AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har full forstårelse for hun er nærmest foreldrene sine,men i år skulle de feire med oss,men brått bestemte hun at hun ville til foreldrene sine, sønnen min sier henne ikke imot. Jeg ser barnebarna mine i sommerferien, Påsken og anhver jul ( skal være sånn i alle fall ), sjelden ellers da de bor i Finnmark og jeg, Farfaren og onkelene deres bor på østlandet. Barna er 8 og snart 2 år, føler jeg nesten ikke kjenner han minste pga jeg har sett han så lite. Synes det er veldig trist, så håper mine 3 yngre barn som nå er 12,15 og 17 holder seg i nærheten når de flytter ut. Storebror på 29 har bodd i finnmark siden han var 19 nå. så ser sjelden brødrene også som savner storebroren sin . Hvordan skal man egentlig takle dette? synes det er vanskelig Anonymkode: 69c6a...2eb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Ikke skyld på samboeren til sønnen din. Dette er helt og holdent din sønns ansvar. Anonymkode: df6eb...348 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Du får besøke dem da Anonymkode: 275e3...140 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke skyld på samboeren til sønnen din. Dette er helt og holdent din sønns ansvar. Anonymkode: df6eb...348 den er jeg veldig uenig i Anonymkode: 69c6a...2eb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får besøke dem da Anonymkode: 275e3...140 det har vi rett og slett ikke råd til nå i julen, det er veldig dyrt Anonymkode: 69c6a...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har full forstårelse for hun er nærmest foreldrene sine,men i år skulle de feire med oss,men brått bestemte hun at hun ville til foreldrene sine, sønnen min sier henne ikke imot. Jeg ser barnebarna mine i sommerferien, Påsken og anhver jul ( skal være sånn i alle fall ), sjelden ellers da de bor i Finnmark og jeg, Farfaren og onkelene deres bor på østlandet. Barna er 8 og snart 2 år, føler jeg nesten ikke kjenner han minste pga jeg har sett han så lite. Synes det er veldig trist, så håper mine 3 yngre barn som nå er 12,15 og 17 holder seg i nærheten når de flytter ut. Storebror på 29 har bodd i finnmark siden han var 19 nå. så ser sjelden brødrene også som savner storebroren sin . Hvordan skal man egentlig takle dette? synes det er vanskelig Anonymkode: 69c6a...2eb Er dyrt å reise nå for tiden. Kanskje de ikke orker eller kan ta seg råd til reisen + fri fra jobb? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg skjønner godt at det er sårt at de har et nærmere forhold til hennes familie enn til deg og dine. Løsningen er vel ganske enkelt at dere stepper opp gamet og investerer i et nærmere forhold dere også. Dra oftere på besøk, inviter oftere sørover osv. I personlige relasjoner må man gjerne gi for å få. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Fighter83 skrev (1 minutt siden): Er dyrt å reise nå for tiden. Kanskje de ikke orker eller kan ta seg råd til reisen + fri fra jobb? de har råd, de flyr jo til foreldrene hennes også, som bor på sørlandet Anonymkode: 69c6a...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): det har vi rett og slett ikke råd til nå i julen, det er veldig dyrt Anonymkode: 69c6a...2eb Hvis det er for dyrt for dere som er et godt voksent ektepar, så føles det neppe billigere for en relativt nyetablert småbarnsfamilie? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): det har vi rett og slett ikke råd til nå i julen, det er veldig dyrt Anonymkode: 69c6a...2eb Men du mener at sønnen din og familien skal ta seg råd? Besøk dem ellers i året hvis du vil ha mer kontakt. Anonymkode: 9fe5d...592 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Hippogriff skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner godt at det er sårt at de har et nærmere forhold til hennes familie enn til deg og dine. Løsningen er vel ganske enkelt at dere stepper opp gamet og investerer i et nærmere forhold dere også. Dra oftere på besøk, inviter oftere sørover osv. I personlige relasjoner må man gjerne gi for å få. de har ikke så mye tid til overs uten om sommeren, julen og påsken og vi er en del nordover på sommeren og har også vert der i høstferien og vinterferien Anonymkode: 69c6a...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du mener at sønnen din og familien skal ta seg råd? Besøk dem ellers i året hvis du vil ha mer kontakt. Anonymkode: 9fe5d...592 de tjener godt, og de tar flyr til foreldrene hennes på sørlandet Anonymkode: 69c6a...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du mener at sønnen din og familien skal ta seg råd? Besøk dem ellers i året hvis du vil ha mer kontakt. Anonymkode: 9fe5d...592 de drar jo til hennes foreldre på sørlandet,men skjønner jo at jeg som farmor ikke har like mye rett til og se barnebarna som mormor Anonymkode: 69c6a...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Mormor er du hele livet, farmor er du så lenge svigerdatter vil..... Ligger desverre noe sannhet i det.... Anonymkode: bbed2...769 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): de har ikke så mye tid til overs uten om sommeren, julen og påsken og vi er en del nordover på sommeren og har også vert der i høstferien og vinterferien Anonymkode: 69c6a...2eb For noe tull. Farmor kan fint komme på besøk både i helg og ukedager uten å bli underholdt av mor og far. Farmor kan bidra med å passe barn, lage middag, følge 8-åringen til fritidsaktiviteter, la 2-åringen få noen fridager fra barnehagen og la 8-åringen slippe SFO. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Kan dere reise til sørlandet en tur da? Skjønner det er kjipt om det var avtalt at de skulle til dere, men da er de jo mye nærmere enn i hverdagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): de drar jo til hennes foreldre på sørlandet,men skjønner jo at jeg som farmor ikke har like mye rett til og se barnebarna som mormor Anonymkode: 69c6a...2eb Hvis noe av den holdningen skinner gjennom i ord og handling når dere møtes, så forstår jeg godt at hun skygger banen. Hvor mye avlaster du dem når dere er sammen da? Hvis du har tre hjemmeboende tenåringer tipper jeg det å være hos dere med to små er mye jobb, og de får liten avlastning fra dere. His hennes foreldre får de gjerne mer hjelp, som gjør det lettere å dra dit. Hvordan er det å være på besøk hos dere? Tenke over det med et kritisk perspektiv så forstår du gjerne lettere. Det er for øvrig din sønn som må h eve stemmen hvis de skal komme til dere, du kan ikke legge skylden på henne. Hvordan er han som far når de er hos dere? Går han rett tilbake i ungdomsrollen der mor ordner opp, han sover lenge og lever ett slaraffenliv mens hun fikser alt med barna, eller hjelper han til? Hva gjør du for å være tilstede resten av året? Hvis forventingene din er at de skal reise til dere men dere dra aldri dit, så kan du skylde like mye på deg selv for at det er blitt som det er blitt. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): den er jeg veldig uenig i Anonymkode: 69c6a...2eb Hvorfor er det ikke din sønns ansvar? Det er dere som er hans foreldre. Anonymkode: a774e...57c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Herregud a farmor.. Du er sjalu, det er det du er. Leser det mellom linjene her. Hva vet du om foreldrene hennes sponser flybillettene eller ikke? De har sikkert dårligere råd enn dere. Høyt lån og høye renter, barn i barnehage og sfo, billån sikkert også. Hvis du savner de så dra dit ei helg da. MÅ jo ikke skje nå i julen. Hvordan hadde du reagert om de ville være hjemme i julen? Alene, bare de og at dere kunne komme dit? Hadde dere dratt? Skjerpings! Anonymkode: 8febb...46f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Jeg skjønner godt at dette er kjipt. Jeg har bare døtre og har vært tydelige med dem om at når de får barn må de passe på at barna får like god kontakt med fars familie som med mors familie. Det er i bunn og grunn barna det går utover som ikke får like god kontakt med begge sider av familien. De går glipp av nettverk og omsorg fra flere. Anonymkode: 52201...f14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå