Gå til innhold

«Alle tar med en rett». Hva pleier dere å ta med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et fat med spekemat. 
Jeg er ikke så glad i å lage mat, og et spekefat kan man lett hive sammen dagen i forveien.

Denne typen koldtbord flommer typisk over av billig tilbehør som brød, poteter og salater og jeg syntes det er temmelig flaut på vegne av de det gjelder (og også litt smått irriterende når jeg bruker tusenlapper på spekemat også tar Turid med eggehakk og Gjertrud med oppskjært brød… At dere ikke er flaue)

Anonymkode: f47c1...ae9

Jeg bør legge til at jeg ikke spiser kjøtt, så denne spekematen spiser jeg ikke en gang. Men tar det med fordi det er lettvint og fordi jeg vet at brorparten av de andre kun tar med tilbehør.

Anonymkode: f47c1...ae9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg var med på slikt så var det asiatisk tema, så jeg lagde en lun nudelsalat.

Anonymkode: 23ce8...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager enten miniquicher i muffinsbrett (bruker noen lag med filodeig så det ser skikkelig fancy ut) eller bruker butterdeig og lager puffs med  enten tacofyll (kjøttdeig/bønner/mais/salsa/paprika/revet ost) eller spinat/feta fyll litt avhengig av om det er barn der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 5.11):

Det blir lagt merke til og folk tenker du er kjip.

Anonymkode: d7ba8...f9f

Saltkokte poteter er godt og jeg er glad for at noen tar det med. Ville aldri tenkt det var kjipt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å lage mat med artig vri, så jeg tilpasser sesongen. F.eks. blomster-foccacia på sommerfesten og juletre-foccacia til jul. Pleier også å ta med god skinke som jeg former til blomster og har div. garnityr rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (2 minutter siden):

Saltkokte poteter er godt og jeg er glad for at noen tar det med. Ville aldri tenkt det var kjipt.

Det er godt. Men hva om alle tar med saltbakte poteter, potetsalat, foccachia, pastasalat.... 

Det er helt greit å ta med, men gjør det i alle fall til en rett. Ta også med patatas bravas saus og litt spekemat. Eller noe annet i tillegg. 

Anonymkode: 5366b...d2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er godt. Men hva om alle tar med saltbakte poteter, potetsalat, foccachia, pastasalat.... 

Det er helt greit å ta med, men gjør det i alle fall til en rett. Ta også med patatas bravas saus og litt spekemat. Eller noe annet i tillegg. 

Vi pleier legge ut en liste som folk skriver på slik at man unngår det. Om alle tar med en hel rett blir det altfor mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kometen skrev (1 time siden):

Vi pleier legge ut en liste som folk skriver på slik at man unngår det. Om alle tar med en hel rett blir det altfor mye mat.

Stod det noe om at det var utgangspunktet her i HI? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med saltkokte poteter jeg også, med sauser som tilbehør.  Ellers har jeg hatt med focaccia, spekemat,brokkolisalat,varm gryterett,vårrulller osv. Alt etter hva jeg har lyst til å lage,og hva som trengs. Som regel blir det jo laget en liste så ikke alle tar med det samme. Jeg har også bare kjøpt med kjeks,ost og druer på vei til selskapet, grei løsning når kjøkkenet ble pusset opp,og jeg ikke hadde mulighet til å lage noe selv. 

Anonymkode: 06320...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å lage pai/quiche. Fint med en vegetarisk "hovedrett". 

Til fest (ikke et "måltid") brukte jeg å ta med tortillachips og en stor bolle hjemmelaget guacamole.

Anonymkode: bb0e3...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ofte med hjemmelaget festbrød, foccaccia eller flettet brød og et par ulike hjemmelagede dipper. Dette tar tid å lage, og noen av dippene er relativt dyre med alle urtene. 

Tar gjerne med en suppe eller gryte i tillegg, eller ei god sjokoladekake. 

Anonymkode: 3188f...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overraskende mange som tar med brød. Er ikke vant med fester der man tar med mat, men mener å huske at de gangene vi har vært på sånne fester har vertsskapet stått for brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...