Gå til innhold

Hvor viktig for deg er det at partneren du velger til kjæreste er god i senga?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Veldig viktig. Eksen var dårlig i senga, og det var en av grunnene jeg gikk fra henne. Trodde det skulle gå seg til med tiden, men hun var helt interresert i å kommunisere rundt dette, så da ble det slik 

Anonymkode: 59bb6...0ca

Hva er galt med å være interessert i å kommunisere?

Anonymkode: 0c48a...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig.

Sexen ble aldri god med eksen. Han kom veldig fort og ble aldri interessert i felles nytelse uansett hvor mye jeg prøvde å forklare mine behov. Han var ferdig når han var ferdig. Dette var ikke grunnen til at det ble slutt, men jeg vil ikke ha det slik igjen. 

Med samboeren min nå er sexen helt fantastisk. Han er virkelig opptatt av at jeg også skal ha det fint under sex og tenner på at jeg også har det godt. Sexen vår gir meg så mye mer en bare fysisk nytelse. Jeg føler meg sett, verdsatt og attraktiv. Jeg skal aldri tilbake til en partner som kun tenker på å tømme seg og er ferdig etter det.

Anonymkode: e4f58...12f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

God i senga er noe man utvikler som par over tid. 

Anonymkode: 51bc9...203

Dette.

Sjelden et ligg i fylla, eller et one night stand hvor ingen av partene vet hva den andre liker, eller hvor grensene går er det mest minnerike og intime en har hatt. 

Anonymkode: 2a461...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun interessert i å gjøre sexen bra for oss begge, kan hun kommunisere godt om sexen, og er hun løsningsorientert, så skal det godt gjøres at det ikke blir tilfredsstillende, om ikke med en gang så etter hvert. Men nå er ikke jeg av de mest kravstore da.

Anonymkode: 9bb78...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg i senga, for jeg er ikke god nå(Redd, usikker som fører til uinteresse) og for å bli det må jeg føle med veldig vel med han. 

Anonymkode: cee79...3a4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig med seksuell kjemi mer enn ferdigheter! Han kan være 5 av 10 -god når vi møtes, men villig til å lære. Så er han knallgod innen vi gifter oss ;) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig for meg. Vil ikke ha et forhold med dårlig sex. 

Anonymkode: f0987...a91

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

"God" er jo en forholdvis ullen størrelse da. Kompatibel er viktig.

Anonymkode: bf358...003

Enig i dette! For meg er det superviktig at man er «god» i senga, men god i senga betyr ikke at man skal inneha masse kunnskap/erfaringer/knep/triks eller lignende. God betyr at man lytter til partneren, at man sammen forsøker å gjøre det deilig for den andre, at man kan le og ha det gøy mens man har sex, at man kan føle samtidig, at man kan variere mellom kosesex og desperatkåtmåhadegnåsex, generelt at man passer sammen på de punktene der.

Man merker fort om noen vil kjøre sololøp og «prestere» som universelt god i senga, eller om de fokuserer på deg og vil være god for nettopp deg. 

(Opplevde en kjæreste som var uenig da jeg prøvde å forklare hvordan jeg ville han skulle ta på meg, for han visste at det han gjorde kom til å bli godt, for dette hadde han trent på 🙃)

Anonymkode: 3d790...99f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-brukere slutter aldri å overraske meg med hvor sexfikserte de er.😂
Det spiller ingen rolle for meg om partneren er god i senga. Det eneste som spiller en rolle er at vi har ganske lik sexdrive og at hun kan kommunisere. Er de to tingene på plass kan man utvikle et fantastisk sexliv sammen.

Anonymkode: d8b77...42c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spiller ingen rolle for meg om partneren er god i senga. Det eneste som spiller en rolle er at vi har ganske lik sexdrive og at hun kan kommunisere. Er de to tingene på plass kan man utvikle et fantastisk sexliv sammen.

Er man sex fiksert fordi man ikke ønsker et forhold med dårlig sex? 

Anonymkode: 5ca11...a79

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er man sex fiksert fordi man ikke ønsker et forhold med dårlig sex? 

Om man umiddelbart avslutter en relasjon fordi sexen ikke var god nok den første gangen, ja. 
Spørsmålet var ikke om et forhold med dårlig sex, det var om å starte et forhold med noen som ikke er gode i senga fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Om man umiddelbart avslutter en relasjon fordi sexen ikke var god nok den første gangen, ja. 
Spørsmålet var ikke om et forhold med dårlig sex, det var om å starte et forhold med noen som ikke er gode i senga fra før av.

Det er ingen som har sagt at de umiddelbart avslutter relasjonen etter første gangen,  så her tillegger du folk meninger. Det er stor forskjell på å avslutte umiddelbart kontra å ikke gå inn i et forhold. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ingen som har sagt at de umiddelbart avslutter relasjonen etter første gangen,  så her tillegger du folk meninger. Det er stor forskjell på å avslutte umiddelbart kontra å ikke gå inn i et forhold. 

Hva vil du fram til egentlig? Er du uenig i at man kan vokse sammen og skape et sexliv sammen, selv hvis ikke alt klaffer til å begnne med?
Du tillegger også meg meninger forresten. Jeg sa aldri at man er sexfiksert fordi man ikke ønsker et forhold med dårlig sex.
Jeg syntes derimot at man er  sexfiksert om man avslutter/ikke går inn i en relasjon kun på grunnlaget at den andre ikke er god nok i senga. Å forvente at et godt sexliv skal være på plass fra første stund er urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet oppstår jo når man ikke utvikler et fantastisk sexliv. Jeg forventer aldri at det skal være fyrverkeri i senga fra første stund. Det tar tid å lære partneren sin å kjenne. Samboeren min beskriver sex som en pardans. Man må lære å danse sammen, men om kun den ene er interessert i det og ikke den andre så blir dansen dårlig uansett hvor lenge man har vært sammen.

Etter å ha vært sammen med min eks i nesten ti år med veldig dårlig sex fordi han ikke hadde noen interesse for min nytelse i det, så vil jeg ikke påstå at jeg var utålmodig. Og det må faktisk være lov å si at jeg ikke ønsker et forhold med enveissex igjen uten at det gjør meg sexfiksert.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fullstendig avgjørende var det for meg etter to forhold der det seksuelle utviklet seg til en frustrasjon og fortvilelse. Jeg er seksuell av meg, og orket ikke enda en slik opplevelse, så tenkte godt gjennom hva som var faresignaler angående slikt og som derfor burde unngås. Kom frem til at jeg lette etter mann som i starten av forholdet hadde betydelig høyere sexdrive enn hva jeg lever godt med, siden slikt vil lande ned på en lavere normal etterhvert, og viktigste av alt; Kun menn som virkelig tenner på at kvinnen nyter kan bli fantastiske elskere. Menn som ikke selv oppriktig tenner på at kvinnen også nyter kan i beste fall være bra elskere, men over tid når de ikke lenger er så forelsket og føler at kvinnen uansett er deres blir de gjerne egoistiske. Menn er jo noe egoistisk anlagte, så om de ikke selv tenner på kvinnens nytelse vil innsatsen angående det falle. 

Så obsessed var jeg angående dette at da jeg traff mann som passet dette, men ikke annet, så ble det han. Noe jeg ikke angrer på. 22 år sammen og det seksuelle er hva som lett har vært fantastisk i vårt forhold. Annet ordnet seg. Annet kunne fikses enklere enn det å ha riktig tenning og seksuelle grunnleggende holdninger. Det er bare som det er etter min erfaring med at slikt førte til frustrasjon og brudd to ganger. Det er antagelig enklere å snu månen med hendene enn å snu en mann seksuelt sett. 

Så kvinner; Gå for den beste elskeren, den som nyter at du nyter, og dropp annet. Alt annet enn dette kan du i verste fall fikse selv, eller få hjelp til av andre, men er ikke mannen bra på dette så er løpet kjørt for å oppleve gleden ved sex. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Problemet oppstår jo når man ikke utvikler et fantastisk sexliv. Jeg forventer aldri at det skal være fyrverkeri i senga fra første stund. Det tar tid å lære partneren sin å kjenne. Samboeren min beskriver sex som en pardans. Man må lære å danse sammen, men om kun den ene er interessert i det og ikke den andre så blir dansen dårlig uansett hvor lenge man har vært sammen.

Etter å ha vært sammen med min eks i nesten ti år med veldig dårlig sex fordi han ikke hadde noen interesse for min nytelse i det, så vil jeg ikke påstå at jeg var utålmodig. Og det må faktisk være lov å si at jeg ikke ønsker et forhold med enveissex igjen uten at det gjør meg sexfiksert.

Hvorfor skulle det være verre å være sexfiksert enn fiksert på andre ting det er fordel å passe sammen angående?

Som allerede skrevet hadde jeg samme dårlige erfaring, og ville ikke ha flere slike, så jeg var så absolutt sexfiksert da jeg lette etter ny partner. Jeg synes det var klokt. Hvordan kan egentlig et forhold bli lykkelig om det seksuelle er til frustrasjon? Ene veien eller begge veier, om det seksuelle er til frustrasjon og ikke til glede så ødelegger det enormt mye. 

Over 20 år senere blir jeg fysisk dårlig når jeg tenker på mine ekser og deres seksuelle egoisme. Det er mye jeg kan takle langt bedre at ikke er perfekt i et forhold enn akkurat det. Kroppen min og min seksualitet kunne ikke overleve en seksuell egoist til. Da hadde det blitt mitt siste brudd før jeg skydde menn fullstendig, eller vi hadde havnet i statistikken for kvinner og menn som har et sexliv til ulykkelighet, ikke til glede. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ei som ligger med noen før vi har blitt godt kjent. 2-3 mnd og møttes ofte. Da kjenner jeg han og har funnet ut om jeg liker personligheten og om vi har kjemi. Da tenker jeg sex kan være sex, jeg bryr meg mye mer om all tiden vi ikke har sex.

Jeg må ikke ha sex flere ganger i uken, jeg er storfornøyd bare av å ligge på armen.

Anonymkode: 036e9...a1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke viktig i det hele tatt, alt annet av egenskaper er mye viktigere. Sex er ikke viktig for meg, så jeg tar gjerne en med liten lyst og😂👍🏻

Anonymkode: 914cf...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å forvente at et godt sexliv skal være på plass fra første stund er urealistisk.

Nå er vi flere her som definerer god i senga slik du selv skriver da: 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det eneste som spiller en rolle er at vi har ganske lik sexdrive og at hun kan kommunisere. Er de to tingene på plass kan man utvikle et fantastisk sexliv sammen.

Dette ER å være god i senga. Så da er det nok viktig for deg også da..?

Anonymkode: 3d790...99f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...