Nowayback Skrevet 26. desember 2024 #61 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tenker 35 år er absolutt siste frist. Barn bør man egentlig få før fylte 30 mener jeg. Anonymkode: 1fb8f...e41 For damer, eller generelt. I grunn veldig rart uansett.. 30 er vel knapt nok snittet for førstegangsfødende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 26. desember 2024 #62 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 11.15): Samtlige jeg kjenner som har fått barn etter 40 har barn med én eller annen utfordring/sykdom. Flere av disse fikk friske barn i 30-årene. Verdt å ha i bakhodet. Anonymkode: abe43...ce6 Har motsatt erfaring og har sett det gjennom min jobb på skole. De autistiske barna har nesten alltid unge foreldre. Barn med adferdsproblemer også. De eldre foreldrene har stødige og smarte barn. Kanskje fordi eldre foreldre ofte er godt utdannet. Og har mer kunnskap om livet og tålmodighet med barna. Unge foreldre er oftere dårligere utdannet. Vet om barn som har fedre som var både 50 og 60 da de ble født. Helt nydelige barn, både smarte og dannede. 2 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #63 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg fikk barn ved 33, 34 og 38. Det siste svangerskapet tok veldig på og ga meg noen varige plager. Det hadde nok vært lettere om jeg var 10 år yngre, men jeg traff ikke mannen min før i 30-årene. Dessuten var ikke nr 3 planlagt. Sunne og friske barn, da, heldigvis. Anonymkode: faf91...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #64 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk siste barnet da jeg var 22, det var barn nummer 2. Hadde vi valgt annerledes tror jeg at 34 hadde vært siste frist for min del. Anonymkode: 5c785...d43 Andre i tråden blander inn utdanning og alder når man får barn. Får da påpeke at jeg har mastergrad. Var studentent og hadde en fleksibel hverdag da barna var små. Hadde gjerne 3 forelesninger i uka og kunne levere sent og hente tidlig. Økonomien var ikke på topp, men hadde god motivasjon til å spare til egenkapital. Hadde leilighet i by innen første ble født og hytte før 30 år. Jeg tror barna har skjerpet min økonomiske sans har senere kjøpt hus. Hvis man får barn tidlig kan det også føre til bedre prioriteringer enn om man er fri og vill. Men kan også se at mange har behov for å rase fra seg i den alderen. har ikke hatt det behovet selv. Er lykkelig gift etter 20 år. Anonymkode: 5c785...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #65 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Andre i tråden blander inn utdanning og alder når man får barn. Får da påpeke at jeg har mastergrad. Var studentent og hadde en fleksibel hverdag da barna var små. Hadde gjerne 3 forelesninger i uka og kunne levere sent og hente tidlig. Økonomien var ikke på topp, men hadde god motivasjon til å spare til egenkapital. Hadde leilighet i by innen første ble født og hytte før 30 år. Jeg tror barna har skjerpet min økonomiske sans har senere kjøpt hus. Hvis man får barn tidlig kan det også føre til bedre prioriteringer enn om man er fri og vill. Men kan også se at mange har behov for å rase fra seg i den alderen. har ikke hatt det behovet selv. Er lykkelig gift etter 20 år. Anonymkode: 5c785...d43 Leilighet innen andre* barnet ble født. Anonymkode: 5c785...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #66 Del Skrevet 28. desember 2024 Var 28 med første og 31 med andre. Vi skal ha en tredje, og jeg er ikke noe eldre enn 34 når hen kommer. Da blir det for gammelt synes jeg. Anonymkode: 93982...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #67 Del Skrevet 28. desember 2024 35-40 max tenker jeg. Begge kjønn Anonymkode: 8ba27...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #68 Del Skrevet 1. januar Det må være en individuell vurdering. Fikk mitt første barn da jeg var 29, og det var perfekt for meg. Venter mitt tredje nå, og er 36, og det går helt fint det også. Anonymkode: 32ca8...