AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har en i familien som har opplevd litt tragedier i det siste. Først mistet han kona til utroskap og nytt forhold, deretter datteren i bilulykke. Vi skal feire med dem (gjenværende barn og mor/far) men pga alt som har skjedd med han, selv om stemningen er grei mellom begge parter, har jeg fått en meget ekkel følelse på ‘tenk om det klikker for han på julaften’. Jeg aner ikke hvorfor, har aldri hatt dette før eller tenkt slik. Jeg er faktisk så redd for det at jeg vurderer å melde avbud mot å feire julen der. Er jeg blitt helt paranoid? Har tenkt det i flere måneder, lenge før dette på nyhetene men det har jo vært veldig mange familie drap siste året som muligens har innspill på disse tankene? Anonymkode: 1217f...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det blir for dumt å gå rundt å tenke slik. Rent statistisk er det mye større sannsynlighet for at du blir kjørt ned på vei til julefeiringen. Eller at huset brenner ned som følge av feil bruk av julelys/stearinlys. Anonymkode: a0604...5dd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Sjansen for selvmord er så uendelig mye større enn drap. Og selv selvmord skjer det kun med ca 700 i året. Statistisk liten sjanse mao Anonymkode: b9ce7...9df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir for dumt å gå rundt å tenke slik. Rent statistisk er det mye større sannsynlighet for at du blir kjørt ned på vei til julefeiringen. Eller at huset brenner ned som følge av feil bruk av julelys/stearinlys. Anonymkode: a0604...5dd Ja det er jo ingen logikk i mine tanker, men klarer likevel ikke legge de fra meg Anonymkode: 1217f...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjansen for selvmord er så uendelig mye større enn drap. Og selv selvmord skjer det kun med ca 700 i året. Statistisk liten sjanse mao Anonymkode: b9ce7...9df Jeg har opplevd tre selvmord i nær familie/venneomkrets så det var ikke så beroligende 😅😅 Anonymkode: 1217f...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har en i familien som har opplevd litt tragedier i det siste. Først mistet han kona til utroskap og nytt forhold, deretter datteren i bilulykke. Vi skal feire med dem (gjenværende barn og mor/far) men pga alt som har skjedd med han, selv om stemningen er grei mellom begge parter, har jeg fått en meget ekkel følelse på ‘tenk om det klikker for han på julaften’. Jeg aner ikke hvorfor, har aldri hatt dette før eller tenkt slik. Jeg er faktisk så redd for det at jeg vurderer å melde avbud mot å feire julen der. Er jeg blitt helt paranoid? Har tenkt det i flere måneder, lenge før dette på nyhetene men det har jo vært veldig mange familie drap siste året som muligens har innspill på disse tankene? Anonymkode: 1217f...a59 Hva med å SPØRRE HVORDAN HAN HAR DET????? Være der for folk som sliter! Stille opp! Og ikke la de sitte i sin egen elendighet!? Anonymkode: 1dc89...76a 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes innlegget ditt er bortimot det mest egoistiske jeg noen gang har lest her på kvinneguiden. Vært her i flere år. Anonymkode: cd9ea...a75 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har en i familien som har opplevd litt tragedier i det siste. Først mistet han kona til utroskap og nytt forhold, deretter datteren i bilulykke. Vi skal feire med dem (gjenværende barn og mor/far) men pga alt som har skjedd med han, selv om stemningen er grei mellom begge parter, har jeg fått en meget ekkel følelse på ‘tenk om det klikker for han på julaften’. Jeg aner ikke hvorfor, har aldri hatt dette før eller tenkt slik. Jeg er faktisk så redd for det at jeg vurderer å melde avbud mot å feire julen der. Er jeg blitt helt paranoid? Har tenkt det i flere måneder, lenge før dette på nyhetene men det har jo vært veldig mange familie drap siste året som muligens har innspill på disse tankene? Anonymkode: 1217f...a59 Jepp. Sier ikke at det gjør ting bedre, eller at du "bare må skjerpe deg" som om det er den enkleste ting i verden å gjøre. Men risikoen for at denne stakkars mannen dreper dere på julaften, som åpenbart er forsvinnende liten i utgangspunktet, har selvfølgelig ikke økt dramatisk av at det har vært noen drap i nære relasjoner i Norge i det siste. Tvert imot skulle jeg vel tro at han, som andre normale mennesker, synes det er trist og leit. For meg blir det helt fjernt å engang imøtegå det punkt for punkt, men vil også bare nevne at dette er en fyr som har vært utsatt for reell urett. Det har jeg ikke sett at har vært noe åpenbart kjennetegn ved de som har vært i media i det siste. Han har vært utsatt for både ræva behandling og tragiske ulykker, og dere er jo de som tvert imot har forbarmet dere over stakkaren. I Norge engster man seg over "smitteeffekt", både i saker der det faktisk finnes risiko for det og der det er ren fiksjon. Men her er det absolutt ingenting som indikerer at han er mer utsatt for smitte enn andre. Eller at han vil dere noen verdens ting vondt. Du har dine følelser her, og de er selvfølgelig plagsomme. Men det er både irrasjonelt, paranoid og helt urimelig å frata denne mannen som allerede har det vondt nok (og øvrige deltakere i feiringen) denne kvelden på bakgrunn av en sånn gnagende tanke. En tanke som ikke han selv har gjort noen verdens ting for å plante. Anonymkode: 71f99...f85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden At disse tankene ikke får TS til å plukke opp telefonen og høre hvordan han har det, er helt sjukt. Anonymkode: 1dc89...76a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes innlegget ditt er bortimot det mest egoistiske jeg noen gang har lest her på kvinneguiden. Vært her i flere år. Anonymkode: cd9ea...a75 Egoistisk? Hun er redd jo.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At disse tankene ikke får TS til å plukke opp telefonen og høre hvordan han har det, er helt sjukt. Anonymkode: 1dc89...76a Det er jeg også enig i. Hvis man engster seg for at en fyr kan bli drapsmann på julaften, og det kun skyldes at han helt uforskyldt har vært utsatt for så uendelig mye leit og vondt at man frykter det kan totalt ødelegge et menneske, håper jeg i det minste man strekker ut en hånd og spør hvordan han har det. Det gir ham uendelig mye mer enn det koster en selv. Så kan det selvfølgelig hende TS har gjort det. Det er i så fall bra. Anonymkode: 71f99...f85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Dette er bare så trist. Alle bør gjøre sitt for å stille opp for de som sliter. Begynner nesten å gråte nå når jeg tenker på at en av grunnene til at folk unngår meg, er at de er redd jeg skal angripe de. Vær heller redd for å bli truffet av lynet. Ekstremt ekstremt lav sannsynlighet. Anonymkode: a3564...ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en i familien som har opplevd litt tragedier i det siste. Først mistet han kona til utroskap og nytt forhold, deretter datteren i bilulykke. Vi skal feire med dem (gjenværende barn og mor/far) men pga alt som har skjedd med han, selv om stemningen er grei mellom begge parter, har jeg fått en meget ekkel følelse på ‘tenk om det klikker for han på julaften’. Jeg aner ikke hvorfor, har aldri hatt dette før eller tenkt slik. Jeg er faktisk så redd for det at jeg vurderer å melde avbud mot å feire julen der. Er jeg blitt helt paranoid? Har tenkt det i flere måneder, lenge før dette på nyhetene men det har jo vært veldig mange familie drap siste året som muligens har innspill på disse tankene? Anonymkode: 1217f...a59 Da prøver universet å få deg fra han. Hør på magefølelsen. Den tar opp signaler. Menn er jo de somdreper mest og.. Anonymkode: 930e3...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Han har ikke opplevd "litt" tragedier hvis han har mistet datter i bilulykke. Han har opplevd det verste et menneske kan oppleve, å miste et barn. Anonymkode: bf81e...9bd 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Tått skrev (39 minutter siden): Egoistisk? Hun er redd jo.. Ja, det er jo egoistisk om man lar egne irrasjonelle følelser gå foran hensynet til andre mennesker og en avtale man har. Det er jo definisjonen på egoisme. Anonymkode: 975f2...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da prøver universet å få deg fra han. Hør på magefølelsen. Den tar opp signaler. Menn er jo de somdreper mest og.. Anonymkode: 930e3...f4c For noe tull! 😂 Anonymkode: 975f2...671 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Få deg hjelp. Du trenger å jobbe med de totalt irrasjonelle tankene dine så det ikke går utover andre. Anonymkode: 625d8...e2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For noe tull! 😂 Anonymkode: 975f2...671 Vi har URINSTINKTER. Vi kan få med oss ting som vi ikke skjønner der og da, men som kroppen og magen kjenner på. Anonymkode: 930e3...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har URINSTINKTER. Vi kan få med oss ting som vi ikke skjønner der og da, men som kroppen og magen kjenner på. Anonymkode: 930e3...f4c Eller det heter vel intuisjon. Jeg kan ihvertfall sense med en gang hvilken type person du er. Kun ved å se deg. Og være i din nærhet. Det har alltid stemt. Anonymkode: 930e3...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Få deg hjelp. Du trenger å jobbe med de totalt irrasjonelle tankene dine så det ikke går utover andre. Anonymkode: 625d8...e2e DetheterINRUUSJON. Kroppen vår kan sense ting vi ikke forstår helt. Anonymkode: 930e3...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå