Gå til innhold

Jeg er Farmor til 2 flotte barn,men føler jeg aldri ser dem, da Samboeren til sønnen prioterer hennes foreldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
exictence skrev (10 timer siden):

Ja, hun skulle ikke ha ombestemt seg men holdt på avtalen. Din sønn burde da stå på sitt i dette tilfelle. Det er begge sin skyld at de ikke kommer

Min sønn?? Jeg er ikke ts

Anonymkode: 03a28...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke skyld på samboeren til sønnen din. Dette er helt og holdent din sønns ansvar. 

Anonymkode: df6eb...348

Dette er dust uttale! Man kan si mye om at sønnen ikke tar saken, men det er likevel svigerdatteren som er dust og lager disse problemene! 

Anonymkode: e1878...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (8 timer siden):

Nei, som voksne gjør man som man vil. Takk og lov.

Som voksne tar man hensyn og gjør ikke bare hva den ene vil! En svigerdatter som er så egoistisk som det TS beskriver i hovedinnlegget vitner om en voksen som overhodet ikke forstår hva det er å være voksen! Da forstår man at man sårer andre! Uansett hva jeg hadde villet, hadde jeg aldri utelatt svigers i noe bare fordi JEG vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (5 timer siden):

De kan jo ikke det når foreldrene bor i Finnmark og ts bor på østlandet

Herregud, hvorfor kan de ikke det?? De kan fint ta en langweekend opp til nord. Komme torsdag og dra søndag. Da får de sett barnebarn, og sønn og svigerdattera kan feks ta seg en kinotyr, eller noe de vil, mens farmor passer ungene. Ingen regel møt østlendinger i Finnmark.

Planlegger man kan man få billige flybilletter, hvis besteforeldre er i jobb kan det planlegges med jobben. Det er egentlig ingen unnskyldning, og ikke bare sønn og svigerdattera sitt ansvar å besøke.

Anonymkode: e4062...86b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, hvorfor kan de ikke det?? De kan fint ta en langweekend opp til nord. Komme torsdag og dra søndag. Da får de sett barnebarn, og sønn og svigerdattera kan feks ta seg en kinotyr, eller noe de vil, mens farmor passer ungene. Ingen regel møt østlendinger i Finnmark.

Planlegger man kan man få billige flybilletter, hvis besteforeldre er i jobb kan det planlegges med jobben. Det er egentlig ingen unnskyldning, og ikke bare sønn og svigerdattera sitt ansvar å besøke.

Det er jo dyrt for familien på østlandet å reise, med mannen sin og tre hjemmeboende barn blir det dyrt for ts.

Anonymkode: a6aa8...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo dyrt for familien på østlandet å reise, med mannen sin og tre hjemmeboende barn blir det dyrt for ts.

Anonymkode: a6aa8...56a

Da er det deres valg. De kan ikke legge alt ansvaret på sønn og svigerdatter. Det er like mye styr for dem å reise med to små barn.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som voksne tar man hensyn og gjør ikke bare hva den ene vil! En svigerdatter som er så egoistisk som det TS beskriver i hovedinnlegget vitner om en voksen som overhodet ikke forstår hva det er å være voksen! Da forstår man at man sårer andre! Uansett hva jeg hadde villet, hadde jeg aldri utelatt svigers i noe bare fordi JEG vil! 

Og hadde jeg sagt til mannen at "i år dropper vi din familie, jeg vil feire med min igjen" så hadde han sagt at det ikke var aktuelt. Det er faktisk opp til sønnen til TS å opprettholde avtale og kontakt med sin familie, uansett hva svigerdatteren foreslår. Det er jo sønnen som tydeligvis ikke synes det er så viktig med jul hos ts.

Anonymkode: b84b9...4f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at dette er svigerdatter sin "feil"? Så vidt jeg ser så har ikke TS sagt noe om at hun i det hele tatt har spurt egen sønn engang, bare antatt og hoppa rett på svigerdatter. TS gadd heller ikke å svare mer så fort folk ikke kalte svigerdatter for egoistisk bitch, slik hun ganske tydelig ønsket.

Anonymkode: f565c...903

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke ts er offeret her. Hun er manipulativ og spiller offeret i det hun skriver. Og når ikke alle umiddelbart var på hennes side så bare sa hun takk for seg og stakk fra sin egen tråd. Skylder på svigerdatteren, som om ikke sønnen hennes har en egen vilje. Han unngår henne sikkert. Det gjør jeg med min mor.

Anonymkode: a1ca4...0fb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke skyld på samboeren til sønnen din. Dette er helt og holdent din sønns ansvar. 

Anonymkode: df6eb...348

Uenig. Han er tøffelhelt. Tør ikke annet. Dama bestemmer. 

Hvem gjorde han til tøffelhelt da i såfall tror du? Mommy dearest

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvem gjorde han til tøffelhelt da i såfall tror du? Mommy dearest

Hvorfor er det sånn at folk på KG mener at alt som eventuelt er «feil» med en mannlig partner, er morens skyld? Mener dere at fedre har null innvirkning på hvordan man formes som menneske?

Jeg har kjent menn som ikke var tøffelhelter i ett forhold, bli forvandlet til en i et annet forhold. Neppe foreldrenes skyld.

Anonymkode: 678b0...16b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (9 timer siden):

De kan jo ikke det når foreldrene bor i Finnmark og ts bor på østlandet

Klart de kan. I min familie er det helt vanlig at besteforeldre bruker feriedager på å besøke barnebarn som bor langt unna. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her e vi i litt samme situasjon bare jeg er svigerdatteren. Her e det min mann som ikke ønsker å feire jul med moren sin. Litt av grunnen at han ikke slapper av der, men mest av alt at han er lei at hun ikke engasjerer seg, aldri kommer på besøk,  aldri kontakter barnebarna, bare vippser et beløp til jul og bursdag uten engang å sende hilsen/kort og når vi er der hver påske og sommer er hun mest interessert i mobilen og strikketøyet sitt. Hvis du kjenner deg igjen av noe av dette så har du kanskje litt av forklaringen… Men hvis du er en engasjert bestemor forstår jeg du synes det er sårt. Men det kan være av gode grunner. Kanskje du bare skal spørre på en fin måte? Det kak skyldes økonomi, personlige problemer eller bare at de ikke orker den reisen akkurat nå.

Anonymkode: b2ce2...87b

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hippogriff skrev (På 18.12.2024 den 23.11):

For noe tull. Farmor kan fint komme på besøk både i helg og ukedager uten å bli underholdt av mor og far. Farmor kan bidra med å passe barn, lage middag, følge 8-åringen til fritidsaktiviteter, la 2-åringen få noen fridager fra barnehagen og la 8-åringen slippe SFO. 

Det spørs om farmor vil bidra med noe så slitsomt da.. eller bare være gjest kanskje😉

Anonymkode: c376a...e84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å reise til og fra Finnmark er svindyrt; for en familie på 4 så kan man reise til syden for samme pris. Jeg hadde ikke hatt økonomi til å reise annenhver jul i allefall. 

Venninna mi og mannen har 3 barn, og da de var invitert i konfirmasjon i Finnmark så måtte de velge at hun og ene barnet dro pga de vanvittige prisene

Ser ikke helt hvorfor svigerdatter får all skyld heller…..hvis hun har ytret ønske om å feire hos sin familie i stedet for svigers så har mannen et ansvar om å si i fra at det ikke er greit hvis han vil holde på tradisjonen om annenhvert år

Personlig så dro vi annenhver jul til foreldrene våre lenge, men da barn nr 2 var på vei så orket vi ikke mere. Å ordne og pynte for å så dra fra vårt eget julepyntede hus med unge, pakker, flere timer med reise.. Da var tiden kommet for å feire jul i eget hjem, lage egne tradisjoner og la ungene få sovne i egen seng julaften. Så fikk heller foreldrene våre komme hjem til oss. Å reise langt med barn for å feire jul er bare stress. 

Anonymkode: c6a79...4f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med sønnen din og spør han om hvorfor han ikke prioriterer deg. Det er ikke konen sin feil at han bare jatter med og er enig i alt?

(har ikke lest alle sidene)

Anonymkode: 36cda...05f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler hun seg vel hos deg? 

Jeg bor ganske nærme min svigermor og vi hadde et tett forhold i starten. Men så begynte hun å bite litt fra seg. En periode sa mellomste sønnen at han kun vasket håret med vann, dette var ikke svigermor fan av, jeg støttet han i avgjørelsen og fikk beskjed om at det skulle jeg bare slutte med. Hun har alltid vært opptatt av at barna hennes skulle være rene. Dette er en bagatell, men når slike hendelser kommer på rekke og rad medførte d at jeg ble utrygg i relasjonen. Jeg har derfor trukket meg vekk og føler meg ukomfortabel med svigerfamilien når svigermor er der. 

Når dere henger sammen oppmuntr henne, få henne til å føle seg vell, aldri la henne føle du synes synd på mannnen fordi det må være slitsomt for han av en eller annen grunn, foreslå at dere kan passe ongene så de kan finne på kjæresteting når de er på besøk. Akkurat nå er hun i den mest intense småbarnstiden og hun har trolig ikke så mye overskudd til å være en annen plass enn der hun føler seg hjemme. (Med andre ord dette trenger ikke å ha noe med deg å gjøre) Jeg skjønner henne godt. Vi damer blir ofte frynsete i denne perioden, selv om det skal være et likestilt samfunn lever vi i en tid der vi både jobber, tar mesteparten av husarbeidet og det 3 skifte. Av og til trenger vi bare å komme hjem til mor å bli tatt vare på. 

Når dere besøker dem ikke bo hos dem, lei noe på airbnb så ikke opplevelsen blir så intens. 

Anonymkode: aeeed...076

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 23.01):

det har vi rett og slett ikke råd til nå i julen, det er veldig dyrt

Anonymkode: 69c6a...2eb

Dyrt for dem å reise 4 vs dere som er to også.

Ikke skyld på svigerdatter, det er din sønns ansvar å opprettholde kontakt. 

Med så lang avstand er det naturlig at besøk blir sjeldnere enn man ønsker. Reiseavstand til mine er under halvparten, men det begrenser seg likevel selv om jeg er datter og ikke svigerdatter.

Og pass for all del på at dere er imøtekommende og ikke legger stress og triggere på samværet for dem som småbarnsforeldre. De fleste føler seg mer avslappet overfor egne foreldre, og det kan påvirke besøk, særlig med flere dagers overnatting og barn med diverse behov. 

Bruk skype/facetime og lignende og la 8-åringen dele litt med dere live. Det kan være mer motiverende enn ordinære telefonsamtaler. 

Anonymkode: 2a7f9...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...