Gå til innhold

Få et barn til? Er 45 år og snart bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Anonymkode: f5dcc...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du er inne i en slags midtlivskrise. 

Og hva mener mannen din? 

Anonymkode: 5e0b6...385

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du er inne i en slags midtlivskrise. 

Og hva mener mannen din? 

Anonymkode: 5e0b6...385

Han er åpen for det. Han er fem år yngre enn meg. (Mann nr 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk heller energien på å være bestemor..

Anonymkode: d7eb6...a60

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Why? Ha konfirmant i hus når du er i pensjonsalder? Gikk i klasse med to stk (separate familier) på ungdomsskolen som hadde gamle foreldre. De hatet det begge to og syns det var dritflaut i situasjoner der foreldre ble invitert med. 

Anonymkode: 78e1d...1ad

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er i god form nå, men ingen vet hvordan man er om 5-10 år når man har passert 45 når det gjelder rygg, bein og generelt energinivå. Og husk også at det er mye større sjanse for å få et barn med f.eks Downs eller andre diagnoser når man er såpass voksen. 

Jeg er 44, har en 14 åring og andri i verden om jeg hadde orket å gå tilbake til start nå 🤪 Men hver sin lyst - Jeg sier bare min mening. 

Anonymkode: f9ed8...8ec

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ettersom du allerede har to barn hadde jeg droppet det, hvis du var barnløs og ønsket barn hadde jeg der i mot kjørt på😊

Anonymkode: 1d82f...b69

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Why? Ha konfirmant i hus når du er i pensjonsalder? Gikk i klasse med to stk (separate familier) på ungdomsskolen som hadde gamle foreldre. De hatet det begge to og syns det var dritflaut i situasjoner der foreldre ble invitert med. 

Men det var en annen tid enn nå. Før så en jo ut som en var seksi når en runda femogførr. 

Er dere enige og begge ønsker det så sier jeg kjør på!

Anonymkode: ee955...356

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på! Du har bare ett liv, og om et barn til er noe både du og mannen ønsker, er det ingen grunn til å la være. Man angrer mye oftere på det man lot være å gjøre i livet enn motsatt. Lykke til ❤️

Anonymkode: 5c44b...bf4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På ungdomsskolen er nesten alle flaue av foreldrene sine. Som regel alltid av utrolig tåpelige grunner. 

Anonymkode: 5c44b...bf4

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke du er i stand til å bli gravid, langt mindre bære frem et friskt barn, i din alder. Etter passerte 40 år har du kun 5% sjanse for å bli gravid, visste du det?

Hvor du har fått det fra at du har "egg som en 25 åring"? Det er jo direkte naturstridig. Du er 45 år og din egg er naturligvis også hele 45 år gamle.... og de fleste vil være utgått på dato. Selv om du skulle klare det å bli gravid, er det stor risiko for spontanaborter, fordi det er noe galt med eggene og fostrene blir ikke levedyktige eller misdannet, så kroppen kvitter seg med fosteret. Du har 8 ganger så høy risiko for abort som 45 åring enn en 20 åring har. Denne risikoen øker også med alderen på far. Altså ikke kun mors alder som gir en forhøyet risiko.

Alt dette er fakta du vil finne når du googler litt rundt på nett, fra helt pålitelige kilder.

Anonymkode: f33c9...722

• Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 44 og venter barn nr 2. Barn nr 1 er 2 år. Hadde nok ikke fått flere barn i min alder om jeg hadde to fra før. Er veldig takknemlig for at jeg får barn, det var en lang og tung prosess, men å få en baby når det er 7 år opp til neste i denne alderen, det hadde nok ikke jeg gjort. 

Anonymkode: 06d57...440

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror ikke du er i stand til å bli gravid, langt mindre bære frem et friskt barn, i din alder. Etter passerte 40 år har du kun 5% sjanse for å bli gravid, visste du det?

Hvor du har fått det fra at du har "egg som en 25 åring"? Det er jo direkte naturstridig. Du er 45 år og din egg er naturligvis også hele 45 år gamle.... og de fleste vil være utgått på dato. Selv om du skulle klare det å bli gravid, er det stor risiko for spontanaborter, fordi det er noe galt med eggene og fostrene blir ikke levedyktige eller misdannet, så kroppen kvitter seg med fosteret. Du har 8 ganger så høy risiko for abort som 45 åring enn en 20 åring har. Denne risikoen øker også med alderen på far. Altså ikke kun mors alder som gir en forhøyet risiko.

Alt dette er fakta du vil finne når du googler litt rundt på nett, fra helt pålitelige kilder.

Anonymkode: f33c9...722

Gynekologen sier han ikke sett noen som meg før. Jeg var til full sjekk i høst mtp barneønske før jeg visste min sønn skulle bli pappa. Jeg har svært gode eggreserver. Det var han som sa som en 25 åring og ga meg go. «du er livsfarlig til du er 60 sa han og lo.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vurderer tanken. Er i veldig god form, ungdommelig, frisk og minste er 7 år. Eldste er 24 og skal snart bli pappa selv.

Blir ikke enig med meg selv om det er litt umoralsk ?. Jeg vet jeg blir en sprek mamma, mange tror jeg er dama til sønnen min når vi går sammen 🫣  alle i familien dør når de er pluss 90 år.

Har fortsatt egg som en 25 åring. Fra naturens side burde jeg vel bare kjøre på? Bestemora mi fikk sin siste som 46 åring. 

Når kvinner blir gravide i den alderen er det ofte at stoffskiftet går fullstendig bananas, så ville undersøkt masse før jeg videre med dette ❤️ 

Anonymkode: 34a01...efd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble gravid når jeg var 45 med mitt andre barn.  Elsker det!  Var ikke planlagt, og jeg kjente litt på alderen når jeg ble gravid, men det endret seg fort.  Alle har vært så positive både helsevesenet, familien og omgangskretsen.  Fin graviditet og fin barseltid med en fin barselgruppe. God kontakt med foreldrene på barneskolen og barnehagen.  Føler ikke jeg skiller meg spesielt ut, og det er god variasjon i alder på de andre foreldrene.  

Jeg er sprek og holder meg i god form.  Er jo enda mer motivert fordi jeg må holde meg i god form lengst mulig så barna mine har spreke foreldre.  

Anonymkode: e90da...dd6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Gynekologen sier han ikke sett noen som meg før. Jeg var til full sjekk i høst mtp barneønske før jeg visste min sønn skulle bli pappa. Jeg har svært gode eggreserver. Det var han som sa som en 25 åring og ga meg go. «du er livsfarlig til du er 60 sa han og lo.

Han teller antall egg, og ikke kvaliteten på eggene.

Jo eldre kvinnen er når eggene blir befruktet, jo flere mutasjoner har eggene vært igjennom som gir høyere sannsynlighet for genfeil og andre sykdommer hos barnet. Det er en grunn for at man blir tilbudt fostervannsdiagnostikk når man er over 40. Man må også ta høyde for alle mutasjonene som gir «produksjonesfeil» en ultralyd eller fostervannsdiagnostikk ikke kan avdekke, og listen der er omtrent endeløs.

jeg er også 40, og fordi jeg har gått på prevensjon som har hindret eggløsning brorparten av livet, så har jeg også masse, masse egg igjen, men kvaliteten på eggene har ingenting med kvantitet. 

Anonymkode: 6eb25...9e6

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyt at du blir snart blir  bestemor  :) 

Anonymkode: dd55e...e99

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du vil ikke være like sprek som 60 som du var med førstemann.

Nå er vel tiden moden for å la den siste forbli attpåklatten, og nyte tiden som bestemor..?

Dessuten øker risikoen for en haug av ting, samme hvor frisk og rask du måtte føle deg..

Anonymkode: 0799b...0a0

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk barn som 44-åring. Nr 2. Angrer. Noe skjedde med energi-nivået etter fylte 50. Er konstant utslitt, utbrent, og ønsker et annet type liv enn det jeg gjorde i 30-og 40-årene, men nå er det jo for sent. Barna er her og fortjener en energisk mamma. Anbefales ikke.

Anonymkode: 4a696...f7d

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...