AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #41 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Virkelig». Ja, noen trenger fri etter til og med første uka etter fødsel og det bør også være helt greit uten at andre skal fordømme en som forelder. Anonymkode: 4e80f...54e Hvorfor er man plutselig fritatt for all kritikk for noe som helst fordi man er forelder? Man har laget et lite menneske og det mennesket er helt og holdent prisgitt din omsorg. såklart er det ikke greit å ønske å være borte fra den babyen etter en uke, sorry men da dømmer jeg en som forelder, for da er man en dårlig forelder helt objektivt sett! Skal begynne å skulke jobb 1 dag i uka og så bli sur om noen sier noe "herregud jobb-politiet må slutte å dømme meg som arbeidstaker skjønner de ikke at jeg trenger 1 dag hvile for å jobbe bedre resten av tiden??" Anonymkode: c7a24...b14 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnoNymi Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden Hvor mange timer er ok? Det første halvåret bør den som har hatt hovedomsorgen for barnet ikke være borte i flere timer enn barnet er måneder gammelt (forutsatt at ammingen er forutsigbar/barnet tar flaske). Fra 6 måneders alder er det ideelle å ikke være lenger borte fra barnet enn 6-7 timer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #43 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): så lenge han bare ta flaske ser jeg ikke noe problemer med det nei, alle har rett på litt fri selv som småbarnsforeldre Anonymkode: 58ca3...6e6 Oi! Spennende! Vi som ikke har besteforeldre som stiller opp eller mye nettverk rundt oss, hvem ringer vi når vi vil benytte oss av retten vår? Du kommer regner jeg med? AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Egentlig litt trist å lese. Hadde vært noe annet om du ville i bryllupet til søstera di, men du vil bare ha den lille babyen ut av hus for å ha huset for deg selv med mannen din? Hvorfor ikke sende 4 åringen på koselig overnatting og så ha tid med mannen mens baby sover? Anonymkode: f7191...a9er hmm, så foreldrene skullw droppet sitt andre barns bryllup for å sitte barnevakt? Anonymkode: ba1b7...db7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #44 Del Skrevet 5 timer siden Åå dere vil ha en rolig kveld hjemme med god mat og drikke ja.. vet dere at dere er foreldre til en liten baby som er avhengig av dere? Er ikke forholdet deres som kommer først nå, så dette burde dere tenkt på før dere fikk barn!! Anonymkode: 9365f...fb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #45 Del Skrevet 5 timer siden AnnoNymi skrev (14 minutter siden): Hvor mange timer er ok? Det første halvåret bør den som har hatt hovedomsorgen for barnet ikke være borte i flere timer enn barnet er måneder gammelt (forutsatt at ammingen er forutsigbar/barnet tar flaske). Fra 6 måneders alder er det ideelle å ikke være lenger borte fra barnet enn 6-7 timer. kan du vise til fakta for dette ? Anonymkode: caf82...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #46 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): To voksne i husholdningen og «ikke kan ta vare på andre om man ikke tar vare på seg selv først»…ehhh, når man har et så lite barn så tar man først og fremst vare på barnet. Det er der prioriteringen bør ligge. For de aller fleste faller dette seg helt naturlig. Så kan man jo undres hva som gjør at det ikke faller seg naturlig i andres tilfelle Anonymkode: 638ba...63e Jeg har ikke sagt noe mot noe av det heller, men ok😅Sa jeg er enig i at det er for tidlig, men er man mentalt oppegående vet man at man ikke kan gi omsorg om man ikke tar vare på seg selv. Selvfølgelig tar man vare på barnet først, men da må du ha helse til det også. Selv om det er to foreldre her var kommentaren min generell. Man vet heller ikke hva som KAN ligge bak. Ikke at TS antyder til noe krise her, men likevel. Selv er jeg alenemor (enke) med 4 barn og vet veldig godt hva jeg prater om. Anonymkode: e721f...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå