Gå til innhold

Få et barn til? Er 45 år og snart bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk heller energien på å være bestemor..

Anonymkode: d7eb6...a60

Helt enig! Hadde vært noe annet om TS var 45 år og bare hadde et lite barn fra før som hun ønsket søsken til, men 45 år gammel tobarnsmor som snart skal bli bestemor, da tenker jeg det er på tide å begynne på neste kapittel i livet😅 så kan du heller stille 100% opp for barnebarnet ditt!🥰

Anonymkode: 76a15...0de

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er veldig nysgjerrig på hva som motiverer deg for å få enda et barn i den alderen?😊

Anonymkode: 1d82f...b69

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er veldig nysgjerrig på hva som motiverer deg for å få enda et barn i den alderen?😊

Anonymkode: 1d82f...b69

At jeg elsker mammalivet, og at jeg tror det er bra et bra tilskudd for familien, man holder seg ung så lenge man har barn tenker jeg. Nå har jeg ikke småbarn mer og føler jeg har masse energi! Også lager vi flotte unger da! Har fire og meget god økonomi og masse tid. Eneste som stopper meg er at det er flaut fordi jeg er bestemor og. At det blir en greie. Men eldstemann sa han synes det hadde vært koselig. Har luftet ideen høyt. Kona hans synes det var litt spes tror jeg men 🤪

Anonymkode: f5dcc...0dc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Huff nei, bare nei. Bruk energi på de du har og deg selv🙂

Anonymkode: 922c8...7fe

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler ikke på at både graviditet og småbarnsårene ville gått fint, men det er ofte den enkleste perioden med barn. Men, når barnet starter på skolen vil du mest sannsynlig være i overgangsalderen, det innebærer i verste fall opptil 10 år med plager i form av nedstemthet, søvnvansker, hetetokter osv. Skolebarn krever mye oppfølging og høyt tempo. 

Så kommer tenårene, der man som forelder fort kan få flere våkenetter enn i barseltiden.

Jeg tenker at selv om noe er mulig så betyr det ikke alltid at det er lurt. 

Anonymkode: 24c78...ea0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når ungene begynner å formere seg er det på tide å avslutte egen produksjon. 

Anonymkode: 320c9...2f3

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare det at du og barnet vil være i henholdsvis overgangsalder og pubertet samtidig, burde være argument nok til å la være. Hvis du i tillegg har fire barn fra før forstår jeg ikke at du vil utfordre oddsen ved å få et barn i din alder. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært én ting om du ikke hadde barn fra før/hadde et lite barn fra før, men når det er 7 år opp til neste og du straks blir bestemor ville jeg ha droppet det. Snakker av erfaring, som barn får man ikke så god kontakt med søsken som er så mye eldre og vokser mer eller mindre opp som enebarn. Det vil også ta gleden bort fra sønnen din sin opplevelse av å bli pappa og å få se deg bli bestemor. Du kommer jo ikke til å ha samme energi og ork til å stille opp så mye for dem som gravid/med nyfødt. Snakker av erfaring på begge områder her 🫠 Kos deg heller med å bli bestemor 🫶🏼

Anonymkode: 9e6ca...447

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet jo ikke kvaliteten på eggene dine?😅 må gjerne være fertil med dårlig egg også

Anonymkode: 9583c...226

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Skjønner ikke hvor umoralen kommer oppi dett

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje teit av meg å tenke sånn men føler det er kjipt gjort ovenfor eldstemann som skal ha sitt første barn. Stjeler jo mye av fokuset der og føler bare det er helt feil. La han få bli pappa uten at sin eldre mor skal få enda en unge, samt at du heller kan fokusere på å være bestemor. 

Anonymkode: 9583c...226

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei på jobben min er i nesten HELT samme situasjon som deg. Hun er 46 år har tre barn fra før av, eldste 21 og har akkurat annonsert nå gravid med barn nummer fire. Jeg og vi andre i avdelinga synes det er SÅ koselig!! Ikke hørt en negativ tanke eller ord (hvem er disse inne på KG, egentlig?)

Hun er også sprek as fuck og god mor.

Hvorfor ikke når du er sprek og gira og har økonomi til det? Vi vet jo aldri om vi dør når vi er 100 eller 70 uansett.. Heier på deg!

Anonymkode: 4cd35...ff4

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når kvinner blir gravide i den alderen er det ofte at stoffskiftet går fullstendig bananas, så ville undersøkt masse før jeg videre med dette ❤️ 

Anonymkode: 34a01...efd

Av alle ting som kan skje ved "geriatriske" svangerskap, er ikke stoffskiftet det man trenger å bekymre seg mest for. Får man høyt stoffskifte kan det reguleres ned med Propylthiouracil, og mange som får høyt stoffskifte ifm graviditet opplever at sykdommen brenner ut og aldri mer kommer tilbake. Jeg ville heller ha bekymret meg for fosterskader, slitsomme tider fremover mens man blir gamlere og mer sliten selv, og at overgangsalderen lurer rundt hjørnet. Sjansen for å bli gravid uten hjelp er dessuten minimal.

TS: Når man har bikket inn i 40-årene skjer ting fort, så det kan gå svært kort tid mellom "egg som en 25-åring" og "du er i perimenopausen". For min del tok det få år mellom at gynekologen sa jeg ikke var i OA til jeg plutselig var postmenopausal.
Hvorfor ikke heller nyte at du har barn og snart får barnebarn? Barnebarn gir deg gleden med barn samtidig som du kan velge å ikke ha ansvar for dem når du er sliten ;)

Anonymkode: 8078b...a78

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Er du misunnelig på din sønn og svigerdatter og vil toppe det med å bli gravid selv? Veldig spesielt.

Anonymkode: a868e...944

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du misunnelig på din sønn og svigerdatter og vil toppe det med å bli gravid selv? Veldig spesielt.

Anonymkode: a868e...944

Noen mennesker må være hovedpersonen i ethvert scenario.

Anonymkode: cccce...a39

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Altså. Jeg har flere venner som får barn no. Vi er 43 år. Jeg ønsker ikke flere barn. Jeg har voksne barn. Og synes det er fantastisk å få tid til å bare være kjærester. Vi kan gjøre akkurat det vi vil. Når vi vil. Om jeg blir bestemor så får jeg bruke tiden min til det. Men å skaffe meg flere selv. Nei takk. 

Anonymkode: 5097a...d23

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du lyst til å være mor til en russ når du er over 60? Sitte oppe halve natta og vente, mens vennene dine er på Granca?

Anonymkode: 88abd...7df

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Why? Ha konfirmant i hus når du er i pensjonsalder? Gikk i klasse med to stk (separate familier) på ungdomsskolen som hadde gamle foreldre. De hatet det begge to og syns det var dritflaut i situasjoner der foreldre ble invitert med. 

Anonymkode: 78e1d...1ad

Jeg har eldre foreldre, eller mor da og har aldri vært flau over det.

Anonymkode: ca5be...052

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...