AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er usikker på om jeg vil ha flere barn, sannsynligvis ender vi på nei, men jeg kjenner litt på at vi må bestemme oss innen noen år. Hvor sent tenker dere er rimelig alder for siste barn? Anonymkode: 16496...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det med alder og tid det er for sent er jo veldig personlig. Kommer jo an på situasjonen og alt. Jeg har de samme tankene og tenker nok at det nå er for sent. Jeg er 38år neste år, og eldste er 16år. Yngste er 9. Ønsker ikke en så stor aldersforskjell mellom barna. Selve alderen er ikke for sent for meg, om det hadde vært første barnet, men nå føler jeg meg gammel. Er heldig å har 4 barn, så vi har mer en nok 😅 tenker det nærmer seg slutten på min biologiske klokke, siden jeg føler det snart er for sent.. Samtidig er det mange som får 1, 2 og 3 i denne alderen. Anonymkode: c7c82...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er 35, og vil ha fylt 36 før baby blir født. Det er mitt første barn, og vi ønsker oss i utgangspunktet to. Antagelig vil jeg da ha fylt 38 når nr 2 tidligst kommer, hvis alt går som vi ser for oss. Jeg håper ikke det blir mye senere enn 38. Anonymkode: 6822e...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Så 38 er den magiske grensen for de fleste? 😅 Hvordan blir man sikker på sånt? Jeg hadde egentlig bestemt meg, men tror den tikkende klokken gir meg litt tvil. Gynekologen sa for 2 år siden at jeg hadde i alle fall 10 år på meg, men føler det handler jo om mer enn at man faktisk klarer å bli gravid. Anonymkode: 16496...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Veldig mange i min omgangskrets har fått siste tidlig i 40-årene. Det er jo helt individuelt hva man føler er for sent. Anonymkode: ec01b...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så 38 er den magiske grensen for de fleste? 😅 Hvordan blir man sikker på sånt? Jeg hadde egentlig bestemt meg, men tror den tikkende klokken gir meg litt tvil. Gynekologen sa for 2 år siden at jeg hadde i alle fall 10 år på meg, men føler det handler jo om mer enn at man faktisk klarer å bli gravid. Anonymkode: 16496...2a2 Det kan forresten ikke gynekologen vite. Veldig rart at de uttaler seg om slikt. For å si det enkelt var funnene hos fertilitetsspesialist noe helt annet enn en gynekolog som bare så kort på eggstokkene... Anonymkode: ec01b...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden 43 Anonymkode: 8b390...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Kommer til å være 37 når yngste og siste blir født. Synes i utgangspunktet det er for sent. Merker jeg er «gammel» og sliten. Kommer til å være langt over 40 før minste begynner på skolen. Var 34 med første, det synes jeg egentlig begynner å ligne på siste frist hvis man skal ha et liv selv også etter barn. Anonymkode: 15b4b...9d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan forresten ikke gynekologen vite. Veldig rart at de uttaler seg om slikt. For å si det enkelt var funnene hos fertilitetsspesialist noe helt annet enn en gynekolog som bare så kort på eggstokkene... Anonymkode: ec01b...d55 Jeg tror bare hun mente mengden egg, det kan jo så klart være mye annet som hindrer oss om vi finner ut vi vil prøve på siste. 😊 Anonymkode: 16496...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så 38 er den magiske grensen for de fleste? 😅 Hvordan blir man sikker på sånt? Jeg hadde egentlig bestemt meg, men tror den tikkende klokken gir meg litt tvil. Gynekologen sa for 2 år siden at jeg hadde i alle fall 10 år på meg, men føler det handler jo om mer enn at man faktisk klarer å bli gravid. Anonymkode: 16496...2a2 Ganske sikker på at vi to som tilfeldigvis har svart ikke er representative for «de fleste»😊 her er det nok store individuelle forskjeller, alt fra 30-45 (og kanskje mer) Anonymkode: 6822e...f2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker bare biologien bestemmer alder (altså grensa går jo ett sted men 40 år er helt innafor). Det som er viktigere er livssituasjonen deres, har dere store barn og er villige til å «gi slipp» på friheten dere har hvis dere skal ha et barn til? Vil de andre barna få nok tid og overskudd fra deres side eller kommer enda et barn til å få begeret til å renne over? Anonymkode: 93127...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror bare hun mente mengden egg, det kan jo så klart være mye annet som hindrer oss om vi finner ut vi vil prøve på siste. 😊 Anonymkode: 16496...2a2 Det kan man ikke se. Da behøver man AMH måling. Så slikt skal de ikke uttale seg om. Anonymkode: ec01b...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Mannen og jeg hadde satt grensa på 35. Anonymkode: afd79...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan man ikke se. Da behøver man AMH måling. Så slikt skal de ikke uttale seg om. Anonymkode: ec01b...d55 Ok, ja det hadde ikke vært første gang en gynekolog uttaler seg om ting de ikke har peiling på 😂 Takk for informasjon, er uansett ikke redd for å ikke kunne få flere, da er det liksom ikke opp til meg, føler det er verre om jeg bestemmer selv at jeg er ferdig og kanskje ender opp med å angre. Anonymkode: 16496...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Vi vurderte tre barn, men kom ganske sent i gang. Fikk første da jeg var 32, og andre da jeg var 36. Nå er jeg straks 39, og føler selv at jeg ikke orker å sette i gang med enda en babyperiode, jeg føler meg for gammel rett og slett. Skulle vi fått et barn til hadde jeg vært rundt 40, og der går grensen for meg. Anonymkode: 4c4ae...ed4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden 43 var min personlige grense, da satte jeg inn spiral. Det siste barnet kom da jeg var 38 dessverre. Anonymkode: 07353...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Satt selv grensa på 35. Var 29 på første og 33 på andre, og er glad jeg ikke er eldre. Blir 40 nå og har førsteklassing, det er gammelt nok syns jeg 😊 Anonymkode: bfea5...d3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Jeg satte også grensa på at jeg skulle være max 35 da jeg ble gravid med siste. Jeg begynte tidlig, da, og hadde allerede barn fra før. Jeg hadde nok kunne flyttet denne grensen til 38-40 år om jeg ikke hadde barn fra før, men det er vel økt risiko etter 38 år, er det ikke? Jeg merker veldig godt at jeg orket mer for ti år siden. Jeg tålte mangel på søvn bedre og det var også lettere å bli gravid da enn det var på siste. Så det er sånne ting man må tenke over også. Anonymkode: 7b982...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden For min egen del: grensen går rundt 40. Det handler om helse, ork og barna jeg har fra før. Generelt tenker jeg at grensen går ved overgangsalder. Anonymkode: c06cc...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden For meg er det så lenge kroppen kan bli gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå