AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:33 #81 Del Skrevet fredag kl 10:33 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei det er ikke veldig få, og når man er 45 år ikke gravid enda. Så vil mor være langt opp i 60 årene før barnet er i 20 årene. Barna til dette barnet vil mest sannsynlig aldri oppleve besteforeldre på mor siden, eller at dette barnet vil stå med syke foreldre og små barn. Livet er tøft, man bør vel gjøre alt for å gi barna et godt liv? Anonymkode: 2cf77...0bf AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei det er ikke veldig få, og når man er 45 år ikke gravid enda. Så vil mor være langt opp i 60 årene før barnet er i 20 årene. Barna til dette barnet vil mest sannsynlig aldri oppleve besteforeldre på mor siden, eller at dette barnet vil stå med syke foreldre og små barn. Livet er tøft, man bør vel gjøre alt for å gi barna et godt liv? Anonymkode: 2cf77...0bf Jo det er veldig få som dør før de har gått av med pensjon. Du får søke opp statistikken hvis du tror noe annet. Anonymkode: 1d82f...b69 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:33 #82 Del Skrevet fredag kl 10:33 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo det er veldig få som dør før de har gått av med pensjon. Du får søke opp statistikken hvis du tror noe annet. Anonymkode: 1d82f...b69 Svært få dør av alderdom før de er pensjonister. Og ulykker kan skje alle i alle aldere. Anonymkode: 1d82f...b69 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:41 #83 Del Skrevet fredag kl 10:41 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk for alle svar, jeg oppdaterer når/hvis jeg blir gravid. Var litt deilig å høre alle Karens her, får enda mer lyst på en tll nå egentlig Takk til alle som støtter! Vi har minst 8-10 slektninger som har blitt gravide fra 40 og opp i slekta. Min bestemor som lever enda sier det var ganske vanlig i gamledager med slike overraskelser! Anonymkode: f5dcc...0dc Jeg tror ikke du helt vet hva "en Karen" er, TS... Karen er en typekarakteristikk som brukes i engelsktalende land om en kvinne som fremstår som privilegert og selvopptatt, eller som stiller krav utover hva som er passende eller nødvendig i den aktuelle situasjonen. Begrepet brukes ofte nedsettende om en stereotypisk, hvit kvinne som bruker sin privilegerte stilling i samfunnet til å hevde seg på andres bekostning. Anonymkode: 34a01...efd 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:41 #84 Del Skrevet fredag kl 10:41 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 8.36): Why? Ha konfirmant i hus når du er i pensjonsalder? Gikk i klasse med to stk (separate familier) på ungdomsskolen som hadde gamle foreldre. De hatet det begge to og syns det var dritflaut i situasjoner der foreldre ble invitert med. Anonymkode: 78e1d...1ad Ungdom synes generelt at det er flaut å ha med foreldre, så synes ikke det er et vektig argument 😅 Anonymkode: ada7d...c30 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:02 #85 Del Skrevet fredag kl 11:02 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jo det er veldig få som dør før de har gått av med pensjon. Du får søke opp statistikken hvis du tror noe annet. Anonymkode: 1d82f...b69 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Svært få dør av alderdom før de er pensjonister. Og ulykker kan skje alle i alle aldere. Anonymkode: 1d82f...b69 Når man er 66 år så øker sannsynligheten for å dø veldig fra år til år.. men død er jo minste problemet, sykdom jeg argumentere med er veldig stor sjanse. Ja, kan dø når som helst, sannsynligheten for å dø øker ved alder. Jeg synes det er svært egoistisk å sette barn til verden så sent. Og er det bedre å miste sin mor og far som 30 åring? Min venninne fikk ikke beholde sin far lenger enn da hun var 28 år gammel, det er hennes store sorg at hennes barn får ikke bli kjent med sin bestefar. For mange betyr familie mye. Barn sendt i livet betyr at barna mister sine foreldre tidlig Anonymkode: 2cf77...0bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:03 #86 Del Skrevet fredag kl 11:03 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her. Her var det mange bitre Karens 🫣 jeg skulle egentlig sette i gang med prøving i høst, men så annonserte arvingen graviditeten og da satt jeg det på hold. Ville diskutere hva hva han tenkte. De tre største barna er 24, 22 og 20 og har flyttet ut, jeg har et barn på syv hjemme med ny mann på 40. Han ønsker seg flere også. Legen min sier go, gynekologen sier go, så damer på kvinneguiden stopper meg ikke hvertfall 😄 legger til at jeg ikke tror dette er for alle. Hadde vi levd før prevensjonsmiddel jo ikke dette vært tema. Da hadde naturen satt stopp. Anonymkode: f5dcc...0dc Du diskuterer med sønnen sin om du skal prøve å få et barn til eller ikke? Det er RART. Anonymkode: 38808...06a 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:07 #87 Del Skrevet fredag kl 11:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når man er 66 år så øker sannsynligheten for å dø veldig fra år til år.. men død er jo minste problemet, sykdom jeg argumentere med er veldig stor sjanse. Ja, kan dø når som helst, sannsynligheten for å dø øker ved alder. Jeg synes det er svært egoistisk å sette barn til verden så sent. Og er det bedre å miste sin mor og far som 30 åring? Min venninne fikk ikke beholde sin far lenger enn da hun var 28 år gammel, det er hennes store sorg at hennes barn får ikke bli kjent med sin bestefar. For mange betyr familie mye. Barn sendt i livet betyr at barna mister sine foreldre tidlig Anonymkode: 2cf77...0bf Man kan også se det som «så heldig hun var som fikk ha pappaen sin til hun var 28!». Jeg mistet mammaen min når jeg var 13, ikke av alderdom men av kreft. SOM jeg skulle ønske jeg hadde fått ha henne litt lenger. Man skal være ganske gammel når man får barn for å være bekymret for at man skal miste foreldrene sine av alderdom i ung alder, typ Arve Tellefsen kanskje.. Anonymkode: 9e6ca...447 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:08 #88 Del Skrevet fredag kl 11:08 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jøss, de får forske på deg! Legg til 45 er drøyt! Hvis du er veldig feit så skal visst fettet glatte ut rynker, ellers har jeg ikke hørt om slikt. Jeg har tatt silkon etter tre på rappen i tyveårene, ellers ikke fiksa noe eller injisert noe. Men synes det er vanskelig å se om folk er 45 eller 35 i dag pga mye juks. Synes ikke jeg er karen, men overrasket over misunnelsen fra fra folket. Antar det er en slags misunnelse hvertfall. Familierådet har talt og det blir forøkelse hvis vi får det til. Alle de voksne barna og lillebror synes det er kult. Anonymkode: f5dcc...0dc Ja, jeg er veldig misunnelig. Skulle ønske jeg var 45 år og prøvde å bli gravid( not). Anonymkode: 6d21f...d85 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:13 #89 Del Skrevet fredag kl 11:13 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan også se det som «så heldig hun var som fikk ha pappaen sin til hun var 28!». Jeg mistet mammaen min når jeg var 13, ikke av alderdom men av kreft. SOM jeg skulle ønske jeg hadde fått ha henne litt lenger. Man skal være ganske gammel når man får barn for å være bekymret for at man skal miste foreldrene sine av alderdom i ung alder, typ Arve Tellefsen kanskje.. Anonymkode: 9e6ca...447 Veldig urettferdig å miste mamma så tidlig som du, og ja det kan skje oss alle. Sannsynligheten er større eldre man blir. ts er ikke gravid enda og hun er garantert nærmere 50 enn 40 når dette barnet kommer. Det er egoistisk og nei bare fordi foreldre velger å sette barn til verden sent så skal man ikke anse seg som heldig, det burde egentlig være selvfølge. Anonymkode: 2cf77...0bf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:52 #90 Del Skrevet fredag kl 11:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for alle svar, jeg oppdaterer når/hvis jeg blir gravid. Var litt deilig å høre alle Karens her, får enda mer lyst på en tll nå egentlig Takk til alle som støtter! Vi har minst 8-10 slektninger som har blitt gravide fra 40 og opp i slekta. Min bestemor som lever enda sier det var ganske vanlig i gamledager med slike overraskelser! Anonymkode: f5dcc...0dc Synes du er veldig ufin og lite voksen med tanke på uttalelsene dine, ts. Anonymkode: 78710...75f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet fredag kl 12:01 #91 Del Skrevet fredag kl 12:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke du helt vet hva "en Karen" er, TS... Karen er en typekarakteristikk som brukes i engelsktalende land om en kvinne som fremstår som privilegert og selvopptatt, eller som stiller krav utover hva som er passende eller nødvendig i den aktuelle situasjonen. Begrepet brukes ofte nedsettende om en stereotypisk, hvit kvinne som bruker sin privilegerte stilling i samfunnet til å hevde seg på andres bekostning. Anonymkode: 34a01...efd 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 12:01 #92 Del Skrevet fredag kl 12:01 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes du er veldig ufin og lite voksen med tanke på uttalelsene dine, ts. Anonymkode: 78710...75f Hun har fått flere ufine svar og da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:08 #93 Del Skrevet fredag kl 12:08 Maleficenta skrev (5 minutter siden): Hun har fått flere ufine svar og da Ja, men hvorfor spørre på Kvinneguiden hvis hun ikke er forberedt på både positive og negative svar? Anonymkode: 78710...75f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:14 #94 Del Skrevet fredag kl 12:14 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 9.13): Gynekologen sier han ikke sett noen som meg før. Jeg var til full sjekk i høst mtp barneønske før jeg visste min sønn skulle bli pappa. Jeg har svært gode eggreserver. Det var han som sa som en 25 åring og ga meg go. «du er livsfarlig til du er 60 sa han og lo. Anonymkode: f5dcc...0dc Ja, fordi han telte antall egg.. kvaliteten er jo uunngåelig 45år gammelt. Men den forhøya risiko for både deg selv og foster mtp at du har et lite barn å ta vare på er noe å ta med i betraktningen. Dersom du mot formodning lykkes i å bli gravid med et levedyktig foster og ikke selv blir særlig rammet av svangerskapet, hva om du får et barn med meget store og permanente pleiebehov? Hva med alderdommen og den lille som nå lever? Anonymkode: 0799b...0a0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 12:22 #95 Del Skrevet fredag kl 12:22 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, men hvorfor spørre på Kvinneguiden hvis hun ikke er forberedt på både positive og negative svar? Anonymkode: 78710...75f Det går an å svare negativt på en konstruktiv måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:46 #96 Del Skrevet fredag kl 14:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig urettferdig å miste mamma så tidlig som du, og ja det kan skje oss alle. Sannsynligheten er større eldre man blir. ts er ikke gravid enda og hun er garantert nærmere 50 enn 40 når dette barnet kommer. Det er egoistisk og nei bare fordi foreldre velger å sette barn til verden sent så skal man ikke anse seg som heldig, det burde egentlig være selvfølge. Anonymkode: 2cf77...0bf Hvem er det jeg anser som heldig? Døde faren til venninnen din av alderdom? Det skrev du ikke noe om. Å få barn er jo stort sett en egoistisk handling uansett om man er gammel eller ung. Men jeg er enig i at ts burde være fornøyd med de barna hun har samt glede seg over å snart ha et barnebarn! Anonymkode: 9e6ca...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:15 #97 Del Skrevet fredag kl 15:15 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvem er det jeg anser som heldig? Døde faren til venninnen din av alderdom? Det skrev du ikke noe om. Å få barn er jo stort sett en egoistisk handling uansett om man er gammel eller ung. Men jeg er enig i at ts burde være fornøyd med de barna hun har samt glede seg over å snart ha et barnebarn! Anonymkode: 9e6ca...447 Døde av typiske sykdommer man får som eldre, få mennesker i Norge dør av alderdom. Fleste blir syke og pleietrengende først. Og ha pleietrengende foreldre mens man har små barn er en stor belastning. Når man blir eldre blir det større sjans for både bli syk og dø. Det er helt naturlig, å få barn så sent er ikke naturlig Anonymkode: 2cf77...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:39 #98 Del Skrevet fredag kl 15:39 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Døde av typiske sykdommer man får som eldre, få mennesker i Norge dør av alderdom. Fleste blir syke og pleietrengende først. Og ha pleietrengende foreldre mens man har små barn er en stor belastning. Når man blir eldre blir det større sjans for både bli syk og dø. Det er helt naturlig, å få barn så sent er ikke naturlig Anonymkode: 2cf77...0bf Å få barn så lenge kroppen kan er vel det mest naturlige, om det er lurt eller ikke er en annen sak. Anonymkode: 9e6ca...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet fredag kl 15:43 #99 Del Skrevet fredag kl 15:43 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 9.13): Gynekologen sier han ikke sett noen som meg før. Jeg var til full sjekk i høst mtp barneønske før jeg visste min sønn skulle bli pappa. Jeg har svært gode eggreserver. Det var han som sa som en 25 åring og ga meg go. «du er livsfarlig til du er 60 sa han og lo. Anonymkode: f5dcc...0dc At du har mange egg sier ingenting om kvaliteten på dem, så det var en rar uttalelse av en gynekolog. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:47 #100 Del Skrevet fredag kl 15:47 Vil du virkelig lage eggerøre på 45 år gamle egg? Anonymkode: ea88f...b73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå