AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #81 Del Skrevet 10 timer siden Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Det er ikke så enkelt.... Det finnes kvinner fra Thailand som er både rikere og mer utdanet en meg, jeg ville selfølgelig ikke dømt noen for å forelske seg i en av de. Forhold er ikke sosialt akseptert om de åpenbart ikke er likeverdige. Det kan handle om en rik person som drar til et fatig område, men det kan også være en gammel mann eller dame som utnyter en ung sårbar norman. Det ville være likke mye rødt flag for meg! Så om en som er advokat her så kan han ikke finne seg andre enn en med samme status eller lønn ? . Så om advokat finner seg en butikkmedarbeider skal han dømmes ? . sorry men den får du ta deg en bolle for. Folk må slutte å diskriminere folk g dømme av idiotiske grunner. Anonymkode: 340f8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 10 timer siden #82 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Derimot er vi mange her som ikke ønsker oss en mann som har vært på guttetur til Pattaya eller som har funnet noen gjennom diverse nettsider hvor hovedmålet er å finne en fattig og tradisjonell kvinne som kan komme til Norge og oppvarte han på flere vis. Anonymkode: 617a8...7fc Man trenger ikke dra til Pattaya for å finne en tradisjonell kvinne. De finnes det flere av i Norge også, spesielt på bygdene og på Sør-vestlandet. Videre så er det mange kvinner fra USA (spesielt i sørstatene) og Latin-Amerika som er tradisjonelle både når det gjelder kjønnsroller og meninger generelt. De "nekter" mannen å komme inn på kjøkkenhet, men de kombinerer husarbeid ofte med fulltidsjobb. De har ofte også høy utdanning i sekken. For å sette gi et eksempel; Når abortdebatten raser i USA og Latin-Amerika så finner man mange unge, ikke religiøse, høyt utdannede kvinner som skriker at abort er drap. Man finner samtidig gamle menn som mener abort er en selvfølge. Det er ikke noe svart/hvitt/bås bestandig, det er utrolig mange nyanser og overraskelser når det gjelder etnisitet, alder, høy/lav utdanning og personlige meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #83 Del Skrevet 10 timer siden Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Det er ikke så enkelt.... Det finnes kvinner fra Thailand som er både rikere og mer utdanet en meg, jeg ville selfølgelig ikke dømt noen for å forelske seg i en av de. Forhold er ikke sosialt akseptert om de åpenbart ikke er likeverdige. Det kan handle om en rik person som drar til et fatig område, men det kan også være en gammel mann eller dame som utnyter en ung sårbar norman. Det ville være likke mye rødt flag for meg! Du får føle hva du vil så gjøre jeg hva jeg vil. Selv om jeg har en god jobb og tjener bra skal jeg kunne være med den jeg vil fra hvilket land jeg vil . Når det er en jevnaldrende dame så skjønner jeg ikke hvilken planet du bor på. du har litt kaste system tenkning , så om du tilhører en klasse i samfunnet av status så må du finne en som er av samme. men det har ikke jeg og jeg føler det er mye hat rundt. Som jeg ikke gidder å hindre livet mitt av. Anonymkode: 340f8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #84 Del Skrevet 10 timer siden Komisk å se damer sin kognitive dissonans når det gjelder dette eksemplet satt opp mot f.eks om en mann hadde utelukket en kvinne for å ha vært sammen med en afrikaner. Anonymkode: 4e92e...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #85 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Utrolig dømmende og kjiipe damer her inne. Hvorfor skal noen dømmes fordi de er sammen med en Thai? Jeg har datet en thai dame i noen år som jeg traff her i Norge, og det jeg kan si om thai damer er at de er snille, lojale, gavmilde og feminine. Jeg kan trygt si at jeg gjerne drar til Thailand i fremtiden hvis jeg er singel og vil finne en ny dame. Men da er selvsagt målet en form for gjensidig respekt, og å finne noe som er ekte og basert på kjærlighet/følelser og ikke bare at hun får penger,og jeg får oppmerksomhet. Men jeg ser selvsagt at mange av de mennene er annenrangs, og ikke respekterer damene, men det bør ikke reflektere på hvordan vi tenker på thai damer som helhet. Jeg tror hvi man faktisk ser etter noe ekte så kan en thai dame være en kjempebra partner Anonymkode: ae9f8...0a9 OK, hva tenker du er sannsynligheten for at en slik mann som blir skilt, ikke enkemann, men skilt, får lyst til å bli sammen med en helt ordinær middelaldrende norsk kvinne. Som forventer ting som de fleste damer forventer av en moderne norsk mann? Jeg tror ikke dette er en reell problemstilling. Anonymkode: 988c5...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #86 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): OK, hva tenker du er sannsynligheten for at en slik mann som blir skilt, ikke enkemann, men skilt, får lyst til å bli sammen med en helt ordinær middelaldrende norsk kvinne. Som forventer ting som de fleste damer forventer av en moderne norsk mann? Jeg tror ikke dette er en reell problemstilling. Anonymkode: 988c5...d50 Er det ikke. Jeg er selv gift med en filippinsk dame på samme alder. Men det er visst ikke mulig ? jeg har heller ikke noe imot norske og jeg er moderne . Men vi finnes vel ikke 😂😂😂 Anonymkode: 340f8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #87 Del Skrevet 10 timer siden Det kommer mer an på hvordan han er som person enn hvem han har vært sammen med tidligere. Min tante ble sammen med en som hadde vært i Thailand og hentet ei, hun gikk fra han og sa at han var den største dusten hun noen gang har vært med. Han ville ikke at min tante skulle ha venner, og at hun bare skulle være hjemme og vaske og lage mat til han. Hun fikk bare gå i klær som han bestemte og han skulle også alltid bestemme alt. Gjerrig var han også, til gaver fikk hun sånne gratis parfyme prøver som kom i et blad han abonnerte på😅Han beregnet hvor mye hun spiste og skulle betale han akkurat det beløpet hun spiste, selv om de delte utgifter liksom 50/50 så var det aldri slik, det var ikke akkurat 50/50 da han krevde ekstra for det ene og det andre. At hun dusjet lenger enn han var nok til at hun måtte betale mer🙈 Sånne typer som han burde ikke være med noen andre enn seg selv. Etter at min tante dro fra han så fant han seg en fra Thailand igjen, min tante traff på dem i butikken og hun sa til meg at den dama så ikke lykkelig ut. Men hun har sikkert ikke noe valg, kanskje kommer fra veldig fattige kår og gjør hva som helst for et bedre liv. Anonymkode: 15a4a...bcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #88 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke. Jeg er selv gift med en filippinsk dame på samme alder. Men det er visst ikke mulig ? jeg har heller ikke noe imot norske og jeg er moderne . Men vi finnes vel ikke 😂😂😂 Anonymkode: 340f8...a7e Det er ikke et spørsmål om du er moderne. Men jeg spurte om du trodde dette var en reell problemstilling og du sier du er gift med en filippinsk dame. Det er ikke svar på det jeg spør om. Hvor mange av vennene dine som har partnere fra Thailand har blitt skilt med dem, for så å bli sammen med en helt ordinær norsk middelaldrende dame? Og svaret ditt er " 😂😂😂 finnes vi ikke, jeg er gift med en filippinsk dame." Det svaret sier sitt. Anonymkode: 988c5...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #89 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke et spørsmål om du er moderne. Men jeg spurte om du trodde dette var en reell problemstilling og du sier du er gift med en filippinsk dame. Det er ikke svar på det jeg spør om. Hvor mange av vennene dine som har partnere fra Thailand har blitt skilt med dem, for så å bli sammen med en helt ordinær norsk middelaldrende dame? Og svaret ditt er " 😂😂😂 finnes vi ikke, jeg er gift med en filippinsk dame." Det svaret sier sitt. Anonymkode: 988c5...d50 Har ikke noen venner med partnere fra Asia. Unntatt en kompis som er thailandsk selv. Vel det jeg sier er at det ikke hadde vært utenkelig at jeg kunne ha blitt sammen med en norsk om det hadde skjedd. men nå har vi et veldig bra forhold som varer livet ut. nei det sier sitt at man tror alle som finner noen fra Asia er gamle og ikke vurderer norske partnere. Anonymkode: 340f8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #90 Del Skrevet 10 timer siden Bari skrev (34 minutter siden): Man trenger ikke dra til Pattaya for å finne en tradisjonell kvinne. De finnes det flere av i Norge også, spesielt på bygdene og på Sør-vestlandet. Videre så er det mange kvinner fra USA (spesielt i sørstatene) og Latin-Amerika som er tradisjonelle både når det gjelder kjønnsroller og meninger generelt. De "nekter" mannen å komme inn på kjøkkenhet, men de kombinerer husarbeid ofte med fulltidsjobb. De har ofte også høy utdanning i sekken. For å sette gi et eksempel; Når abortdebatten raser i USA og Latin-Amerika så finner man mange unge, ikke religiøse, høyt utdannede kvinner som skriker at abort er drap. Man finner samtidig gamle menn som mener abort er en selvfølge. Det er ikke noe svart/hvitt/bås bestandig, det er utrolig mange nyanser og overraskelser når det gjelder etnisitet, alder, høy/lav utdanning og personlige meninger. Hvis en kvinne skal ha fulltidsjobb og gjøre alt i huset, hva skal hun med deg, da? Hva tilfører DU til henne? Anonymkode: 3a1b7...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #91 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke noen venner med partnere fra Asia. Unntatt en kompis som er thailandsk selv. Vel det jeg sier er at det ikke hadde vært utenkelig at jeg kunne ha blitt sammen med en norsk om det hadde skjedd. men nå har vi et veldig bra forhold som varer livet ut. nei det sier sitt at man tror alle som finner noen fra Asia er gamle og ikke vurderer norske partnere. Anonymkode: 340f8...a7e Du kan da ikke vite om ditt forhold skal vare livet ut, siden du fortsatt lever, og det samme gjør din kone. Hun kan plutselig forlate deg i morgen. Forhåpentligvis vil dere vare, men du vet altså aldri. Anonymkode: 3a1b7...282 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #92 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det ikke. Jeg er selv gift med en filippinsk dame på samme alder. Men det er visst ikke mulig ? jeg har heller ikke noe imot norske og jeg er moderne . Men vi finnes vel ikke 😂😂😂 Anonymkode: 340f8...a7e Leser du ikke hva du svarer på? Spørsmålet var om menn som har hentet seg mye yngre thaidamer, var villig til å inngå forhold med jevnaldrende, norske kvinner senere. Hvor kommer DU inn i bildet her? Anonymkode: 3a1b7...282 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #93 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er veldig lite intelligent sagt, for det første bor vi ikke i romerriket, du kan ikke kjøpe personer. For det andre så er det mange som finner seg damer på ca sin samme alder 10 år + / - . Jeg har selv fillippinsk kone som er 1 år yngre enn meg. Om du hadde sagt sånn om meg hadde jeg vært utrolig skuffet og oppgitt. Anonymkode: 340f8...a7e Jo, det kan man! Har en nabo som kontaktet et byrå, dro ned og pekte seg ut hvilken han ville ha. Da stod de 10 stk som tente lys og ventet på at noen skulle gi de ett bedre liv. Var ganske stolt da han la ut om dette også.Moderne menneskehandel kalles det. Anonymkode: eac2b...fd6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #94 Del Skrevet 9 timer siden Nei. Anonymkode: 3d7c9...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #95 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan da ikke vite om ditt forhold skal vare livet ut, siden du fortsatt lever, og det samme gjør din kone. Hun kan plutselig forlate deg i morgen. Forhåpentligvis vil dere vare, men du vet altså aldri. Anonymkode: 3a1b7...282 Tja, det blir som i et forhold med en norsk dame ja. Blir likt sånn sett. Men er rimelig sikker på dette går fint ❤️ Anonymkode: 340f8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #96 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jo, det kan man! Har en nabo som kontaktet et byrå, dro ned og pekte seg ut hvilken han ville ha. Da stod de 10 stk som tente lys og ventet på at noen skulle gi de ett bedre liv. Var ganske stolt da han la ut om dette også.Moderne menneskehandel kalles det. Anonymkode: eac2b...fd6 Nei ikke noe mer en matchmaking tjenester er her hjemme. Det er damer som vil ha en utenlandsk mann og har meldt seg frivillig til å finne det. Det er stor etterspørsel etter hvite menn . Sånn er det bare. Litt som kvinner har det på tinder her. nå vet jeg ikke noe mer om det da jeg traff min kone via en dating app tilfeldig . Anonymkode: 340f8...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #97 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har ikke noen venner med partnere fra Asia. Unntatt en kompis som er thailandsk selv. Vel det jeg sier er at det ikke hadde vært utenkelig at jeg kunne ha blitt sammen med en norsk om det hadde skjedd. men nå har vi et veldig bra forhold som varer livet ut. nei det sier sitt at man tror alle som finner noen fra Asia er gamle og ikke vurderer norske partnere. Anonymkode: 340f8...a7e Da har du i det minste forstått hva jeg spurte om. Og at du ikke kan motbevise påstanden min med at "Jo, jeg er gift med en filippinsk dame jeg 😂😂😂, finnes jeg ikke? Hø hø" Jeg kjenner absolutt ingen som har vært gift med en thailandsk dame som har blitt sammen med en norsk dame senere i livet. Og med tanke på generaliseringen mange menn bruker som argument for å bli sammen med thailandske damer så tenker jeg at de mennene og størsteparten av norske kvinner ikke har så mye til felles. Og det forklarer at jeg ikke kommer på et eneste par hvor mannen har vært gift med en thailandsk dame før. Så jeg står på at problemstillingen ikke er så veldig aktuell. Anonymkode: 988c5...d50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #98 Del Skrevet 9 timer siden Nei. Å importere thaikone er det laveste jeg synes menn kan synke. Kall meg gjerne fordomsfull, men aldri i verden om jeg hadde tatt i på en sånn. Av mange grunner. Anonymkode: cc75d...e78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 9 timer siden #99 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis en kvinne skal ha fulltidsjobb og gjøre alt i huset, hva skal hun med deg, da? Hva tilfører DU til henne? Anonymkode: 3a1b7...282 Det får du spørre disse kvinnene om. Jeg har ikke dyptgående kunnskap til sørstatene i USA, men jeg kjenner godt til kulturen i Latin Amerika og det er flere likheter. Det kvinner verdsetter mest der er annerledes enn i Norge og omvendt. Jeg vet at disse kvinnene verdsetter at mannen tjener mest (main provider), er en beskyttende og kjærlig ektemann, en tilstedeværende far for barna når han har fri og er 'man of the house'. Dette gjelder også USA og jeg har ofte sett i sosiale medier at de som er hybrid-tradwife (jobber utenom husstanden i tillegg) verdsetter mer macho-verdier og egenskaper enn her i Norge. Da er disse kvinnene happy. Mødrene til mennene er mer påpasselig på at fremtidig kone 'know how to cook and take care of her husband' Mødrene til kvinnene lærer døtrene tidlig hva det vil si å være en omsorgsfull kone, imens fedrene til mennene lærer dem hvor viktig det er å jobbe hardt for å brødfø og om nødvendig forsvare familen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 8 timer siden #100 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei. Å importere thaikone er det laveste jeg synes menn kan synke. Kall meg gjerne fordomsfull, men aldri i verden om jeg hadde tatt i på en sånn. Av mange grunner. Anonymkode: cc75d...e78 Import? Litt av et ord, de er ikke en gjenstand, men et mennekse. Alt må dessuten gå gjennom UDI. Asiatiske og utenlandske damer forøvrig kan i mange tilfeller være mer feminine, omsorgsfulle og hardtarbeidende enn oss norske damer. Og slikt liker menn i alle aldre, også i 2024. Det er mange av de utenlandske kvinnene som starter på sykepleierutdanningen og blir skikkelige rivjern i helsevesenet. Og er det noe Norge trenger så er det helsepersonell. Vær takknemlig for at vi får økt arbeidskraften her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå