Gå til innhold

Få et barn til? Er 45 år og snart bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri utsatt mitt barn for å ha ett søsken på samme alder med sitt eget barn, Du har fått de barna du har fått, nå er det en annen livsfase. Nå er det din sønns tur til å få oppleve denne delen av livet. 

Jeg er 39, og har kun 1 barn, Hun er nå 21, og det er helt uaktuelt å så mye som tenke tanken på å få flere barn. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Foreldrene mine var i 40 årene da de fikk meg, attpåklatten. Jeg har mange søsken, de var tett i alder. Yngste bror var 7 år da jeg ble født

jeg fikk aldri samme nære søskenforhold som de hadde, som hadde barndommen sin sammen. Jeg syns det var veldig ensomt å være eneste barn i alle sammenhenger . Foreldrene mine sine venner var ferdig med barn , det samme med tanter og onkler. Jeg ble liksom født etter hovedpuljen i alle sammenhenger . Ingen i klassen hadde så gamle foreldre. Så jeg følte meg litt flau over å ha elder foreldre enn alle den gang da. Nå er det mye mer vanlig at folk får unger sent i livet enn når jeg ble født i 1989. Men likevel verd å ofte  enn tanke 

mine foreldre hang heller ikke like mye med på trender som de i klassen sine foreldre. Forsøkte for alt i verden å ønske meg datadyr, game boy og nientendo men fikk aldri slik. Jeg ble også mobbeoffer så kjente veldig på ensomheten overalt . Ingen javngamle søsken, ingen javngamle søskenbarn. 

min eldste bror fikk barn da jeg var 3 år. Etter hvert som jeg og henne ble eldre fikk vi et godt forhold . Takk å pris for henne

men tenk på hovedpunktene i svaret mitt:
- hvor mange av deres venner og familie har småbarn? Vil det være søskenbarn å leke med?
- kan du henge med på trender så ungen ikke føler utenforskap?
- tenk på barnet ville. Å få en kose attpåklatt er ikke alltid det beste. 
mer enn alt ønsker jeg meg javngamle søsken!   Jeg misunner forholdet brødrene mine hadde

Anonymkode: afcd5...587

• Liker 7
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gynekologen sier han ikke sett noen som meg før. Jeg var til full sjekk i høst mtp barneønske før jeg visste min sønn skulle bli pappa. Jeg har svært gode eggreserver. Det var han som sa som en 25 åring og ga meg go. «du er livsfarlig til du er 60 sa han og lo.

Anonymkode: f5dcc...0dc

Ikke la det at din sønn skal bli pappa hindre deg. Før var det jo veldig vanlig å få en tante eller onkel som var yngre enn seg selv. Det ble sett på som morsomt, ikke galt. 

Det er ikke det samme å bli bestemor som å bli mor. Så barnebarnet vil ikke erstatte ditt eget ønske om å få en baby. Sett i gang og prøv, i din alder skal du ikke utsette å prøve. Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Her var det mange bitre Karens 🫣 jeg skulle egentlig sette i gang med prøving i høst, men så annonserte arvingen graviditeten og da satt jeg det på hold. Ville diskutere hva hva han tenkte. De tre største barna er 24, 22 og 20 og har flyttet ut, jeg har et barn på syv hjemme med ny mann på 40. Han ønsker seg flere også. Legen min sier go, gynekologen sier go, så damer på kvinneguiden stopper meg ikke hvertfall 😄 legger til at jeg ikke tror dette er for alle. Hadde vi levd før prevensjonsmiddel jo ikke dette vært tema. Da hadde naturen satt stopp. 

Hvorfor oppretter du et innlegg hvis du uansett skal gå for en til🤷‍♀️ Synes det er sent for mannen din på 40 og jeg da, men det er uansett opp til dere. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Nei, du har ikke egg som en 25-åring. Slutt å jug til deg selv. Jeg er like gammel som deg, og det er urettferdig ovenfor barnet å få et barn til nå. Vær fornøyd med de du har og forbered deg på å være en sprek, ung bestemor! 

Anonymkode: 5d8d5...375

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Foreldrene mine var i 40 årene da de fikk meg, attpåklatten. Jeg har mange søsken, de var tett i alder. Yngste bror var 7 år da jeg ble født

jeg fikk aldri samme nære søskenforhold som de hadde, som hadde barndommen sin sammen. Jeg syns det var veldig ensomt å være eneste barn i alle sammenhenger . Foreldrene mine sine venner var ferdig med barn , det samme med tanter og onkler. Jeg ble liksom født etter hovedpuljen i alle sammenhenger . Ingen i klassen hadde så gamle foreldre. Så jeg følte meg litt flau over å ha elder foreldre enn alle den gang da. Nå er det mye mer vanlig at folk får unger sent i livet enn når jeg ble født i 1989. Men likevel verd å ofte  enn tanke 

mine foreldre hang heller ikke like mye med på trender som de i klassen sine foreldre. Forsøkte for alt i verden å ønske meg datadyr, game boy og nientendo men fikk aldri slik. Jeg ble også mobbeoffer så kjente veldig på ensomheten overalt . Ingen javngamle søsken, ingen javngamle søskenbarn. 

min eldste bror fikk barn da jeg var 3 år. Etter hvert som jeg og henne ble eldre fikk vi et godt forhold . Takk å pris for henne

- hvor mange av deres venner og familie har småbarn? Vil det være søskenbarn å leke med?
mer enn alt ønsker jeg meg javngamle søsken!   Jeg misunner forholdet brødrene mine hadde

Hvis TS er heldig og blir gravid raskt, så vil jo barnet få en nevø eller niese som bare er litt eldre. De vil møtes i familieselskap og vil kunne leke sammen og få et godt vennskap. Hun kan få hjelp av sin sønn og svigerdatter til å henge med på trender. De kan avlaste hverandre som barnevakter. Dette kan jo bli veldig bra!

En venninne av meg fikk barn samtidig som faren hennes fikk kull nummer to. Hun snakket mye om hvilken fantastisk bestefar han var. For han visste jo hva som var gøy for barn i den alderen siden han hadde småbarn selv. Han var en mye besre bestefar enn bestefaren på andre siden, som var helt utdatert.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk barn som 32. Det synes jeg blir sent, jeg vil være ganske gammel når eller om hun får barn. Min mor var 29 år når hun fikk meg, hun er død nå jeg er bare 40 år og synes det var tøft å stå i syke foreldre mens jeg hadde full omsorg for mine tre barn samtidig. Jeg har det vanskelig etter den perioden som varte i en tid der jeg ikke fikk være nok med min mor før hun forlot denne verden. 
Når vi setter barn til verden så setter vi mennesker som vil oppleve sorg og glede, eldre foreldre så er sjansen veldig stor at sorgene kommer tidlig i livet. Vi har ingen garanti nei, men det å miste egen mor når man bare er 20 år må være ekstremt tøft. 

Anonymkode: 2cf77...0bf

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så mye støtte og omsorg fra mine foreldre som nybakt mor. Forholdet vårt ble mye bedre og tettere. 

En slik bestemor vil jeg selv bli. Og det hadde jeg i hvert fall ikke vært med egen baby. 

Anonymkode: 5e0b6...385

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Jeg skjønner ikke hvordan du orker. Men vi er forskjellige. Jeg er helt ferdig med barn som 44 åring. Aldri mer.

Anonymkode: 25813...fea

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En ting er sikkert og det er at du ikke ble mobbet fordi du hadde eldre foreldre 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk barn som 32. Det synes jeg blir sent, jeg vil være ganske gammel når eller om hun får barn. Min mor var 29 år når hun fikk meg, hun er død nå jeg er bare 40 år og synes det var tøft å stå i syke foreldre mens jeg hadde full omsorg for mine tre barn samtidig. Jeg har det vanskelig etter den perioden som varte i en tid der jeg ikke fikk være nok med min mor før hun forlot denne verden. 
Når vi setter barn til verden så setter vi mennesker som vil oppleve sorg og glede, eldre foreldre så er sjansen veldig stor at sorgene kommer tidlig i livet. Vi har ingen garanti nei, men det å miste egen mor når man bare er 20 år må være ekstremt tøft. 

De færreste dør når de er 65, så det er veldig få 20 åringer som mister foreldrene sine.

Anonymkode: 1d82f...b69

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 8.28):

But why ? Hvorfor ikke fokusere på barnebarnet som kommer og nyte alderdommen som sprek og uavhengig . Av de jeg vet om som fikk barn så sent , fikk to av de barn med utfordringer . I tillegg til å bli bestemor paralelt ble det omtrent null tid til overs til barnebarn . Sårt for både barn & barnebarn det. Virker som en ego-Tripp / midtlivskrise at du vil bevise din fruktbarhet / ungdommelighet . 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, jeg oppdaterer når/hvis jeg blir gravid. Var litt deilig å høre alle Karens her, får enda mer lyst på en tll nå egentlig :)  Takk til alle som støtter! Vi  har minst 8-10 slektninger som har blitt gravide fra 40 og opp i slekta. Min bestemor som lever enda sier det var ganske vanlig i gamledager med slike overraskelser! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for alle svar, jeg oppdaterer når/hvis jeg blir gravid. Var litt deilig å høre alle Karens her, får enda mer lyst på en tll nå egentlig :)  Takk til alle som støtter! Vi  har minst 8-10 slektninger som har blitt gravide fra 40 og opp i slekta. Min bestemor som lever enda sier det var ganske vanlig i gamledager med slike overraskelser! 

Nå er det vell i grunn du som høres ut som en Karen btw 😄

Jeg hadde en kollega som var 50 når hun fikk barn. Det har nok vært både positivt og negativt. 

Tenker at du må gjøre som du selv vil og ønsker. Hadde begynt nå med det samme, selv om du har mange egg betyr ikke det at du blir fort gravid. Kvaliteten på eggene må sees i mikroskop. Det er ikke noe man ser på ultralyd. 

Jeg holder meg også ung for alder, har samme alder som deg, ble alltid spurt om legg på butikken og polet når jeg kjøpte alkohol helt inntil for 1 år siden og føler meg uforskammet ung for alder, men mye kan jo skje på kort tid. Plutselig kan man få alderne kastet på seg. Det er noe som skjer etter fylte 45 sies det og man gjør et alderssprang i denne alderen, samme når man fyller 60

Anonymkode: ee304...a74

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

De færreste dør når de er 65, så det er veldig få 20 åringer som mister foreldrene sine.

Anonymkode: 1d82f...b69

Nei det er ikke veldig få, og når man er 45 år ikke gravid enda. Så vil mor være langt opp i 60 årene før barnet er i 20 årene. Barna til dette barnet vil mest sannsynlig aldri oppleve besteforeldre på mor siden, eller at dette barnet vil stå med syke foreldre og små barn. Livet er tøft, man bør vel gjøre alt for å gi barna et godt liv? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er det vell i grunn du som høres ut som en Karen btw 😄

Jeg hadde en kollega som var 50 når hun fikk barn. Det har nok vært både positivt og negativt. 

Tenker at du må gjøre som du selv vil og ønsker. Hadde begynt nå med det samme, selv om du har mange egg betyr ikke det at du blir fort gravid. Kvaliteten på eggene må sees i mikroskop. Det er ikke noe man ser på ultralyd. 

Jeg holder meg også ung for alder, har samme alder som deg, ble alltid spurt om legg på butikken og polet når jeg kjøpte alkohol helt inntil for 1 år siden og føler meg uforskammet ung for alder, men mye kan jo skje på kort tid. Plutselig kan man få alderne kastet på seg. Det er noe som skjer etter fylte 45 sies det og man gjør et alderssprang i denne alderen, samme når man fyller 60

Anonymkode: ee304...a74

Jøss, de får forske på deg! Legg til 45 er drøyt! Hvis du er veldig feit så skal visst fettet glatte ut rynker, ellers har jeg ikke hørt om slikt. Jeg har tatt silkon etter tre på rappen i tyveårene, ellers ikke fiksa noe eller injisert noe. Men synes det er vanskelig å se om folk er 45 eller 35 i dag pga mye juks. Synes ikke jeg er karen, men  overrasket over misunnelsen fra fra folket. Antar det er en slags misunnelse hvertfall. Familierådet har talt og det blir forøkelse hvis vi får det til. Alle de voksne barna og lillebror synes det er kult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jøss, de får forske på deg! Legg til 45 er drøyt! Hvis du er veldig feit så skal visst fettet glatte ut rynker, ellers har jeg ikke hørt om slikt. Jeg har tatt silkon etter tre på rappen i tyveårene, ellers ikke fiksa noe eller injisert noe. Men synes det er vanskelig å se om folk er 45 eller 35 i dag pga mye juks. Synes ikke jeg er karen, men  overrasket over misunnelsen fra fra folket. Antar det er en slags misunnelse hvertfall. Familierådet har talt og det blir forøkelse hvis vi får det til. Alle de voksne barna og lillebror synes det er kult. 

Synes narkis dattra sundet er like kult? 

Anonymkode: ef59c...a9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent på samme alder som deg og fikk siste barn som 38 åring. Jeg kunne nok fått barn enda og blir tatt for å se ut som maks 30 år, men jeg ville aldri valgt å få et barn til nå. Jeg tenker jeg er mer enn gammel nok når de minste mine er konfirmant. Jeg hadde heller fokusert på å være en god mor for de barna du har å nyte tiden som bestemor heller.

Anonymkode: b4433...7e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg elsker mammalivet, og at jeg tror det er bra et bra tilskudd for familien, man holder seg ung så lenge man har barn tenker jeg. Nå har jeg ikke småbarn mer og føler jeg har masse energi! Også lager vi flotte unger da! Har fire og meget god økonomi og masse tid. Eneste som stopper meg er at det er flaut fordi jeg er bestemor og. At det blir en greie. Men eldstemann sa han synes det hadde vært koselig. Har luftet ideen høyt. Kona hans synes det var litt spes tror jeg men 🤪

Hvorfor forhøre deg med andre om deres meninger? Er du ikke voksen nok til å fatte egen beslutning? 

Hvis jeg hadde stått i dine sko hadde jeg kjørt på - fordi at JEG og MANNEN hadde ønsket et barn til. 

Lukk ørene igjen, og gjør det DERE har lyst til! 

Anonymkode: 78710...75f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...