AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Del Skrevet 6 timer siden Jeg hadde jo lurt litt på hva som var omstendighetene rundt det ekteskapet. Og også hva som var årsaken til at de ble skilt. I utgangspunktet synes jeg ikke man skylder folk man dater så veldig mye info om tidligere forhold, men her ser jeg jo at jeg har et dilemma fordi jeg hadde trengt å vite mer. Anonymkode: 988c5...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne du valgt å bli sammen med noen, som er skilt fra en thai kone? Anonymkode: 773b6...1da Kommer helt an på om hun var postordrebrud eller ikke. Kommer aller mest an på personligheten t mannen . Om han var på utkikk etter likeverdig partner , eller en som sku gå i løpestreng mellom kjøkken og soverom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Kommer helt an på omstendighetene rundt. Veldig få ting her i livet er en automatisk deal breaker for meg. Anonymkode: d3157...189 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden Kjenner bare en som har hatt thaikone. Men han har hatt bare ubrukelige forhold etter han ble skilt. Han er ikke helt god i hodet. Snakker kun om denne mannen, kjenner selvsagt ikke alle andre som er skilt fra thaikoner. Anonymkode: e3bdd...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det blir som å spørre en mann om han kunne tenkt seg å vært sammen med ei dame som er skilt fra en afrikansk mann. Ikke helt stuerent, og man avslører umiddelbart sine egne fordommer. Så denne tråden, og mange av svarene, er store røde flagg. Anonymkode: a51f9...ac5 Stuerent, for et kvalmt ord. Du misforstår, for det handlet ikke om at hun er utenlandsk, men hvem han er som person, på grunn av HVA eksakt mange forhold mellom menn og damer fra foreksempel Thailand handler om. Ikke hvor hun er ifra. Om samme situasjon oppsto mellom han og damer fra Norge, Sudan, Hellas, Japan, har det vært det samme. Ildrødt flag i hvordan han tenker om kvinner. Vi er opplyste. Du kan ikke komme her å tenke vi er rasist, fordi du er. Tro det eller ei, det er faktisk mer til et mennekse og når vi ser etter partner er oppførsel ekstremt viktig. Er klar over at det er noen kvinner som har et lignende forhold, men ikke til hele Afrika, på samme måte som dette ikke er utbredt i hele Asia. Og ikke alle aldre heller, jeg er for ung til å bli sett på som noen som prøver å utnytte de yngre, så fremt han ikke er 20-23 år bare. Men det hadde skjedd om det var i Norge også. Anonymkode: 6219d...3bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden Handler ikke om etnisitet, men jeg hadde reagert negativt om tidligere forhold var veldig skjevt. Om de ikke snaket samme språk eller ikke fremsto som om de begge hadde vært genuint interese for hverandre (lit som Anema og Dundar), hadde jeg tenkt det var et rødt flag! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Nei, helt uaktuelt. Anonymkode: eac2b...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Nei Anonymkode: 59f4a...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjenner bare en som har hatt thaikone. Men han har hatt bare ubrukelige forhold etter han ble skilt. Han er ikke helt god i hodet. Snakker kun om denne mannen, kjenner selvsagt ikke alle andre som er skilt fra thaikoner. Anonymkode: e3bdd...bba Samme her. De jeg kjenner m med thai eller Brasil brud , er ofte menn med et gammeldags tankegods som vil ha arm-candy eller sexslave/ hushjelp . Så det handler overhodet ikke om damene , de er ofte supre ( og gjerne altfor gode for dem) . Dette handler om tankegodset til den som søker partner . 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden Det er dessverre litt fordommer knyttet til dette, så for mange en merkelapp som kan tolkes som at han har slitt med å finne en partner. Behøver ikke være sånn, men fordommer sitter hardt… Anonymkode: 97e09...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rasisme på et nytt nivå. Anonymkode: 9cd9a...f39 kor har du rasisme fra? det er noe som heter preferanser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det blir som å spørre en mann om han kunne tenkt seg å vært sammen med ei dame som er skilt fra en afrikansk mann. Ikke helt stuerent, og man avslører umiddelbart sine egne fordommer. Så denne tråden, og mange av svarene, er store røde flagg. Men det kunne jeg da aldri heller gjort som mann, være sammen med en kvinne som har tatt hjem en fyr fra Gambia. Hadde aldri skjedd. M53 Anonymkode: 3413e...603 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er dessverre litt fordommer knyttet til dette, så for mange en merkelapp som kan tolkes som at han har slitt med å finne en partner. Behøver ikke være sånn, men fordommer sitter hardt… Anonymkode: 97e09...877 Jeg har noen bekjente hvor dama er fra thailand og mannen norsk. De har omtrent likke mye utdaning, er begge gode i språk, er omtrent likke gamle og møtes i Norge når hun var på ferie her. Om de går fra hverandre tror jeg ikke det forholdet ville vært noe problem for en ny damme. Problemet oppstår om en mann blir sammen med en jente som er mye yngre, penere, fatigere og gjerne uten språkferdogheter til å snakke sammen. Har man et slikt forhold bakk seg vil man jo ikke fremstå spesielt empatisk eller intresert i en lykelig partner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Jeg har noen bekjente hvor dama er fra thailand og mannen norsk. De har omtrent likke mye utdaning, er begge gode i språk, er omtrent likke gamle og møtes i Norge når hun var på ferie her. Om de går fra hverandre tror jeg ikke det forholdet ville vært noe problem for en ny damme. Problemet oppstår om en mann blir sammen med en jente som er mye yngre, penere, fatigere og gjerne uten språkferdogheter til å snakke sammen. Har man et slikt forhold bakk seg vil man jo ikke fremstå spesielt empatisk eller intresert i en lykelig partner. Kjenner også par, hvor det er et helt normalt og godt, likestillt forhold hvor ingen har utrykket fordommer mot dem. Ja det er det. Jeg har ikke mage til å finne meg en kjekk og fattig 18 årig gutt, sårbar og avhengig av meg. Hadde følt meg helt forferdelig, for det er en forferdelig handling å utnytte noen. Anonymkode: 6219d...3bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 3 timer siden #35 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Virkelig? Dette gir litt samme vibbene som «jeg ser ikke hudfarge, bare mennesket» utsagnet som mange velmenende kommer med og som de utrolig nok ikke ser er problematisk. Kontekst er selvsagt viktig, men regner med ts ville skrevet «kone fra Thailand» om det ikke skulle dekke den stereotypiske «bestillingsbruden». Anonymkode: 617a8...7fc Snakk om å pisse i buksa og være fordumsfull. Jeg dømmer ikke mennesker etter hudfarge, etnisitet og opphav slik som deg. En etnisk norsk venn av meg tok DNA-test for gøy og hun hadde dna fra både Inuitt, Midtøsten og Øst Asia, selv om hun er blå øyd og har mørkeblondt år. Vi er godt og blandet her i Norge også! Funfact; Du vet at det finnes fattige trailerpark-rednecks i USA og Storbritannia og samtidig overklassefamilier med 40 millioner på bok i både Brasil, Mexico, India, Malaysia og Indonesia (i alle verdens land forøvrig) ? For dem ville det vært et nederlag å flytte til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bari Skrevet 3 timer siden #36 Del Skrevet 3 timer siden NiceOrNothing skrev (3 timer siden): Kommer helt an på om hun var postordrebrud eller ikke. Kommer aller mest an på personligheten t mannen . Om han var på utkikk etter likeverdig partner , eller en som sku gå i løpestreng mellom kjøkken og soverom Postordre-brud finnes ikke lenger. Alt må gå gjennom UDI og er de i tvil om formålet, om de kan kommunisere eller om det er 40 års aldersforskjell etc så blir de involverte kalt inn til intervju. Derav Annama og Dundar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #37 Del Skrevet 2 timer siden Nei. Jeg hadde ikke passet som partner for en slik mann. Ikke er jeg huslig, ikke er jeg underdanig, og ikke er jeg yndig og ser ut som 18-åring. Så han hadde ikke valgt meg i utgangspunktet - problemet er altså litt oppkonstruert. Menn som foretrekker thaidamer som er mye yngre enn dem selv, går aldri etter jevnaldrende, norske damer. Anonymkode: 3a1b7...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Del Skrevet 2 timer siden Bari skrev (34 minutter siden): Postordre-brud finnes ikke lenger. Alt må gå gjennom UDI og er de i tvil om formålet, om de kan kommunisere eller om det er 40 års aldersforskjell etc så blir de involverte kalt inn til intervju. Derav Annama og Dundar.. Jeg tror at Annema og Dundar havnet der de havnet fordi hun er kvinne, norsk og mye eldre. Det er fortsatt slik at det sitter en del unge, asiatiske damer på norske krisesentre etter å ha rømt fra sin mye eldre, norsk mann. Anonymkode: 3a1b7...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Rasisme på et nytt nivå. Anonymkode: 9cd9a...f39 Dra deg ned fra krenkekrakken, herlighet! Det er jo MANNEN dette som oftest sier noe om, ikke thaidama. Ville heller blitt sammen med en innvandret thai enn med en norsk samfunnstaper som skaffer seg altfor ung kjøpekone. Anonymkode: 9c896...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stuerent, for et kvalmt ord. Du misforstår, for det handlet ikke om at hun er utenlandsk, men hvem han er som person, på grunn av HVA eksakt mange forhold mellom menn og damer fra foreksempel Thailand handler om. Ikke hvor hun er ifra. Om samme situasjon oppsto mellom han og damer fra Norge, Sudan, Hellas, Japan, har det vært det samme. Ildrødt flag i hvordan han tenker om kvinner. Vi er opplyste. Du kan ikke komme her å tenke vi er rasist, fordi du er. Tro det eller ei, det er faktisk mer til et mennekse og når vi ser etter partner er oppførsel ekstremt viktig. Er klar over at det er noen kvinner som har et lignende forhold, men ikke til hele Afrika, på samme måte som dette ikke er utbredt i hele Asia. Og ikke alle aldre heller, jeg er for ung til å bli sett på som noen som prøver å utnytte de yngre, så fremt han ikke er 20-23 år bare. Men det hadde skjedd om det var i Norge også. Anonymkode: 6219d...3bf Mange ord for å beskrive at du ikke ville vært sammen med en som var gift med en asiatisk dame tidligere. Å være hun som er sammen med Per , han som var gift med Noki tidligere. Du tegner mange scenarier, men selv om hun hadde vært sivilingeniør så ville hun allikevel vært en thaidame. Og du er bedre enn det, ikke sant? Det finnes menn som ikke ville blitt sammen med ei dame som tidligere var sammen med en fyr fra somalisk kultursenter. Og det er selfølgelig rasisme. Men kvinner er ikke rasister?? Denne tråden er rimelig forutsigbar. Kvinner har gode verdier, en menn har det ikke... Anonymkode: 9e61a...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå