Gå til innhold

Få et barn til? Er 45 år og snart bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mine foreldre var 36 og 38 år når de fikk meg på 90-tallet. På denne tiden var det veldig gammelt og jeg hadde alltid foreldre som var eldst og gjerne mye eldre enn de andre sine foreldre. De hadde topp helse da de fikk meg, men i en alder av 62 fikk moren min en ganske alvorlig diagnose som er aldersbestemt. Jeg fikk selv barn som 30-åring og da var besteforeldre allerede gamle. Synes oppsummert de burde vært litt yngre. Og du er enda eldre enn det igjen!! Det er en tid for alt, og tiden for å få barn er ikke 35.

Anonymkode: 3963f...553

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare dumt og du fremstår nærmest som om du skal konkurrere med din sønn. Du blir bestemor nå, holder ikke det? 

Anonymkode: 56c27...bc0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok at ts bare er et troll. Ingen gynekolog sier slike ting. 

Anonymkode: 73c2f...362

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 9.43):

Han teller antall egg, og ikke kvaliteten på eggene.

Jo eldre kvinnen er når eggene blir befruktet, jo flere mutasjoner har eggene vært igjennom som gir høyere sannsynlighet for genfeil og andre sykdommer hos barnet. Det er en grunn for at man blir tilbudt fostervannsdiagnostikk når man er over 40. Man må også ta høyde for alle mutasjonene som gir «produksjonesfeil» en ultralyd eller fostervannsdiagnostikk ikke kan avdekke, og listen der er omtrent endeløs.

jeg er også 40, og fordi jeg har gått på prevensjon som har hindret eggløsning brorparten av livet, så har jeg også masse, masse egg igjen, men kvaliteten på eggene har ingenting med kvantitet. 

Anonymkode: 6eb25...9e6

Han kan ikke telle eggene  men eggposene. 

Anonymkode: cd893...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er i form til det, ønsker det og du og mannen er enige, ser jeg virkelig ingen grunn til å la være 😊 

Anonymkode: 6ec47...904

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kri.star skrev (9 timer siden):

Jeg hadde aldri utsatt mitt barn for å ha ett søsken på samme alder med sitt eget barn, Du har fått de barna du har fått, nå er det en annen livsfase. Nå er det din sønns tur til å få oppleve denne delen av livet. 

Jeg er 39, og har kun 1 barn, Hun er nå 21, og det er helt uaktuelt å så mye som tenke tanken på å få flere barn. 

Jeg er uenig i at dett er et argument. Før var det helt vanlig. Min bestemor var f.eks. gravid med sitt første barn samtidig med at hennes mor var gravid med sin siste, og bestemor fikk sin siste samtidig med at sønnen og svigerdatteren fikk første. I familien min er det derfor store aldersforskjeller innenfor samme generasjon. Det har aldri vært noe problem for noen av oss. 

Det kan selvfølgelig være flere ulemper med å få barn sent, men akkurat dette synes jeg ikke er noe argument.

Det er uansett meningsløst å spørre en haug med fremmede om dette - det er jo det TS og mannen hennes selv ønsker som betyr noe. 

Jeg har forresten unge foreldre som begge var rundt 25 da de fikk meg, men jeg mistet likevel faren min tidlig. Man har aldri noen garantier uansett.

Endret av Uanonym bruker
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for alle svar, jeg oppdaterer når/hvis jeg blir gravid. Var litt deilig å høre alle Karens her, får enda mer lyst på en tll nå egentlig :)  Takk til alle som støtter! Vi  har minst 8-10 slektninger som har blitt gravide fra 40 og opp i slekta. Min bestemor som lever enda sier det var ganske vanlig i gamledager med slike overraskelser! 

Anonymkode: f5dcc...0dc

Du høres seriøst stusselig ut når du skriver sånt 😅 Du får MER lyst å bli gravid fordi «Karen» sier imot deg? Høres sinnsykt barnslig ut og hvorfor blir du så trigget? Du ber jo om ærlige svar, syns du har fått mange gode råd. Det er jo ditt liv så du velger jo selv hva du gjør. Ikke vi andre som må leve med det, enten for eller imot😅 men du har jo åpenbart bestemt deg. 

Anonymkode: 9583c...226

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 9.43):

Han teller antall egg, og ikke kvaliteten på eggene.

Jo eldre kvinnen er når eggene blir befruktet, jo flere mutasjoner har eggene vært igjennom som gir høyere sannsynlighet for genfeil og andre sykdommer hos barnet. Det er en grunn for at man blir tilbudt fostervannsdiagnostikk når man er over 40. Man må også ta høyde for alle mutasjonene som gir «produksjonesfeil» en ultralyd eller fostervannsdiagnostikk ikke kan avdekke, og listen der er omtrent endeløs.

jeg er også 40, og fordi jeg har gått på prevensjon som har hindret eggløsning brorparten av livet, så har jeg også masse, masse egg igjen, men kvaliteten på eggene har ingenting med kvantitet. 

Anonymkode: 6eb25...9e6

Dette er feil.

Du sparer ikke på egg fordi om du har brukt hormonell prevensjon. Du er født med et visst antall egg, og disse går til grunne også hos deg.

Anonymkode: be289...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (19 timer siden):

Dette er vel egentlig blitt avvist de senere år. Det er ikke så vanskelig å bli gravid etter 40. I gamle dager før det var vanlig med prevensjon var det mange som gikk gravide langt uti 40-årene (som min oldemor som fikk sin siste som 50-åring). 

Det stemmer. Jeg ble naturlig gravid da jeg var 39,40 41 og 43. Alle innen 1-2 prøveperioder. Friske barn og normale svangerskap. Men jeg har aldri brukt hormonprevensjon. Selv om det ikke er bevist (såvidt jeg vet), så tror jeg det har vært en fordel for meg å aldri ha brukt det, og at det har gjort det lettere for meg å bli gravid.
I tillegg til det genetiske. Har ingen kvinner i slekten som har hatt problemer med å bli gravide, og mange har fått barn etter 40+. Min oldemor fikk siste barn som 43-åring hun også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge trenger at det fødes flere barn.

Grunnen til at ikke flere blir gravide i høy alder, er prevansjon.

Vil du ha flere barn, kjør på.

Det barnet vil få søsken å støtte seg på hele livet (for de som mener det er trist å miste foreldre som voksen...)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 8.28):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Anonymkode: f5dcc...0dc

Bare kjør på, men tror du tuller når du mener at du er fruktbar som en 25 åring og ser ut som en 24 åring.

Anonymkode: ef832...c34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er feil.

Du sparer ikke på egg fordi om du har brukt hormonell prevensjon. Du er født med et visst antall egg, og disse går til grunne også hos deg.

Hva hvis man ikke har hatt mensen på flere år grunnet sykdom, men så fått den igjen, har man spart på egg da?

Anonymkode: 1d82f...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva hvis man ikke har hatt mensen på flere år grunnet sykdom, men så fått den igjen, har man spart på egg da?

Nei, de går til grunne.

Anonymkode: 6b9d8...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, man har verken egg eller energi som en ungjente når man er i midten av 40-åra. Jeg er nå i slutten av 40-åra og kan aldri tenke meg å ha småbarn, bortsett fra barnebarn, i hus. Siste ungdom er snart på tur ut av redet. Det blir litt rart og litt tomt, og egentlig veldig godt etter MANGE år som mamma med hjemmeboende barn. 

Anonymkode: 3de69...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du ble veldig begeistret og sjarmert av denne legen som skrøt så voldsomt av de freshe eggene dine, men det er ikke god nok grunn til å prøve å bli gravid igjen.

Anonymkode: 7dd62...e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan har du tenkt å bli gravid nå?

Anonymkode: e1dfe...c80

Ja, hva tror du?  I en alder av 45 blir en vel gravid på samme måte som en 25 åring.Altså, det må en mann til!

Anonymkode: d47cd...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, hva tror du?  I en alder av 45 blir en vel gravid på samme måte som en 25 åring.Altså, det må en mann til!

Anonymkode: d47cd...336

en på 45 blir svært sjeldent naturlig gravid. Det sier seg selv. 

Anonymkode: e1dfe...c80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei,dessverre. De går til grunne hver mnd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser helt sikkert ikke ut som kjæresten til din sønn,få beina på jorda. Du ser ut som en 45 åring garantert. Får helt fnatt av damer i 40-50 årene som tror de ser ut som 20 åringer. Dere gjør ikke det. 45 år er gammelt å få barn i ja.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...