Gå til innhold

Forhold vs. tilfeldig sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, skjønner at ikke alle er like. Og kan være tilfeldigheter ute og går. Men, opplever at jeg har det ganske lett når det kommer til å bli sett på som forholdsmateriale, mens jeg ikke er like ettertraktet for ONS på byen for eksempel. Ikke at det er noen krise, for ligger ikke masse rundt, men da mangler jeg noe som kvinner vil ha. 

Anonymkode: 2595e...5db

Kvinner vil bare bo med deg? 

Det betyr jo at du ER hva kvinner vil ha. Å at et ons ikke er nok, for da blir de såret.

Anonymkode: 2bb22...2ef

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen damer gir seg bort for en natt, men de som er gode for forhold må vente, wine and dine. Dette skal menn ta som et komplement? Dette høres høres ut som fordelen menn har av at et høyt antall sexpartnere har gjort en kvinne god i senga. 

Anonymkode: 0e7ac...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke være kjæreste med de populære mennene på byen fordi vi regner med de kommer til å såre oss være utro osv. Vi orker ikke å være kjæreste med en vi må konkurrere for. 

Og så er det noe med dette med bimbo. Noen av de mennene er tomme bimboer. Eg kjekt ligg men med for lite substans til noe varig 

Anonymkode: d75cf...a04

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONS er nok situasjonsbestemt både for menn og kvinner. Det vil si de har det dersom de ikke ønsker forhold.

En kvinne du møtet kan da være: 

1. ute etter et forhold, det vil hun som regel kommunisere

2. ikke ute etter et forhold. Men hun er ikke typen til å ha ONS, så hun avviser uansett (kan flørte for bekreftelse men ikke mer)

3. ikke ute etter forhold men ligger litt rundt og syns ONS er innafor

4. akkurat gjort det slutt eller skilt og bruker deg for å komme over ex, kan takle ONS i en sånn setting

Anonymkode: d99c9...720

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi vil ikke være kjæreste med de populære mennene på byen fordi vi regner med de kommer til å såre oss være utro osv. Vi orker ikke å være kjæreste med en vi må konkurrere for. 

Og så er det noe med dette med bimbo. Noen av de mennene er tomme bimboer. Eg kjekt ligg men med for lite substans til noe varig 

Anonymkode: d75cf...a04

Ok, så det du sier er at det er de populære mennene på byen kvinner egentlig vil ha for forhold også. Men, de ønsker ikke å konkurrere med andre kvinner og tar derfor til takke med andre menn for forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, da misforstår du meg. La meg prøve å forklare:

Det er noen menn som er svært ettertraktet for tilfeldig sex, være seg på byen eller på nettet. Jeg ser at kvinner som har sex med disse velger andre menn for forhold. Vil det da si at de egentlig ønsker forhold med de populære gutta på byen? Tar de egentlig bare til takke med menn for forhold?

Det er mye mer som må klafe for et forhold en ONS... For et velykket ONS er det egentlig bare et krav og det er å ha det morsomt i noen timer. Menn som er morsome i en kveld kan være gode i lange forhold også, men det er ikke noen automatik i dette. Så nei man ønsker ikke nødvendigvis å være i et langvarig forhold med noen bare fordi man hadde det gøy med personen i noen timer. Man ønsker selfølgelig å kunne ha det gøy i et langvarig forhold også, men da over tid og det er heller ikke det eneste kravet her.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ok, så det du sier er at det er de populære mennene på byen kvinner egentlig vil ha for forhold også. Men, de ønsker ikke å konkurrere med andre kvinner og tar derfor til takke med andre menn for forhold.

Det var ikke det som hun sa. Det hun sier er at de populære mennene på byen legger til seg en livsstil som er vanskelig å legge av seg. De jakter hele tiden på noe nytt, på noe pent, på noe flott - den nye erobringen. Det er ikke kvaliteter som er forenlig med et forhold da man ønsker da forhold med menn som klarer å holde seg til en, menn som er trofaste og lojale. De populære mennene på byen har gjerne lite substans og dybde, lite å tilby emosjonelt. 

Den mest populære gutten på ungdomsskolen da jeg gikk der, han vasset i damer på da, men nå er han snart 40 år og skjønner ikke hvorfor kvinner ikke kommer til løpende med han, hvorfor alle ikke tilber han med en gang han går inn i et rom. Han sitter alene i en stygg kjellerleilighet og skjønner ikke hvorfor alle unngår han. 

Anonymkode: 02896...85d

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, du driver å vrir på det som blir svart hver eneste gang. Virker som du har dårlig leseforståelse eller bare troller. Kvinner vil ikke ha de «populære» mennene, som du kaller det, til forhold. De vil ha stabile menn til det. Noen kvinner kan takle et ons med en av de populære festløvene fra byen, da er det gjerne nedsatt dømmekraft pga. alkohol med i bildet. Kvinner flest driver ikke med ons. selv om det har blitt vanligere. De «populære» mennene som du kaller det, har ikke noen stor stjerne blant kvinner, de blir bare brukt akkurat som såkalte horer blant menn. Ingen av disse er ønsket for forhold, men blir brukt til sex. 

Anonymkode: 92392...c94

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De beste mennene går på rundgang på byen, mens andre ender i forhold… 

Motsatt. De beste mennene havner i forhold. De som ikke er gode nok for et forhold, kan være nok kun for tilfeldig sex, men ikke gode nok og aktuelle for noe mer.

For å være interessant som en kjæreste, så skal en mann være mye bedre og interessant en hva en mann jeg kun ønsker sex med.

Anonymkode: 771de...ae2

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er noen menn som er svært ettertraktet for tilfeldig sex, være seg på byen eller på nettet. Jeg ser at kvinner som har sex med disse velger andre menn for forhold. Vil det da si at de egentlig ønsker forhold med de populære gutta på byen? Tar de egentlig bare til takke med menn for forhold?

Nei det er motsatt. Noen menn er gode nok for sex og ikke for forhold. Litt som dumme og deilige kvinner menn gjerne har sex med, men ikke ønsker som kone. 

Da jeg møtte min mann synes jeg han var sexy, men det var også det eneste. Han hadde ikke kvaliteter for varig forhold, slik jeg så det. Da han forelsket seg i meg kom han derfor i en fortvilende situasjon, siden jeg gjerne hadde sex med ham, men ikke engang vurderte ham for forhold. En venninne synes synd på ham, og ga ham rådet om å droppe det kule imaget og vise meg ekte kvaliteter, for ellers ville han ikke ha en sjanse. 

Viste seg at bak den kule maska var det en klok og god mann som jeg ikke hadde oppdaget fordi han bare holdt ting på overfladisk sjarm og moro. Hadde han ikke hatt slike kvaliteter, eller ikke fått rådet om å vise meg slikt, så hadde han vært bra nok for sex, men ikke god nok for forhold. Kun lek og underholdning en stund.

Menn som er sjarmerende og moro å være med er topp til lek og underholdning. De mennene som gjør det godt angående tilfeldig sex er oftest dette. Det er derfor de får slikt. For forhold er det en rekke kvaliteter som betyr mye, ikke bare overfladisk moro. 

Anonymkode: 5666d...21f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi diskutert tusen ganger med deg før. Nå må du finne på noe annet.

Anonymkode: 17b06...bca

Det er ikke jeg som laget denne tråden.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (10 timer siden):

Jeg forstår ikke denne tankegangen noen menn har med at man «tar til takke» med noen for et forhold. 

Nei det er jo så feil som det kan bli. Vi kvinner leter jo til vi finner den vi virkelig vil ha som regel, og da er det ikke den vi tok til takke med, men den vi endelig fant. Den vi føler er the one. 

Hvordan menn klarer å vende dette helt om kan kun komme av at de ikke lytter til kvinner. Altså hjelper det egentlig ikke å svare i tråder som dette. 

Dessuten tar jo tydeligvis menn til takke med kvinner innimellom, men det er mest et mannefenomen.  Mulig de tenker at på seg selv kjenner man andre, men for oss kvinner er det å føle ekte kjærlighet den gralen vi leter etter, og ikke gir oss før vi finner. Så den vi leter etter i årevis og endelig finner, vår store kjærlighet, kaller så en del menn "mann som ble tatt til takke med". 

Det er hull i hodet! Helt bakvendtland. 

De kvinner som tar til takke med noe føler de ikke har valgmuligheter. Det finnes, men er ikke det vanlige. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme. Det virker som damer har to ulike standarder  en "ons standard" som går på på utseende og en "forhold standard" som går på mer. Flere damer her ble ikke tent på mannen første gangen de møttes, de måtte bli bedre kjent først. For mange menn er dette et vanskelig opplegg å forstå, men det forklarer hvordan chad teorien har blitt så dominerende som den har hos unge menn.

Siden mange menn vil ha sex uten forhold, faller de ofte utenfor både forhold standarden og ons standarden.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anta at de som kun ønsker sex har litt forskjellige kriterierier til sex og forhold. Sånn som alle har. 

Jeg er ikke interessert i ons, men om jeg hadde vert så hadde kravs listen vert mye kortere og mer overfladisk enn hva den er med en fremtidig kjæreste. 

En kjæreste skal være kompatibelt med meg på det aller meste. 

Med ett ons så hadde det holdt med kjemi og utseende ser jeg for meg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (4 minutter siden):

Jeg lurte på det samme. Det virker som damer har to ulike standarder  en "ons standard" som går på på utseende og en "forhold standard" som går på mer. Flere damer her ble ikke tent på mannen første gangen de møttes, de måtte bli bedre kjent først. For mange menn er dette et vanskelig opplegg å forstå, men det forklarer hvordan chad teorien oppsto. 

Hvorfor er det vanskelig å forstå? Menn synes ikke kvinner blir mer attraktive når de blir kjent og de liker personligheten hennes? Evt mindre attraktiv om hun er ei «heks»? Synes da virkelig å ha hørt mange menn fortelle om det?

Endret av Bimbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Jeg lurte på det samme. Det virker som damer har to ulike standarder  en "ons standard" som går på på utseende og en "forhold standard" som går på mer. Flere damer her ble ikke tent på mannen første gangen de møttes, de måtte bli bedre kjent først. For mange menn er dette et vanskelig opplegg å forstå, men det forklarer hvordan chad teorien har blitt så dominerende hos unge menn.

Ikke så logisk likevel. Om dere menn bare gidder å lytte til kvinner er jo ikke de Chad eller alfa og beta- teorier særlig riktige. Men hvorfor lytte til kvinner? Er jo mye artigere å lage egne teorier. 🤪

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en greie at kvinner visstnok søker ulike ting i løpet av en syklus. For sex ønsker de visst en type mann, for barn en annen type mann. Så er det vel også en sammenheng der hvor kvinner går lei av mannen de har fått barn med for så å ønske seg tilbake til disse mennene de bare vil ha sex med

Anonymkode: 67b90...40f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke interessert i ons, men om jeg hadde vert så hadde kravs listen vert mye kortere og mer overfladisk enn hva den er med en fremtidig kjæreste. 

Med ett ons så hadde det holdt med kjemi og utseende ser jeg for meg. 

👆Dette er kjernen i problemet hos menn som bare vil ha sex og ikke er konvensjonelt kjekke. De blir ekskludert fra begge standardene. Mitt råd til disse mennene er å gå til damer med alminnelig utseende.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en greie at kvinner visstnok søker ulike ting i løpet av en syklus. For sex ønsker de visst en type mann, for barn en annen type mann. Så er det vel også en sammenheng der hvor kvinner går lei av mannen de har fått barn med for så å ønske seg tilbake til disse mennene de bare vil ha sex med

Det er ikke nødvendigvis slik at vi går lei av mannen vi har barn med. Om han er god partner, god far og god elsker blir vi ofte bemerkelsesverdig lite lei, men å være alle de tre tingene er visst fryktelig vanskelig for en del menn. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvorfor det er ett problem at man har større krav til barnas far enn en mann man skal se en natt? 

Menn er jo helt like. Hvor mange damer er ikke på tinder og klager på at menn bare vil ligge og ikke ha ett fast forhold? 

Same but different lissom.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...