Gå til innhold

Hvor sent er for sent for siste barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For min del 35. Vet ikke hvorfor, men tenker at jeg ikke ønsker å få barn etter det. Men så er det ikke alle som har begynt å få barn enda når de er 35, så da stiller ting seg annerledes. Jeg har 3 barn nå, og er 32 år. 

Anonymkode: a2fb7...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samtlige jeg kjenner som har fått barn etter 40 har barn med én eller annen utfordring/sykdom. Flere av disse fikk friske barn i 30-årene. Verdt å ha i bakhodet.

Anonymkode: abe43...ce6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg havnet i den situasjonen at jeg både hadde tenåringsbarn med problemer og en alvorlig syk forelder da jeg var i første halvdel av førtiårene. Jeg var glad for at jeg ikke hadde barnehagebarn i den situasjonen. Hadde jeg hatt spreke foreldre og mønstereksempler av tenåringsbarn så hadde det selvfølgelig ikke vært et problem med små barn i tillegg.

Men da jeg var 38-39 ante jeg jo ikke hvordan livet kom til å endres om få år, vi landet på å ikke få det tredje barnet av andre grunner. Og jeg er svært glad for det i dag som jeg er kommet gjennom helvete jeg sto i for noen år siden.

Jeg legger meg aldri bort i hva andre gjør uoppfordret, men når folk spør så sier jeg som sant er at jeg ikke anbefaler å få barn i høy alder. Jeg må faktisk svare ut fra min egen erfaring, jeg har ikke noe annet utgangspunkt.

Anonymkode: 293f9...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg havnet i den situasjonen at jeg både hadde tenåringsbarn med problemer og en alvorlig syk forelder da jeg var i første halvdel av førtiårene. Jeg var glad for at jeg ikke hadde barnehagebarn i den situasjonen. Hadde jeg hatt spreke foreldre og mønstereksempler av tenåringsbarn så hadde det selvfølgelig ikke vært et problem med små barn i tillegg.

Men da jeg var 38-39 ante jeg jo ikke hvordan livet kom til å endres om få år, vi landet på å ikke få det tredje barnet av andre grunner. Og jeg er svært glad for det i dag som jeg er kommet gjennom helvete jeg sto i for noen år siden.

Jeg legger meg aldri bort i hva andre gjør uoppfordret, men når folk spør så sier jeg som sant er at jeg ikke anbefaler å få barn i høy alder. Jeg må faktisk svare ut fra min egen erfaring, jeg har ikke noe annet utgangspunkt.

Anonymkode: 293f9...41e

Takk for innspill! Ja, jeg heller mot å ikke få flere, men tror bare den økende alderen spiller meg et lite puss. Er så redd for å angre, men det er jo verre å angre på å få barn enn omvendt.. 

Anonymkode: 16496...2a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde alltid håpet og trodd jeg skulle bli ung mor. Men jeg var 25 før jeg traff en mann jeg ville ha barn med, og selv om vi begynte prøvingen det året jeg ble 27 så tok det jo veldig lang tid og det viste seg at mannen hadde få og treige svømmere (takket være en alt for sein operasjon for å få ned testikler da han var barn), og miljøet i min livmor var tydeligvis ikke all verden heller. Jeg ble 31 rett etter at vårt første barn ble født. Og så prøvde vi lenge på å få til nr 2, som ble født da jeg var 35. Vi ønsket i utgangspunktet 3 barn, men jeg vet ikke om det kommer til å skje. Jeg fyller minst 37 før en tredjemann kommer, og det var jo aldri planen… 

Anonymkode: 722e1...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få min første nå, i en alder av 31, det synes jeg i utgangspunktet var litt gammel (begynte å ønske meg første barn rundt 27-28års alderen) men samtidig så ser jeg at jeg har vokst utrolig mye som person disse årene og jeg føler meg mye mer klar til å ta imot et barn nå. Vil ha 2 barn tror jeg så håper neste kommer før jeg blir 35, da slipper man ekstra kontroller pga høy alder osv. Tenker av og til at det hadde ikke vært noe i veien for å få en tredje i 37-38 års alder hvis vi føler for det, men i utgangspunktet tror vi 2 blir nok så da tenker vi at vinduet mellom 30-35 funker bra for oss.

Anonymkode: fe4a6...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tenkt å få mine barn før jeg ble 30, men endte opp med to før 30 og to da jeg var 39 og 41. Kunne lett fått en til nå i en alder av 45, hvis vi bare hadde hatt to fra før og det hadde lyktes naturlig. Jeg føler meg ikke for gammel og har regelmessig mens, men fire barn er nok for meg. Min grense ville vel gått på 46-47, tror jeg.

Anonymkode: e951e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kimmer jo veldig an på kroppen. Kjenner ei som begynte å prøve når hun var 30. Funket ikke i 4 år. Deretter 2 IVF ved 34- og 35-års alder. Deretter beskjed om at alle de veldig få eggene var veldig dårlige, så de var umulig å bruke. 

Hadde ei leder som fikk barn når hun var 42. Var absolutt ikke for sent for henne: hun ser ut som 40 når hun var 60, og var super-aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...