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #69 Del Skrevet 1. januar 50 Anonymkode: f7c10...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 1. januar #70 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 10.06): Kommer til å være 37 når yngste og siste blir født. Synes i utgangspunktet det er for sent. Merker jeg er «gammel» og sliten. Kommer til å være langt over 40 før minste begynner på skolen. Var 34 med første, det synes jeg egentlig begynner å ligne på siste frist hvis man skal ha et liv selv også etter barn. Anonymkode: 15b4b...9d8 Gammel og sliten som 37 åring? Jøss. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #71 Del Skrevet 1. januar Jeg har sagt at hvis jeg ikke har to barn innen jeg er 35 så gir vi bare f. Flaks for meg at jeg har termin med nr 2 fem mnd før jeg er 35 🤭 Vi ønsker oss to barn, så det er veldig beleilig at det gikk så fint mtp termin. Anonymkode: 24976...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #72 Del Skrevet 2. januar Det er vel ganske individuelt. Tenker helsa til mor har mye å si for hva som er max alder. Har to bekjente som har fått barn på henholdsvis 43 og 44 år. Hun ene er skikkelig sporty, full av energi, spiser sunt og tar vare på seg selv. Hun andre er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi og har stadig migrene. Jeg er selv usikker på hvor den grensa går for meg. I 20 årene ville jeg nok sagt som 36 åring. Men nå er jeg 38 og er ikke helt sikker på om grensa er passert. Anonymkode: 258a3...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #73 Del Skrevet 2. januar Irja skrev (14 timer siden): Gammel og sliten som 37 åring? Jøss. Virker som om de som har veldig lav aldersgrense her er sånne som blir fort gamle? Anonymkode: a63c1...d8a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 2. januar #74 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Virker som om de som har veldig lav aldersgrense her er sånne som blir fort gamle? Anonymkode: a63c1...d8a Ja. Hvis man er 37 år og føler seg gammel og sliten, så må man ta grep om livsstilen sin. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #75 Del Skrevet 2. januar Føler at det er veldig individuelt! Jeg har et søskenbarn som ikke engang er 30, men som er sterkt overvektig, går med innoverknær og ikke har energi til annet enn å game. Der er helsa allerede altfor dårlig for å få barn. Men jeg har også to kollegaer i 50-årene som løper Birken og går Valdresmarsjen hvert år, intellektuelle med høy utdannelse som begge har barn under 3 år. Og det er ingen tvil om at de er veldig lykkelige og fornøyde, gjør ikke annet enn å spøke og le på jobb hvert fall 😇 Anonymkode: e3d00...074 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #76 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Føler at det er veldig individuelt! Jeg har et søskenbarn som ikke engang er 30, men som er sterkt overvektig, går med innoverknær og ikke har energi til annet enn å game. Der er helsa allerede altfor dårlig for å få barn. Men jeg har også to kollegaer i 50-årene som løper Birken og går Valdresmarsjen hvert år, intellektuelle med høy utdannelse som begge har barn under 3 år. Og det er ingen tvil om at de er veldig lykkelige og fornøyde, gjør ikke annet enn å spøke og le på jobb hvert fall 😇 Anonymkode: e3d00...074 Fedre i 50 åra mener du vel? Eller kjenner du 2 mødre som har fått barn som 47-49 åringer?? Anonymkode: 258a3...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura84 Skrevet 3. januar #77 Del Skrevet 3. januar Mange kvinner i dag får ikke sitt første barn før nærmere 40. Jeg tenker selv maks 44 år. Etter 45 begynner det å bli vanskelig selv med IVF. Vi er unge på en helt annen måte i dag, og jeg unner alle å få oppfylt sin drøm om familie🥰 En mamma i den alderen vil ha masse erfaring og kjærlighet å gi. Men samtidig kan det også hende at man i den alderen er mer sliten en en på 27. Det er opp til hver enkelt❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå