BobbySocks Skrevet i går, 08:52 #61 Del Skrevet i går, 08:52 Lønnesirup01 skrev (1 time siden): Dette synes jeg også er ugreit. Har dere annethvert år, så har dere det. Med mindre det ligger noen andre årsaker til grunn her, synes jeg ikke det er greit å bare droppe det. Når man etablerer seg med partner og barn må man finne seg i at man er med svigers annethvert år. Nei, som voksne gjør man som man vil. Takk og lov. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet i går, 08:58 #62 Del Skrevet i går, 08:58 Det er verken din sønn eller svigerdatter som er ansvarlig for at du skal kjenne barnebarna dine, det er du. DU må ta initiativ og du har resten av året å besøke de på, ikke bare julen. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:01 #63 Del Skrevet i går, 09:01 AnonymBruker skrev (10 timer siden): den er jeg veldig uenig i Anonymkode: 69c6a...2eb Jeg har i over 20 år jobbet for å ha kontakt med svigermor, mannen min har bare høstet av alt arbeidet mitt. Jeg har bedt dem komme, sagt at huset er åpent. Det verste som kan skje om hun ringer en dag å vil komme er at det ikke passer, men da kan hun jo komme dagen etter.. Så er det jo min feil da at vi sees så sjeldent... Etter 20 år og urettmessig kritikk så har jeg sagt at nå vil jeg ikke mer, mannen og svigermor får styre det selv. Jeg skal ikke sette kjepper i hjulene for noe. Så nå kan en si at vi sees en tredjedel av det vi gjorde når jeg jobbet for det.. Alt er jo min feil ja.. Hans mor hans ansvar! Anonymkode: 072ea...a0a 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #64 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har full forstårelse for hun er nærmest foreldrene sine,men i år skulle de feire med oss,men brått bestemte hun at hun ville til foreldrene sine, sønnen min sier henne ikke imot. Jeg ser barnebarna mine i sommerferien, Påsken og anhver jul ( skal være sånn i alle fall ), sjelden ellers da de bor i Finnmark og jeg, Farfaren og onkelene deres bor på østlandet. Barna er 8 og snart 2 år, føler jeg nesten ikke kjenner han minste pga jeg har sett han så lite. Synes det er veldig trist, så håper mine 3 yngre barn som nå er 12,15 og 17 holder seg i nærheten når de flytter ut. Storebror på 29 har bodd i finnmark siden han var 19 nå. så ser sjelden brødrene også som savner storebroren sin . Hvordan skal man egentlig takle dette? synes det er vanskelig Anonymkode: 69c6a...2eb Jeg synes du er veldig vanskelig her. Du har jo familie og 3 barn og kan få en fin julefeiring med de du bor sammen med. Så trenger ikke å klage for mye. En annen ting er at du forventer at de skal reise til deg. Jeg leste i tråden at de skal reise uansett men det er ingen automatikk at jul skal feires hos dere. Her feirer vi jul med barna hjemme for vi faktisk vil at de skal ha minner fra barndommen med jul hjemme. Jeg synes du har nå veldig store forventninger på at ting blir på din måte Anonymkode: c0b0a...adc 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 23 timer siden #65 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes du er veldig vanskelig her. Du har jo familie og 3 barn og kan få en fin julefeiring med de du bor sammen med. Så trenger ikke å klage for mye. En annen ting er at du forventer at de skal reise til deg. Jeg leste i tråden at de skal reise uansett men det er ingen automatikk at jul skal feires hos dere. Her feirer vi jul med barna hjemme for vi faktisk vil at de skal ha minner fra barndommen med jul hjemme. Jeg synes du har nå veldig store forventninger på at ting blir på din måte Anonymkode: c0b0a...adc Enig . Leste et bra tips nylig , ang forventninger . At andres forventninger er andres problem . Altsa ingen er ansvarlig for å oppfylle andres forventninger . 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23 timer siden #66 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor tror du at de har bedre råd? Anonymkode: c0b0a...adc Det kan hun jo helt fint vite. Og som det fremkommer av tråden er ikke det problemstillingen. De må fly uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23 timer siden #67 Del Skrevet 23 timer siden BobbySocks skrev (1 time siden): Nei, som voksne gjør man som man vil. Takk og lov. Men når besteforeldrene da gjør som de vil og prioriterer barn og barnebarn de har hatt kontakt med ved å gi dyrere gaver m.m. er det plutselig ikke greit at voksne mennesker gjør som de vil. Da er det urettferdig og forskjellsbehandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #68 Del Skrevet 22 timer siden Jeg synes det er dårlig gjort av svigerdatteren din å endre planer. Feirer man annenhver jul sammen, bør det være gode grunner til at dette endres. Ta en prat med sønnen din, han har vel en mening han også. Anonymkode: 54d1f...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #69 Del Skrevet 22 timer siden Dette annenhver jul-greiene tar knekken på mange. Jeg har skilte foreldre, så da er det forventet at man rullerer. Et år hos mormor, et hos morfar, et hos farmor… Ungene får ingen tradisjoner og det er kjeft fra farmor fordi TEKNISK SETT ser «min» familie ungene dobbelt så ofte. Jeg er så lei voksne folk som lager dårlig stemning når det er åpenbart at slike ting bør være helt opp til foreldrene å vurdere fra år til år. Selv drar jeg dit det er hyggeligst å være for barna og det er ikke få ganger jeg har grått på grunn av all bitchingen det fører til. Så nå har vi valgt å feire bare oss fremover. Anonymkode: c4480...e61 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #70 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg synes det er dårlig gjort av svigerdatteren din å endre planer. Feirer man annenhver jul sammen, bør det være gode grunner til at dette endres. Ta en prat med sønnen din, han har vel en mening han også. Anonymkode: 54d1f...a91 Det kan likegjerne være sønnen som ønsker å heller være hos svigers framfor egen familie. Det kan være han sier til farmor at det er svigerdatter som har bestemt, eller det kan være farmor som drar den slutningen av seg selv fordi i hennes øyne er noe annet utenkelig. Anonymkode: df6eb...348 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #71 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mormor er du hele livet, farmor er du så lenge svigerdatter vil..... Ligger desverre noe sannhet i det.... Anonymkode: bbed2...769 Hun må henvende seg til sin sønn. Spørre om det er noen måte hun kan få se barnebarna mer på. Tipper det er styr med reising etc. + at det kan være noe i at de får mer avlastning/ støtte/ lettere å omgås den andre familien. Man vet ikke. Derfor må det snakkes om . Ikke bare hoppe til «svigerdatter nekter meg kontakt- konklusjonen» Anonymkode: 45778...8d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #72 Del Skrevet 21 timer siden Hippogriff skrev (13 timer siden): For noe tull. Farmor kan fint komme på besøk både i helg og ukedager uten å bli underholdt av mor og far. Farmor kan bidra med å passe barn, lage middag, følge 8-åringen til fritidsaktiviteter, la 2-åringen få noen fridager fra barnehagen og la 8-åringen slippe SFO. De kan jo ikke det når foreldrene bor i Finnmark og ts bor på østlandet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #73 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan likegjerne være sønnen som ønsker å heller være hos svigers framfor egen familie. Det kan være han sier til farmor at det er svigerdatter som har bestemt, eller det kan være farmor som drar den slutningen av seg selv fordi i hennes øyne er noe annet utenkelig. Anonymkode: df6eb...348 Tror du virkelig at sønnen heller vil være hos svigerfamilien enn sine egne foreldre? Vel, det kan jo hende.. 🫤 Jeg ser det fra begge sider, men uansett er det kjedelig for farmor at de har byttet jul så tett oppi høytiden! Vi må gjøre det neste år pga noe annet på "andre sida", men jeg sier fra til pappa etter jul. Han kan feire med broren min og familien (og vi bor i samme by alle sammen), så vi sees ofte nok. Anonymkode: 54d1f...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #74 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ikke skyld på samboeren til sønnen din. Dette er helt og holdent din sønns ansvar. Anonymkode: df6eb...348 Uenig. Han er tøffelhelt. Tør ikke annet. Dama bestemmer. Anonymkode: 76b33...a11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 19 timer siden #75 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror du virkelig at sønnen heller vil være hos svigerfamilien enn sine egne foreldre? Vel, det kan jo hende.. 🫤 Jeg ser det fra begge sider, men uansett er det kjedelig for farmor at de har byttet jul så tett oppi høytiden! Vi må gjøre det neste år pga noe annet på "andre sida", men jeg sier fra til pappa etter jul. Han kan feire med broren min og familien (og vi bor i samme by alle sammen), så vi sees ofte nok. Anonymkode: 54d1f...a91 Det er absolutt mulig. Hos oss har vi ingen regel om annethvert år her og der, men i praksis blir det ofte slik. Og i år er det sånn sett mine svigerforeldre "sin tur". Men, min samboer trumfet gjennom at vi feirer jul hos mine foreldre for andre år på rad. Mulig svigermor tror det er jeg som trekker i tømmene, men det er altså hennes egen sønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #76 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tror du virkelig at sønnen heller vil være hos svigerfamilien enn sine egne foreldre? Vel, det kan jo hende.. 🫤 Jeg ser det fra begge sider, men uansett er det kjedelig for farmor at de har byttet jul så tett oppi høytiden! Vi må gjøre det neste år pga noe annet på "andre sida", men jeg sier fra til pappa etter jul. Han kan feire med broren min og familien (og vi bor i samme by alle sammen), så vi sees ofte nok. Anonymkode: 54d1f...a91 Hvorfor er det en utenkelig tanke? Det kan være at han ikke bryr seg om hvor han er før han blir vartet opp uansett hvor han er. Kanskje hennes foreldre dekker reisen deres? Ts klager på at det er dyrt å reise til Finnmark. Det er ikke billig å reise fra Finnmark heller… Kanskje det er mer rolig hos hennes foreldre? Det er tre tenåringer hjemme hos hans foreldre og sikkert fullt hus der allerede. Reisen kan være vesentlig lettere til hennes foreldre. De kan være lettere å ha med å gjøre også. Det kan være mange grunner til at de velger å dra til mormor framfor farmor. Det blir kun spekulasjoner. Om ts spør sønnen sin, kanskje får hun svar. Nå er menn ofte av sorten som forteller lite, så at det er mye usagt mellom mor og sønn er ikke utenkelig. Anonymkode: df6eb...348 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #77 Del Skrevet 18 timer siden Jeg synes det er litt rart å «plutselig» endre plan, med mindre det er noe ekstraordinært som gjør at man bør feire hos hennes familie (av typen noens siste jul pga alvorlig sykdom o.l.) Skjønner heller ikke at man når man først reiser til sør-Norge ikke kan fly ett sted, være hos en familie noen dager, ta toget og tilbringe noen dager hos den andre familien og så fly hjem fra en annen flyplass. Anonymkode: 678b0...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #78 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har full forstårelse for hun er nærmest foreldrene sine,men i år skulle de feire med oss,men brått bestemte hun at hun ville til foreldrene sine, sønnen min sier henne ikke imot. Jeg ser barnebarna mine i sommerferien, Påsken og anhver jul ( skal være sånn i alle fall ), sjelden ellers da de bor i Finnmark og jeg, Farfaren og onkelene deres bor på østlandet. Barna er 8 og snart 2 år, føler jeg nesten ikke kjenner han minste pga jeg har sett han så lite. Synes det er veldig trist, så håper mine 3 yngre barn som nå er 12,15 og 17 holder seg i nærheten når de flytter ut. Storebror på 29 har bodd i finnmark siden han var 19 nå. så ser sjelden brødrene også som savner storebroren sin . Hvordan skal man egentlig takle dette? synes det er vanskelig Anonymkode: 69c6a...2eb Er sønnen din hel eller halvsøsken med de andre barna dine? Hvis han er halvbror så kan det tenkes at han føler seg litt som femte hjulet på vogna i familien, du sier og at han har bodd ti år i nord, jeg tenker at det er blitt hans hjem nå. Jeg ville foreslått å besøke dem, gjerne på en annen tid av året. De må ikke være i jula for å skape bånd. Jeg skjønner at det er leit men tenker dette nok handler om at de er mer i fokus hos hennes foreldre som sikkert ikke har hjemmeboende barn, kanskje er det bedre plass der og mer avlastning. Anonymkode: 9d5e7...dc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 18 timer siden #79 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da kunne du ha spart litt. Sånn offermentalitet er slitsomt, sitter du å klager sånn når du er hos dem? Da er det ikke rart at de tar avstand. Anonymkode: e4062...86b Er du helt idiot eller? Farmor har 3 hjemmeboende unger sjøl, men får pent spare til tur til Finnmark (er vel omtrent like dyrt som å reise til Italia, og i hvert fall like langt), når planen var at hun skulle få besøk til jul og svigerdatter velger å endre til sine foreldre isteden, som bor på Sørlandet? Det kan jo være at svigerdatter har en grunn som svigermor «glemmer» å nevne, men hvis ikke så er det skikkelig dårlig gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #80 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor tror du at de har bedre råd? Anonymkode: c0b0a...adc Om du leser så reiser de med fly usnsett Anonymkode: 03a28...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå