Gå til innhold

Yngste er 7 uker, innafor å be om barnefri??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg har to unger på 4år og 7 uker. Har supre besteforeldre som stiller opp mye. Mamma har til og med tatt en våkenatt hos oss. Er det innenfor å be om barnefri fra fredag kl.1900 til lørdag formiddag. Da vil jeg levere begge barna hos mine foreldre. Jeg og mannen ønsker å ha en rolig kveld hjemme med god mat og drikke. Jeg ammer ikke. Det er yngste jeg er mest bekymra for eldste har en fast overnatting hos besteforeldre en gang i måneden siden han var 2 år. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 94e51...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke i min verden, men you do you.

Anonymkode: 83aa9...9d2

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er alt for tidlig å overnatte borte når de ikke engang er to mnd, men for all del. You do You.

Anonymkode: 310fd...e09

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

Alt, alt for lenge for den lille, som nå trenger mammaen sin. Fatter ikke at dere vurderer det engang… Måte på å være ego når en har en nyfødt.

Anonymkode: 09ea6...40e

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fatter ikke at du klarer tanken på å snede fra deg en nyfødt. Jeg personlig syns ikke det er innafor. Babyen trenger mamma/pappa, ikke fremmede (for babyen). 

Anonymkode: 877f7...1de

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ikke klart det, men det må dere kjenne på selv (og foreldrene dine hva de er komfortable med). Vi har også flaskebaby, og jeg var på teater med venninner da baby var 7-8 uker, altså borte noen timer på kvelden, mens baby var hjemme med pappaen. Hadde gått veldig fint med babyen. Men jeg hadde ikke klart ei hel natt. Vi er også invitert i bryllup når baby er 8 mnd i en annen by, og sliter med tanken på at vi bør ha barnevakt da. Har lyst å droppe det pga vi må overnatte, og baby fortsatt er så liten. 

Anonymkode: 20adf...d60

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri gjort det. Hadde ikke vært i min fjerneste tanke en gang…... Er selv tobarnsmor.

Anonymkode: 00d1d...294

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei.

Alt, alt for lenge for den lille, som nå trenger mammaen sin. Fatter ikke at dere vurderer det engang… Måte på å være ego når en har en nyfødt.

Anonymkode: 09ea6...40e

Jeg er selv enig i at det er for tidlig nå, men her er det også viktig å huske på at man ikke kan ta vare på andre om man ikke tar vare på seg selv først. 

Anonymkode: e721f...8ee

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt for tidlig. En så liten baby bør i utgp ikke være borte fra sin nærmeste omsorgsperson i mer enn to timer. Dere er foreldre, på tide å sette barna først. 

Anonymkode: af957...ed2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg ikke engang vurdert. Altfor lenge for en liten baby på 7 uker. Mektig at du i det hele tatt føler på det behovet så tidlig. Og attpåtil skal dere bare være hjemme🤷‍♀️

Anonymkode: 638ba...63e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn, men hadde aldri gjort det med så liten baby! 

Jeg har passet baby et helt døgn da babyen var 5 uker, og det føltes helt feil det også

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Om du og gubben har så behov for ‘en rolig kveld alene med god mat og drikke’, hvorfor få enda flere unger?? 🙄

Anonymkode: 3b48b...834

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er selv enig i at det er for tidlig nå, men her er det også viktig å huske på at man ikke kan ta vare på andre om man ikke tar vare på seg selv først. 

Ts har fast barnefri for eldste minst en gang i måneden, og generelt besteforeldre som stiller opp. De har allerede hatt avlastning en natt. Baby er 7 måneder! Sender de på overnatting nå er det ren egoisme, det handler ikke om å ta vare på seg selv.

Anonymkode: d6bab...2a2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

To voksne i husholdningen og «ikke kan ta vare på andre om man ikke tar vare på seg selv først»…ehhh, når man har et så lite barn så tar man først og fremst vare på barnet. Det er der prioriteringen bør ligge. For de aller fleste faller dette seg helt naturlig. Så kan man jo undres hva som gjør at det ikke faller seg naturlig i andres tilfelle 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts har fast barnefri for eldste minst en gang i måneden, og generelt besteforeldre som stiller opp. De har allerede hatt avlastning en natt. Baby er 7 måneder! Sender de på overnatting nå er det ren egoisme, det handler ikke om å ta vare på seg selv.

Anonymkode: d6bab...2a2

Baby er 7 uker, ikke 7 mnd!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...