bli bra. Anonymkode: 1217f...a59 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå