AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:17 #21 Del Skrevet onsdag kl 22:17 takk for alle svar.. dette gidder jeg ikke... har det vondt nok som det er av og se min sønn og barnebarn så lite. Ha en fin jul alle sammen Anonymkode: 69c6a...2eb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet onsdag kl 22:18 #22 Del Skrevet onsdag kl 22:18 Hvorfor er det hennes skyld? Har ikke din sønn, som du har oppdratt, noe han skal ha sagt - eller egen vilje og ryggrad? 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:19 #23 Del Skrevet onsdag kl 22:19 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): takk for alle svar.. dette gidder jeg ikke... har det vondt nok som det er av og se min sønn og barnebarn så lite. Ha en fin jul alle sammen Anonymkode: 69c6a...2eb Men svare på hvorfor dette ikke er din sønns ansvar kan du ikke. Anonymkode: a774e...57c 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:20 #24 Del Skrevet onsdag kl 22:20 Nå til dags er mange besteforeldre friske og raske, mens barna er travelt opptatt og bruker det meste av energi på å henge med i hamsterhjulet. Besteforeldregenerasjonen er gjerne ikke typen som sitter tannløse i en gyngestol og ikke hverken hører eller ser det som foregår rundt dem. Jeg tenker det er mest opp til dere å besøke dem og holde kontakten. Dere bør kanskje prøve å prioritere å reise til dem når dere har anledning. Leie et sted p bo o nærheten og hjelpe til i dagliglivet. Altså holde kontakten mer på sønn og svigerdatters premisser. Anonymkode: b838f...535 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet onsdag kl 22:20 #25 Del Skrevet onsdag kl 22:20 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke skyld på samboeren til sønnen din. Dette er helt og holdent din sønns ansvar. Anonymkode: df6eb...348 Selvsagt er det begges ansvar. Sønnens ansvar å stå på sitt. Samboerens ansvar å ikke foreslå endring av planer eller å lage et helvete dersom det ikke blir som hun vil. Dersom det bare er sønnens ansvar, pålegger du han å lage et helvete dersom samboeren ikke vil reise til svigerforeldre. Og jeg slenger på at besteforeldrene på begge sider (generelt sett) også har ansvar å forholde seg til de planene som er lagt. Dersom det er annenhvert år, så foreslår man ikke at de i stede skal komme til de når det er de andres tur. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:28 #26 Del Skrevet onsdag kl 22:28 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): det har vi rett og slett ikke råd til nå i julen, det er veldig dyrt Anonymkode: 69c6a...2eb Dere kan ta ferie og besøke dem en annen tid? Syns det er rart å skulle forvente at de skal reise med barn og besøke dere som en forutsetning for å ha et forhold. Ringer dere? FaceTime? Anonymkode: cc618...ab5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ForumMaria Skrevet onsdag kl 22:28 #27 Del Skrevet onsdag kl 22:28 Du er ikke redd noen kan skjønne hvem du snakker om når du oppgir så mye detaljert info? Er vel ikke sååå mange som har fire sønner hvor en kommer fra Østlandet og flyttet til Finmark for ti år siden med ei dame fra Sørlandet, og som har to barn på åtte og snart to…? Skeptisk. Om dette ikke er trolling, så kan jo svigerdatter, eller sønn og, kjenne seg veldig igjen …. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:30 #28 Del Skrevet onsdag kl 22:30 Hos oss er det egentlig litt omvendt. Jeg (mamma) vil egentlig ikke ha så mye kontakt med min familie som bor på vestlandet fordi mine foreldre (mormor og morfar) er nyskilt og det er rett og slett ikke gøy å reise hjem til en splittet familie og et tomt barndomshjem. Vi bor til daglig på østlandet og har tett kontakt med min manns familie. Vi har en datter på snart 10 måneder og jeg er åtte uker gravid med #2 så jeg er ikke i min beste form. Vår løsning ble i år å «tvinge» oss selv til å feire med min familie i år fordi det er et barnebarn inne i bildet og fordi jeg ikke har feiret jul med mine siden 2019. Vi ønsker heller å invitere hjem til oss de kommende årene fordi det er lettere for oss, spesielt med små barn. Denne gangen har vi kjørt ti timer for å please min far og hans foreldres forventning om at vi skal feire annenhver jul i hver familie. Vi har aldri gjort en avtale om ag vi skal det. Min mor forsto da jeg sa at vi vurderte å ikke komme hit i julen. Jeg synes ikke det er verdt tiden og energien det tar å reise hit, men jeg orker ikke å ta kampen samtidig ønsker jeg ikke at mine foreldre ikke skal ha muligheten til å bli kjent med det eneste barnebarnet sitt. Det er skikkelig dritt å få lempet dårlig samvittighet på seg fordi min far og hans foreldre mener vi bør gjøre det. Det er til syvende og sist vi som velger hvem vi ønsker å bruke tiden på og med og det er naturligvis de som investerer i oss også og det inkluderer ikke de nevnte med høyest forventning til oss. Anonymkode: 82955...470 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:33 #29 Del Skrevet onsdag kl 22:33 Så trist å se det sånn fra din vinkel! Jeg er svigerdatteren som gjorde samme vending som svigerdatteren deres i år. Vi skulle egentlig til svigers, men så tok min mann på seg jobbing julaften kveld. Mannen mente jeg og barnet likevel kunne feire hos svigers, men det føltes feil for meg så det blir hjem til mormor og morfar til jul her også. De er jo mine nærmeste og når min mann tar på seg jobbing føler jeg ikke det er mitt ansvar å underholde hans foreldre. Problemet med å være farmor er vel gjerne at svigerdatter er den som tar mest ansvar for familien og familiens planer. Menn går som regel rundt i sin boble og bryr seg vel egentlig ikke så mye. Jeg kommer selv til å bli farmor en gang i tiden og kommer sikkert til å føle på noe av det samme. Tror det er ekstremt viktig å ha en så god relasjon til svigerdatter som mulig. Det er hun som er familiens overhode, våre sønner holder på med sitt. Anonymkode: 494b8...bdd 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:15 #30 Del Skrevet onsdag kl 23:15 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): takk for alle svar.. dette gidder jeg ikke... har det vondt nok som det er av og se min sønn og barnebarn så lite. Ha en fin jul alle sammen Anonymkode: 69c6a...2eb De som har svart deg er ikke helt gode! Skjønner deg så godt og synes ikke dette er greit i det hele tatt. Er barna det også går utover. Sønnen din er en tøffel. Anonymkode: d7059...232 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:17 #31 Del Skrevet onsdag kl 23:17 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dere kan ta ferie og besøke dem en annen tid? Syns det er rart å skulle forvente at de skal reise med barn og besøke dere som en forutsetning for å ha et forhold. Ringer dere? FaceTime? Anonymkode: cc618...ab5 De hadde avtale om at de skulle komme i julen - de velger å heller fly til hennes foreldre på sørlandet istedenfor fordi svigrdatter vil det. Er jo ikke greit det! Anonymkode: d7059...232 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:31 #32 Del Skrevet onsdag kl 23:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mormor er du hele livet, farmor er du så lenge svigerdatter vil..... Ligger desverre noe sannhet i det.... Anonymkode: bbed2...769 Jeg og min eks bor et helt annet sted i landet enn familiene våre (vi er fra ca samme sted). Når vi reiser «hjem» så vil jeg helst at ungene skal være med sin fars foreldre og ikke mine, utelukkende fordi de er mye tryggere på hans foreldre enn mine. Det er selvfølgelig trist for meg at mine foreldre ikke klarer å stille opp for barnebarna, vise interesse eller bygge gode relasjoner - men det viser også at det ikke alltid er mors side som «vinner». Anonymkode: a071d...9d3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:45 #33 Del Skrevet onsdag kl 23:45 Sånn er det. Man må bare lære seg å leve med realitetene. Min sønn hadde en farmor som bodde på andre siden av jordkloden. Hun rakk å møte han én gang da han var 7 år gammel. Det var eneste gangen vi hadde råd å reise alle sammen. Du får snakke mye med dem på messenger og sånn, det gjør vi med barnebarna til min mann som bor på andre siden av kloden. Anonymkode: 8c6ce...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet torsdag kl 00:20 #34 Del Skrevet torsdag kl 00:20 Det er trist, men har lett for å bli lite kontakt når det blir store avstander imellom. Veldig vanlig. En av mine flyttet også, og jeg savner masse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clancy Skrevet torsdag kl 00:27 #35 Del Skrevet torsdag kl 00:27 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men svare på hvorfor dette ikke er din sønns ansvar kan du ikke. Anonymkode: a774e...57c Men herregud da Det er begges ansvar. 50/50. Hun må klare å se hvor slemt det er å plutselig bytte fra hans familie til hennes når svigermor har gledet seg til å se dem og barna, og han må klare å si ifra. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 03:38 #36 Del Skrevet torsdag kl 03:38 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men svare på hvorfor dette ikke er din sønns ansvar kan du ikke. Anonymkode: a774e...57c Det er da like mye svigerdatter sin skyld når hun plutselig ombestemmer seg, Anonymkode: 03a28...610 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:12 #37 Del Skrevet torsdag kl 06:12 AnonymBruker skrev (8 timer siden): det har vi rett og slett ikke råd til nå i julen, det er veldig dyrt Anonymkode: 69c6a...2eb Hvorfor tror du at de har bedre råd? Anonymkode: c0b0a...adc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:21 #38 Del Skrevet torsdag kl 06:21 Utrolig dårlig av henne. Ja, sønnen din kan gro seg ballet, og si i fra - men at hun i det hele tatt tenker at dette er ok er fryktelig egoistisk. Det finnes dessverre mange slike (spesielt jenter/damer), som mener at hennes familie er viktigst. Meg og mitt. og dere som maser om atTS heller kan fly opp - Hun skriver jo at sønnen og svigerdatter skal fly til Sørlandet. Da står det på viljen, ikke lommeboken. Anonymkode: 46a5e...49a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:25 #39 Del Skrevet torsdag kl 06:25 Brunello skrev (8 timer siden): Og jeg slenger på at besteforeldrene på begge sider (generelt sett) også har ansvar å forholde seg til de planene som er lagt. Dersom det er annenhvert år, så foreslår man ikke at de i stede skal komme til de når det er de andres tur. Dette! jeg hadde tatt opp med min datter om at det absolutt ikke er greit å bryte en avtale om julefeiring annenhvert år. Og sagt hun hun fikk ta seg sammen, bli voksen og feire hos svigers. Men som foreldre - som datter? Anonymkode: 46a5e...49a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:26 #40 Del Skrevet torsdag kl 06:26 Hvis du ikke får egne barn og barnebarn så blir du sittende alene som gammel............ Heller det enn å ikke få besøk av barn som faktisk har sitt eget liv. Anonymkode: 4ff22...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå