Gå til innhold

Få et barn til? Er 45 år og snart bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fraråder deg det fysisk sett kan det bli veldig tungt med tanke på hrmoner og overgangsalderen som kommer slikt sliter på psyken.

Anonymkode: 58f16...e09

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Anonymkode: f5dcc...0dc

Ehhh nei….

Anonymkode: d9fd0...f0e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Nei bare nei!!! 

Anonymkode: ef59c...a9f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres ut som en midtlivskrise… Skal bli bestemor og tror det å ha små barn «holder en ung»… 😆

Anonymkode: 26a4b...9e6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At jeg elsker mammalivet, og at jeg tror det er bra et bra tilskudd for familien, man holder seg ung så lenge man har barn tenker jeg. Nå har jeg ikke småbarn mer og føler jeg har masse energi! Også lager vi flotte unger da! Har fire og meget god økonomi og masse tid. Eneste som stopper meg er at det er flaut fordi jeg er bestemor og. At det blir en greie. Men eldstemann sa han synes det hadde vært koselig. Har luftet ideen høyt. Kona hans synes det var litt spes tror jeg men 🤪

Så dere har fire barn? Da tror jeg du bare er ei sånn dame som aldri føler seg ferdig med å få barn. Hvis du har fire friske barn og et barnebarn på vei hadde jeg gravd litt i hvilket behov det er du prøve å fylle med å få et femte barn i så voksen alder.  

Anonymkode: 0fbc2...4ab

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At jeg elsker mammalivet, og at jeg tror det er bra et bra tilskudd for familien, man holder seg ung så lenge man har barn tenker jeg. Nå har jeg ikke småbarn mer og føler jeg har masse energi! Også lager vi flotte unger da! Har fire og meget god økonomi og masse tid. Eneste som stopper meg er at det er flaut fordi jeg er bestemor og. At det blir en greie. Men eldstemann sa han synes det hadde vært koselig. Har luftet ideen høyt. Kona hans synes det var litt spes tror jeg men 🤪

Herregud A.N du ser skit gammel ut! Bruk heller penger på ansiktsløfting! Desutten c er utro 🤣😂 

Anonymkode: ef59c...a9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har neppe egg som en 25-åring selv om du ser ung ut, ifølge deg selv. 
Veldig mange på 45 kan ikke bli gravide uten hjelp, men noen kan det. Hvis de blir det (med egne egg) er risikoen for kromosomavvik svært forhøyet, men de fleste barna er likevel friske. 
Jeg har en venninne som fikk barn som 45-åring, hun ble gravid ved et uhell. Det gikk bra, det. Det er mulig. Men om det er lurt å planlegge for det, når du i tillegg har barn fra før? Høres mer ut som en midtlivskrise. Jeg blir 45 år i år, aldri om jeg hadde giddet en ny runde med nattevåk, omgangssyke, barnehageavslutninger… nope. Men du er ikke meg. Men det er greit å realitetsorientere seg litt ang. eggene dine. 

Anonymkode: 0bba0...2b6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler ikke alltid om fertilitet i den alderen, men kvaliteten på eggene er betraktelig mye dårligere i en alder av 45 år. Du har aldri noen garanti. Hva HVIS du får ett sykt barn? Det er jo en risiko man tar, den tar man alltid men som sagt betraktelig mye større prosenter i en alder av 45 år. Nyt heller det du har og la sønnen din få skinne i lyset, alene. Han kan godt uttrykke det hadde vært kult men innvendig kan han føle noe helt annet. Skjønner kona hans godt jeg. Syns du høres litt egoistisk ut:) 

Anonymkode: 9583c...226

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får til og mannen er med, kjør på. Ja, det er risker, dette er du helt sikkert klar over. Men det kan også gå kjempebra. Hva andre mener er egentlig irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Handler ikke alltid om fertilitet i den alderen, men kvaliteten på eggene er betraktelig mye dårligere i en alder av 45 år. Du har aldri noen garanti. Hva HVIS du får ett sykt barn? Det er jo en risiko man tar, den tar man alltid men som sagt betraktelig mye større prosenter i en alder av 45 år. Nyt heller det du har og la sønnen din få skinne i lyset, alene. Han kan godt uttrykke det hadde vært kult men innvendig kan han føle noe helt annet. Skjønner kona hans godt jeg. Syns du høres litt egoistisk ut:) 

Anonymkode: 9583c...226

TS vil i alle fall sørge for å ta all oppmerksomhet fra barnet til sønnen og kona, og at de aldri vil få noen form for hjelp eller avlastning. 

Anonymkode: 0bba0...2b6

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Her var det mange bitre Karens 🫣 jeg skulle egentlig sette i gang med prøving i høst, men så annonserte arvingen graviditeten og da satt jeg det på hold. Ville diskutere hva hva han tenkte. De tre største barna er 24, 22 og 20 og har flyttet ut, jeg har et barn på syv hjemme med ny mann på 40. Han ønsker seg flere også. Legen min sier go, gynekologen sier go, så damer på kvinneguiden stopper meg ikke hvertfall 😄 legger til at jeg ikke tror dette er for alle. Hadde vi levd før prevensjonsmiddel jo ikke dette vært tema. Da hadde naturen satt stopp. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tror ikke du er i stand til å bli gravid, langt mindre bære frem et friskt barn, i din alder. Etter passerte 40 år har du kun 5% sjanse for å bli gravid, visste du det?

Hvor du har fått det fra at du har "egg som en 25 åring"? Det er jo direkte naturstridig. Du er 45 år og din egg er naturligvis også hele 45 år gamle.... og de fleste vil være utgått på dato. Selv om du skulle klare det å bli gravid, er det stor risiko for spontanaborter, fordi det er noe galt med eggene og fostrene blir ikke levedyktige eller misdannet, så kroppen kvitter seg med fosteret. Du har 8 ganger så høy risiko for abort som 45 åring enn en 20 åring har. Denne risikoen øker også med alderen på far. Altså ikke kun mors alder som gir en forhøyet risiko.

Alt dette er fakta du vil finne når du googler litt rundt på nett, fra helt pålitelige kilder.

Anonymkode: f33c9...722

Enig.

Det er mulig man fortsatt kan ha mange egg igjen etter fylte 40 (synlig ved ultralyd av eggstokkene), men kvaliteten på eggene vil naturligvis ikke være i nærheten av dem til en 25-åring. Det høres særdeles rart ut at en gynekolog har gitt en kvinne på 45 beskjed om at hun er like fertil som for 20 år siden. 

Anonymkode: 24238...ab0

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjort det (er på ca samme alder som deg), men ville ikke taklet å ha en sjuåring heller. Jeg elsker at barna har blitt store. 
Dette gjelder jo ikke for deg, så da ville jeg tenkt mer på alderdommen. Bra med yngre far, jeg hadde eldre foreldre og det gjorde jo at de døde tidlig. Det har vært en stor belastning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor man spør andre mennesker om slikt. Svarene du får vil jo stort sett bli personlige. De som startet med barn sent vil kanskje si kjør på. Fikk man barn ung, vil svaret bli motsatt, det må du ikke finne på. 

Jeg var 20 og 23 da jeg fikk barn. I dag er jeg 57 og har barnebarn.  Det kunne ikke falt meg inn å få barn så sent. Fordi jeg var relativt ung da jeg ble mor synd jeg alt over 30ish er sent. Men igjen,  det er mitt syn på det. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor var 47 da hun fikk meg, jeg hadde seks eldre søsken. Det var ingen spenstig eller energisk mamma jeg hadde, men hormonell overgangsalder-plaget samtidig med meg i trassalder. Hun var en sliter med grått hår og energiløs i konfirmasjonen, og begynte å bli dement da jeg gikk på vgs. 

Det betyr ikke at jeg vil råde deg å ikke få flere, for utgangspunktet ditt er nok annet enn min mor. Men ville jeg gjort det samme? Aldri i verden! Jeg hadde fått mine tre før fylte 30, og nyter nå «livets dessert» gjennom tre barnebarn. 

Anonymkode: 38c22...cb9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dette ikke er en trolletråd så høres det skikkelig white trash ut. Fokuser heller på å bli en god farmor. 

Anonymkode: 0d059...9f7

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

TS her. Her var det mange bitre Karens 🫣 jeg skulle egentlig sette i gang med prøving i høst, men så annonserte arvingen graviditeten og da satt jeg det på hold. Ville diskutere hva hva han tenkte. De tre største barna er 24, 22 og 20 og har flyttet ut, jeg har et barn på syv hjemme med ny mann på 40. Han ønsker seg flere også. Legen min sier go, gynekologen sier go, så damer på kvinneguiden stopper meg ikke hvertfall 😄 legger til at jeg ikke tror dette er for alle. Hadde vi levd før prevensjonsmiddel jo ikke dette vært tema. Da hadde naturen satt stopp. 

Hvorfor i det hele tatt ta det opp på kg da?

Anonymkode: 916a5...38f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tror ikke du er i stand til å bli gravid, langt mindre bære frem et friskt barn, i din alder. Etter passerte 40 år har du kun 5% sjanse for å bli gravid, visste du det?

Hvor du har fått det fra at du har "egg som en 25 åring"? Det er jo direkte naturstridig. Du er 45 år og din egg er naturligvis også hele 45 år gamle.... og de fleste vil være utgått på dato. Selv om du skulle klare det å bli gravid, er det stor risiko for spontanaborter, fordi det er noe galt med eggene og fostrene blir ikke levedyktige eller misdannet, så kroppen kvitter seg med fosteret. Du har 8 ganger så høy risiko for abort som 45 åring enn en 20 åring har. Denne risikoen øker også med alderen på far. Altså ikke kun mors alder som gir en forhøyet risiko.

Alt dette er fakta du vil finne når du googler litt rundt på nett, fra helt pålitelige kilder.

Anonymkode: f33c9...722

Dette er vel egentlig blitt avvist de senere år. Det er ikke så vanskelig å bli gravid etter 40. I gamle dager før det var vanlig med prevensjon var det mange som gikk gravide langt uti 40-årene (som min oldemor som fikk sin siste som 50-åring). 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en ting dere er flinke på her inne, ikke alle selvsagt men de fleste. Og det er at dere er veldig flinke til å drepe enhver ønske en TS her inne måtte ha. Kvalmt! 

Anonymkode: 72073...dae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

You bet! Det er det alltid. 

Go for it om dere har så lyst, ingen andre enn dere har noe med.

Anonymkode: 72073...dae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...