Roci Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vi er enige, jeg er eksavhengig og jeg kan bare si med en gang at ts kan ikke vinne her, og hun snakker om å ønske å være alt for ham, det er veldig skadelig tankegang på flere måter. Men spesielt å ønske å være det for noen som ikke evner å sette henne først. Anonymkode: ef9c2...83b Godt jobba at du har kommet deg ut av avhengigheten, det står det respekt av! Jeg fikk inntrykk av at TS mente at kjæresten hadde gitt uttrykk for at hun var "alt" for ham, men jeg kan ha misoppfattet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden Om det nå er slik at din partner har ruset seg så lenge dere har vært et par, altså visste du at han var en som brukte rus fra dag en - da er det ikke noe poeng i å stille ultimatum, da er det eneste valget å si jeg vilikke leve med en som ruser seg så jeg går. Skulle du mot alleods komme ut av rusen kan vi snakkes.. Anonymkode: 7f154...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden Det er vanlig med bagatellisering og fornekting når man bruker rusmidler. Jeg ville ikke levd sånn, for i et samliv må du la ham få være som han er, og hvis ikke han vil endre dette må du leve med ham slik det er. Anonymkode: 9975d...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Bare innse det. Rusen er viktigere en deg og han kommer ikke til å slutte om han ikke er svært motivert selv. Og faren for at han begynner igjen er stor. Takk høyere makter for at dere ikke fikk barn. Løp løp løp. Du finner noe bedre Anonymkode: c55a7...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden Roci skrev (3 minutter siden): Godt jobba at du har kommet deg ut av avhengigheten, det står det respekt av! Jeg fikk inntrykk av at TS mente at kjæresten hadde gitt uttrykk for at hun var "alt" for ham, men jeg kan ha misoppfattet. Takk! Det er det vanskeligste jeg har gjort, men er også det beste. Ja han sa hun var det, men hun skrev også at det var vanskelig å ikke være alt for ham. Det kan man sjelden for noen, men IKKE noen med rusproblemer. De er utilgjengelige. Anonymkode: ef9c2...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har en partner som ruser seg på cannabis nesten daglig (fungerer såvidt i jobb, men gjør lite aktivitet ellers). Jeg merker mer og mer at dette ikke er et liv jeg vil være en del av og har konfrontert han med bruken. Opplever det som at han går i forsvar og bruker unnskyldninger som at: «ja men jeg bruker det bare for å sovne», «det er ikke noe ille rusmiddel» osv. Bør jeg ikke kunne forvente at han setter meg før rusen? Jeg begynner å bli eldre og vil ha et stabilt liv og en potensiell far til et fremtidig barn. Kan jeg stille et ultimatum? Anonymkode: 75ebe...793 Du kan sette grenser for deg selv og hva du ønsker i ditt liv, og ta konsekvensen av det. Tviler på at nåværende partner og rusfri tilværelse lar seg kombinere, å bli rusfri må han ønske selv- og gjennomføre. Ultimatum fungerer ikke på slikt. Og nei, han kommer ikke til å sette deg før rusen, da hadde han ikke ruser seg slik. Anonymkode: f08e2...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Roci skrev (4 minutter siden): Godt jobba at du har kommet deg ut av avhengigheten, det står det respekt av! Jeg fikk inntrykk av at TS mente at kjæresten hadde gitt uttrykk for at hun var "alt" for ham, men jeg kan ha misoppfattet. Det stemmer. Han som sier det til meg veldig ofte. Og da stusser jeg på valget hans om han faktisk mener det han sier. Til det andre: dette startet etter vi ble sammen (men har tidligere historikk), eskalert seneste tiden med andre type rusmidler også jevnlig, men ikke like ofte. Jeg var så fornuftig før alt dette og har blitt ekstremt påvirket, så langt som at jeg begynte med rus selv en periode, men har sluttet Anonymkode: 75ebe...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Ville aldri ha vært sammen .ed en rusavhengig. Vil du? Du kan ikke endre en person, han må ville det selv. Anonymkode: 16d25...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Jeg hadde kastet han ut for lenge siden...uten ultimatum. For meg er narkotika aldri greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og er jeg alt for han ville rusen kommet etter meg. Det han sier stemmer ikke overens med handlingene. Det plager meg Anonymkode: 75ebe...793 Ingen kommer foran rusen. Ikke du, ikke engang eventuelle barn, absolutt ingen. Først når han er rusfri, kan han sette deg først. Anonymkode: f132f...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden Selvfølgelig kan du det! Du må aldri få barn med en som er avhengig av å ruse seg sånn. Jeg forstår deg 100%. Jeg skjønner ikke folk som normaliserer bruk av ulovlige rusmidler. Anonymkode: 64325...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en partner som ruser seg på cannabis nesten daglig (fungerer såvidt i jobb, men gjør lite aktivitet ellers). Jeg merker mer og mer at dette ikke er et liv jeg vil være en del av og har konfrontert han med bruken. Opplever det som at han går i forsvar og bruker unnskyldninger som at: «ja men jeg bruker det bare for å sovne», «det er ikke noe ille rusmiddel» osv. Bør jeg ikke kunne forvente at han setter meg før rusen? Jeg begynner å bli eldre og vil ha et stabilt liv og en potensiell far til et fremtidig barn. Kan jeg stille et ultimatum? Anonymkode: 75ebe...793 Hadde gitt han ett ultinatium.og jeg hadde ALDRI fått barn med han om han brukte noe. Anonymkode: ea64d...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en partner som ruser seg på cannabis nesten daglig (fungerer såvidt i jobb, men gjør lite aktivitet ellers). Jeg merker mer og mer at dette ikke er et liv jeg vil være en del av og har konfrontert han med bruken. Opplever det som at han går i forsvar og bruker unnskyldninger som at: «ja men jeg bruker det bare for å sovne», «det er ikke noe ille rusmiddel» osv. Bør jeg ikke kunne forvente at han setter meg før rusen? Jeg begynner å bli eldre og vil ha et stabilt liv og en potensiell far til et fremtidig barn. Kan jeg stille et ultimatum? Anonymkode: 75ebe...793 Du kan ikke kreve noe som helst av partner, men du kan si at dersom han ikke slutter å ruse seg så vil du velge et annet liv. Anonymkode: 3d46a...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå