AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har tittet på litt ulike bryllupslokaler nå og for 80 gjester kommer prisen opp i 250 000 kr med minglemat, kaffe, ett glass champagne 3-retters middag, inkl. drikke og serveringspersonale. De flaskene man kan kjøpe fra drikkemenyen koster 400-600 kr pr. flaske, så det sier jo seg selv at for totalt 60 flasker blir det veldig dyrt. Man kan få en vinflaske i Sverige for 150 kr. Ikke kan gjester medbringe egen alkohol eller mat, som vil si at gjestene må kjøpe egen drikke som om de skulle ha vært på en dyr restaurant. Jeg vil ha fri bar, men det finnes ikke lenger eller? Så må festen være over kl. 02.00. Mine venner fester vanligvis til kl. 3-4 på natten. Så skal man ha fotograf, antrekk, dekorasjoner, smykker, osv. Bryllup på over 300.000 kr er helt sinnsykt! Jeg kommer aldri til å få med mannen på det Anonymkode: f1b11...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Dere kan leie et uavhengig lokale. Bestille mat, kjøpe drikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Og hyre noen inn til å servere, stå i baren og ha ansvar for kjøkken og bestille vaskebyrå til p rydde opp etter festen, Da har der typisk lokaler til neste ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Skogtusssa skrev (15 minutter siden): Dere kan leie et uavhengig lokale. Bestille mat, kjøpe drikke Der jeg bor finnes det nesten ikke lokaler til leie etter pandemien. Jeg tror det var mye krøll mtp restriksjoner, skjenking og ant. folk, så de fleste lokalene i min by (stor by) fikk egen skjenkebevilling, catering, vakthold (!) osv. Dette viste seg vel å være mer lønnsomt, samt at prisene føyk i været, så ingen har gått tilbake til å kun leie ut lokalet. Av de 4 lokalene man kan leie her er 2 alkoholfri, det tredje tar max 40 gjester, og det fjerde er 40 min med buss fra byen. Vårt bryllup, som kosta 120 000 kr i 2020, som ble avlyst, kostet 260 000 kr I 2022. Nøyaktig samme fest, samme gjester, samme sted. Helt sykt. Anonymkode: c5398...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har tittet på litt ulike bryllupslokaler nå og for 80 gjester kommer prisen opp i 250 000 kr med minglemat, kaffe, ett glass champagne 3-retters middag, inkl. drikke og serveringspersonale. De flaskene man kan kjøpe fra drikkemenyen koster 400-600 kr pr. flaske, så det sier jo seg selv at for totalt 60 flasker blir det veldig dyrt. Man kan få en vinflaske i Sverige for 150 kr. Ikke kan gjester medbringe egen alkohol eller mat, som vil si at gjestene må kjøpe egen drikke som om de skulle ha vært på en dyr restaurant. Jeg vil ha fri bar, men det finnes ikke lenger eller? Så må festen være over kl. 02.00. Mine venner fester vanligvis til kl. 3-4 på natten. Så skal man ha fotograf, antrekk, dekorasjoner, smykker, osv. Bryllup på over 300.000 kr er helt sinnsykt! Jeg kommer aldri til å få med mannen på det Anonymkode: f1b11...8b3 Kan du ikke leie et fest lokale? Kjør catering. Her får du leid slikt lokale for ca 5000kr. Og det er mulig å bestille catering. Eller lag et intim bryllup med kun de nermeste. Våres kom på 40.000kr ink klær. Søsken og tante unger på middag. Kl 19 måtte barna dra. Også hadde vi fest, der venner kom til kake og kaffe og øvrig familie. Ca 40 til middag. Og 80 til kakebordet. Ei jeg kjenner laget hageselskap med , papptalerkner. Så veldig romatisk ut. Der de hadde pyntet med friske blomster og bla bjørk fra naturen. Det er fullt mulig å ha et billigere og romantisk bryllup enn 300K Anonymkode: 358a1...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Der jeg bor finnes det nesten ikke lokaler til leie etter pandemien. Jeg tror det var mye krøll mtp restriksjoner, skjenking og ant. folk, så de fleste lokalene i min by (stor by) fikk egen skjenkebevilling, catering, vakthold (!) osv. Dette viste seg vel å være mer lønnsomt, samt at prisene føyk i været, så ingen har gått tilbake til å kun leie ut lokalet. Av de 4 lokalene man kan leie her er 2 alkoholfri, det tredje tar max 40 gjester, og det fjerde er 40 min med buss fra byen. Vårt bryllup, som kosta 120 000 kr i 2020, som ble avlyst, kostet 260 000 kr I 2022. Nøyaktig samme fest, samme gjester, samme sted. Helt sykt. Anonymkode: c5398...e7b Men det handler ikke om utleierne / selskapet. Det handler om ville prisøkninger i hele Europa. Anonymkode: fcd72...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå