AnonymBruker Skrevet torsdag kl 01:57 #21 Del Skrevet torsdag kl 01:57 Nå er det over 20 år siden jeg hadde det, men ble lagt inn på sykehuset, og lå der i 4 eller 5 dager. Fikk intravenøst, husker ikke om jeg fikk antibiotika eller noe annen medisin intravenøst? Klarte heller ikke svelge, og hadde veldig veldig vondt i halsen. Milten holdt visst på å sprekke, så lå med sånne måleinstrumenter hele tiden, ble sendt hjem når de mente det ikke var fare lenger. Jeg bare sov og sov, og ble dessverre aldri helt frisk, utviklet seg til ME. Så vær forsiktig, kontakt legevakt eller om de mener det ikke er fare på ferde enda, så krev ar fastlegen tar deg inn i morgen for en grundig sjekk. Og masse god bedring! Håper det går fort over, og at du kommer deg fort. Og husk å vær veldig forsiktig i etterkant også, for mye press kan dessverre gjøre at du aldri kommer deg, noe det omtrent aldri snakkes om. Men vi er altfor mange som har fått ME i etterkant. Sier det ikke for å skremme deg, men ta det på alvor og bruk tid! Anonymkode: 05d4f...ae5 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 01:59 #22 Del Skrevet torsdag kl 01:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gikk 3-4 måneder, så du har jo enda litt tid. Men altså, du skjønner jo selv at du må få i deg væske og noe næring. Kroppen din jobber på luft for å bli bedre så sant du ikke inntar en dritt. Poenget mitt var at det er en sykdom som er tøff for kroppen. Anonymkode: 85b47...7e8 De sier jeg kan gå uten næring i 14 dager på legevakta uten problem så lenge jeg drikker og de var fornøyd da jeg sa jeg klarte to glass eplejuice og litt Farris . Men gått ni dager nå så har fem dager igjen da før jeg dør av å ikke spise? Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:05 #23 Del Skrevet torsdag kl 02:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De sier jeg kan gå uten næring i 14 dager på legevakta uten problem så lenge jeg drikker og de var fornøyd da jeg sa jeg klarte to glass eplejuice og litt Farris . Men gått ni dager nå så har fem dager igjen da før jeg dør av å ikke spise? Anonymkode: b91d4...a7f Da rekker du akkurat å lukte på juleribba før du kaster inn håndkleet. Klarer ikke helt å ta deg på alvor, men om du er genuint bekymret så henviser jeg til svaret fra ae5. Anonymkode: 85b47...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:14 #24 Del Skrevet torsdag kl 02:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fortell hvordan det artet seg hos deg… jente 18 år, helt knekt. Ikke spist på niende dagen, usannsynlig vondt i halsen og 40 -41 i feber. Går ned med Paracet og Ibux. Hvor lenge skal dette vare??? Orker ikke snakke eller gå. Drikker litte grann. Legen sier dette er normalt?! Anonymkode: b91d4...a7f Ja jeg var innlagt i to uker, måtte ha intravenøst og fikk antibiotika da jeg mimrer at jeg hadde lungebetennelse også. Mamma fikk meg til lege for jeg sovnet overalt, spiste ikke, hadde forstørret milt. Ble lagt inn på dagen. Gikk ned 10kg og mistet masse hår. Formen var dårlig i hvert fall 6 måneder etter. Har ingen ettervirkninger i dag. Anonymkode: e9824...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:14 #25 Del Skrevet torsdag kl 02:14 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da rekker du akkurat å lukte på juleribba før du kaster inn håndkleet. Klarer ikke helt å ta deg på alvor, men om du er genuint bekymret så henviser jeg til svaret fra ae5. Anonymkode: 85b47...7e8 Frekk Karen. Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet torsdag kl 03:02 #26 Del Skrevet torsdag kl 03:02 Send meg DM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:08 #27 Del Skrevet torsdag kl 03:08 Blue Berry skrev (5 minutter siden): Send meg DM Why kan du ikke skrive her, jeg logger av snart for 12 timer med svetting og helevte Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:14 #28 Del Skrevet torsdag kl 03:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Why kan du ikke skrive her, jeg logger av snart for 12 timer med svetting og helevte Anonymkode: b91d4...a7f Gidder ikke skrive alt på nett. Var alvorlig syk med kyssesyken som 15-åring. 40 i feber. Klarte ikke svelge etc. Gikk ned 10 kg på 3 uker. Deretter fikk jeg ME. Sov 20 t i døgnet i 1,5 år. Magesmerter/kvalme/hukommelsesproblemer/sterk hodepine etc (vær obs på dette i etterkant). Tok meg ca 20 år å få diagnosen. Om du får ettervirkninger, kontakt fastlege og bli henvist til Dag Storla Gundersen. Masse god bedring! Verste sykdommen jeg har hatt og er nå 38 år Mitt tips: Hvil masse, drikk (selvom det er veldig vondt), glem mat akkurat nå (om du er veldig uvel), men prøv og få i deg is eller noe enkelt! Anonymkode: 2e22d...c06 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:51 #29 Del Skrevet torsdag kl 05:51 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fortell hvordan det artet seg hos deg… jente 18 år, helt knekt. Ikke spist på niende dagen, usannsynlig vondt i halsen og 40 -41 i feber. Går ned med Paracet og Ibux. Hvor lenge skal dette vare??? Orker ikke snakke eller gå. Drikker litte grann. Legen sier dette er normalt?! Anonymkode: b91d4...a7f Jeg hadde det da jeg var 19 år. 3 uker med ufattelig vondt i halsen, fikk kun i meg suppe uten klumper og vann. Gikk ned mange kilo! Slet med utmattelse i minst et halvt år etterpå. Riktig god bedring! ❤️ Anonymkode: 14e6f...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:02 #30 Del Skrevet torsdag kl 06:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De sier jeg kan gå uten næring i 14 dager på legevakta uten problem så lenge jeg drikker og de var fornøyd da jeg sa jeg klarte to glass eplejuice og litt Farris . Men gått ni dager nå så har fem dager igjen da før jeg dør av å ikke spise? Anonymkode: b91d4...a7f Det er sant at kroppen klarer seg uten mat, men du trenger langt mer drikke enn det du får i deg. Du er nok kraftig dehydrert i tillegg til kyssesyken, og da føler du du deg enda dårligere. Det er heller ikke bra for de indre organene dine. Syntes du skal ringe fastlegen i dag, og få deg en tur på sykehuset for intravenøs væske og en kortison kur. Masse god bedring ❤️ Anonymkode: 5bccb...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:03 #31 Del Skrevet torsdag kl 06:03 Ikke sikkert at Paracet er så bra for deg, har du tatt blodprøver? Har du prøvd ernæringsdrikke? Supper som er helt glatte? Ett døgn eller to på sykehus med intravenøs og evt kortison vil kunne hjelpe deg noe. Kontakt fastlegen din. God bedring! Anonymkode: 002f3...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:14 #32 Del Skrevet torsdag kl 06:14 Jeg hadde kyssesyken da jeg var 18 år. Var veldig dårlig i tre uker. Gikk ned ti kilo og ble lagt inn på sykehuset da jeg var veldig dehydrert, og ikke klarte å svelge mitt eget spytt engang. Etter fem døgn på sykehus var jeg mye bedre. Etter jeg ble skrevet ut var det noen uker jeg var mer sliten enn vanlig, og trengte mye hvile etter skolen og i helgene. Leverprøvene var forhøyet i et par-tre mnd etterpå, og jeg hadde trenings- og alkoholforbud i denne perioden. Har ingen senskader. Vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen og be hen vurdere sykehusinnleggelse. Anonymkode: c39cc...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:19 #33 Del Skrevet torsdag kl 06:19 Var veldig dårlig i noen uker. Bodde for meg selv stort sett, gikk på vgs. Og forstod bok ikke selv hvor syk jeg bar. Var veldig svak det neste året. Klarte ikke hele skoledager og slet med å komme meg til og fra bussen. Ble stadig syk og hadde lite energi. Tror ikke jeg var helt meg selv før etter 3-4 år. Anonymkode: 9a78b...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:04 #34 Del Skrevet torsdag kl 07:04 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg hadde kyssesyken da jeg var 18 år. Var veldig dårlig i tre uker. Gikk ned ti kilo og ble lagt inn på sykehuset da jeg var veldig dehydrert, og ikke klarte å svelge mitt eget spytt engang. Etter fem døgn på sykehus var jeg mye bedre. Etter jeg ble skrevet ut var det noen uker jeg var mer sliten enn vanlig, og trengte mye hvile etter skolen og i helgene. Leverprøvene var forhøyet i et par-tre mnd etterpå, og jeg hadde trenings- og alkoholforbud i denne perioden. Har ingen senskader. Vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen og be hen vurdere sykehusinnleggelse. Anonymkode: c39cc...752 Orker ikke en uke til med d her. Badebasseng i senga men febern stiger igejn med en gang den er svettet ut Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:06 #35 Del Skrevet torsdag kl 07:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sant at kroppen klarer seg uten mat, men du trenger langt mer drikke enn det du får i deg. Du er nok kraftig dehydrert i tillegg til kyssesyken, og da føler du du deg enda dårligere. Det er heller ikke bra for de indre organene dine. Syntes du skal ringe fastlegen i dag, og få deg en tur på sykehuset for intravenøs væske og en kortison kur. Masse god bedring ❤️ Anonymkode: 5bccb...7fe Jeg slal ringe eller mamma gjør d. Jeg prater ikke noe. Hvor mye skal jeg drikke? De syntes to glass var bra jobba på legevakta . Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:07 #36 Del Skrevet torsdag kl 07:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke sikkert at Paracet er så bra for deg, har du tatt blodprøver? Har du prøvd ernæringsdrikke? Supper som er helt glatte? Ett døgn eller to på sykehus med intravenøs og evt kortison vil kunne hjelpe deg noe. Kontakt fastlegen din. God bedring! Anonymkode: 002f3...dea Bare crp tatt på legevakta Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet torsdag kl 07:33 #37 Del Skrevet torsdag kl 07:33 Hadde kyssesyke sommeren jeg var 19. Var helt grusomt. Lå helt utav drift i nesten to uker før jeg sakte men sikkert klarte bevege meg rolig rundt. Raste med i vekt og hadde feber konstant. Endte med at mine foreldre hentet meg hjem til de fordi jeg ble så uttørket fordi jeg ikke orket å bevege meg. Så dessverre er min erfaring lik din datters. Verste for meg egentlig var vel utmattelsen som vedvarte i mange, mange mnd etterpå. God bedring til datteren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #38 Del Skrevet 13 timer siden Hvordan går det med deg? Anonymkode: 355ea...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #39 Del Skrevet 11 timer siden Du må få i deg nok drikke, helst 1,5 l i døgnet. Ta kontakt med legevakten på 116117 hvis du er i tvil. Anonymkode: 65c54...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #40 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan går det med deg? Anonymkode: 355ea...e1d Ble en tur på Ullevål, tetta seg helt i halsen. Drøvelen hovna opp. Hjemme igjen. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan går det med deg? Anonymkode: 355ea...e1d Ble en tur på Ullevål på meg🚨 Anonymkode: b91d4...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå