AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har en partner som ruser seg på cannabis nesten daglig (fungerer såvidt i jobb, men gjør lite aktivitet ellers). Jeg merker mer og mer at dette ikke er et liv jeg vil være en del av og har konfrontert han med bruken. Opplever det som at han går i forsvar og bruker unnskyldninger som at: «ja men jeg bruker det bare for å sovne», «det er ikke noe ille rusmiddel» osv. Bør jeg ikke kunne forvente at han setter meg før rusen? Jeg begynner å bli eldre og vil ha et stabilt liv og en potensiell far til et fremtidig barn. Kan jeg stille et ultimatum? Anonymkode: 75ebe...793 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan jeg stille et ultimatum? Nei. Ikke er det noe poeng heller. Rusen vinner alltid før eller senere. Anonymkode: e61f5...070 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Ikke er det noe poeng heller. Rusen vinner alltid før eller senere. Anonymkode: e61f5...070 Det dragsuget der vil ikke jeg være en del av. Anonymkode: 75ebe...793 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker at hvis du er der at du må stille et ultimatum, så er egentlig forholdet allerede over. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å leve et liv og få barn med en person som ruser seg daglig, men det høres for meg ut som at han står fast i et spor. Men for all del, jeg ville nok stilt et ultimatum selv, men du risikerer jo at han sier at han skal endre seg, men så ender dere opp i det samme ultimatumet igjen og igjen i fremtiden. Anonymkode: 48ebd...fd1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig kan du stille et ultimatum. De fleste vil ikke godta at partner ruser seg. Men så spørs det om du kommer noen vei med det. Selv om han ikke tror det, så er det nok et rusmisbruk. Anonymkode: 891d0...6b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en partner som ruser seg på cannabis nesten daglig (fungerer såvidt i jobb, men gjør lite aktivitet ellers). Jeg merker mer og mer at dette ikke er et liv jeg vil være en del av og har konfrontert han med bruken. Opplever det som at han går i forsvar og bruker unnskyldninger som at: «ja men jeg bruker det bare for å sovne», «det er ikke noe ille rusmiddel» osv. Bør jeg ikke kunne forvente at han setter meg før rusen? Jeg begynner å bli eldre og vil ha et stabilt liv og en potensiell far til et fremtidig barn. Kan jeg stille et ultimatum? Anonymkode: 75ebe...793 Kan og kan....det er sjeldent noen god løsning. Han er rusavhengig, men ut fra det du skriver så anser han seg ikke som det. Det er dessverre lite sannsynlig at han setter deg foran rusen, når man er rusavhengig vil den alltid komme først. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ville droppet ultimatum og bare gått. Han ville nok bare sluttet også blitt flinkere til å skjule rusen. Veien til å misbruke sovemedisin er kort Anonymkode: d571d...a7e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Du må si hva du vil og kan leve med her, så må du være forberedt på å holde på den grensen. Hvis du ikke kan være i dette forholdet når han er avhengig, for han er en addict, så må du gå. Det er cannabis nå, men han der trenger en flukt fra virkeligheten, hvis han ikke ordner opp i det han flykter fra, kan det bli verre senere. Anonymkode: ef9c2...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Roci skrev (1 minutt siden): Kan og kan....det er sjeldent noen god løsning. Han er rusavhengig, men ut fra det du skriver så anser han seg ikke som det. Det er dessverre lite sannsynlig at han setter deg foran rusen, når man er rusavhengig vil den alltid komme først. Jeg har vært ganske tydelig på at det gjør meg ukomfortabel og at jeg ikke ønsker at det skal være en del av våres liv lengre, han fortsetter allikevel.. så jeg har vel allerede fått svaret mitt. Jeg sliter med å akseptere det, for jeg er tydeligvis «alt» for han. Anonymkode: 75ebe...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg ville ikke vært sammen med en der jeg følte jeg måtte stille et ultimatum på det. Ja, jeg hadde forventet at kjæresten min ikke ruset seg på cannabis Endret 5 timer siden av exictence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Og er jeg alt for han ville rusen kommet etter meg. Det han sier stemmer ikke overens med handlingene. Det plager meg Anonymkode: 75ebe...793 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært ganske tydelig på at det gjør meg ukomfortabel og at jeg ikke ønsker at det skal være en del av våres liv lengre, han fortsetter allikevel.. så jeg har vel allerede fått svaret mitt. Jeg sliter med å akseptere det, for jeg er tydeligvis «alt» for han. Anonymkode: 75ebe...793 Ja, han fortsetter tydeligvis å velge rusen foran deg gang på gang, selv om du har gjort det klart hva du ønsker. At han sier at du er "alt" for ham, betyr ingen ting så lenge han ikke følger opp med handling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært ganske tydelig på at det gjør meg ukomfortabel og at jeg ikke ønsker at det skal være en del av våres liv lengre, han fortsetter allikevel.. så jeg har vel allerede fått svaret mitt. Jeg sliter med å akseptere det, for jeg er tydeligvis «alt» for han. Anonymkode: 75ebe...793 Du må ikke tenke sånn, at rusen er bedre eller mer for ham enn du er, det handler ikke om deg! Du kommer til å bli veldig såret hvis du tenker slik, at han velger bort deg og du ikke er nok, du er sikkert en flott person med alle kvaliteter en kan ønske seg, men han er rusavhengig, han velger ikke, han MÅ ruse seg. Anonymkode: ef9c2...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Roci skrev (Akkurat nå): Ja, han fortsetter tydeligvis å velge rusen foran deg gang på gang, selv om du har gjort det klart hva du ønsker. At han sier at du er "alt" for ham, betyr ingen ting så lenge han ikke følger opp med handling. Det er ikke et valg sånn sett, det er avhengighet. Han har ikke innsikt til å se dypere i det enda, og har han det, er han ikke klar med å ta jobben og løse det. Uansett så bør ts skygge banen her. Anonymkode: ef9c2...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Det er ikke noe poeng. Rusen vil vinne. Like greit å gå rett til å gi denne partneren ett nytt navn: eks-partner. Det vil spare deg for mye smerter og tårer. Anonymkode: 52ef7...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Løp alt du er god for, som det sies over her rusen komme alltid først, den eneste alternativer ar at han innser at han er avhengig. Anonymkode: 3cd6a...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke et valg sånn sett, det er avhengighet. Han har ikke innsikt til å se dypere i det enda, og har han det, er han ikke klar med å ta jobben og løse det. Uansett så bør ts skygge banen her. Anonymkode: ef9c2...83b Ja, det har du nok rett i. Jeg uttrykkte meg dårlig, jeg ville fram til at konsekvensen kav rusavhengigheten hans er at TS alltid vil komme i andre rekke. Helt enig i at TS bør skygge banen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Roci skrev (Akkurat nå): Ja, det har du nok rett i. Jeg uttrykkte meg dårlig, jeg ville fram til at konsekvensen kav rusavhengigheten hans er at TS alltid vil komme i andre rekke. Helt enig i at TS bør skygge banen. Ja vi er enige, jeg er eksavhengig og jeg kan bare si med en gang at ts kan ikke vinne her, og hun snakker om å ønske å være alt for ham, det er veldig skadelig tankegang på flere måter. Men spesielt å ønske å være det for noen som ikke evner å sette henne først. Anonymkode: ef9c2...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Rusen vil vinne ts. For all del ikke sett unger til verden med en far som ruser seg. Anonymkode: 942d4...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Du kan ikke styre andre. Du kan ikke kreve noe av andre. De må velge selv. Du kan kun velge for deg selv. Var jeg deg ville jeg løpt så fort jeg bare kunne! Denne mannen har du ingen fremtid med. Anonymkode: 36412...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå