Gå til innhold

«Alle tar med en rett». Hva pleier dere å ta med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Saltkokte poteter. Billig. 

Anonymkode: 65a72...081

Det blir lagt merke til og folk tenker du er kjip.

Anonymkode: d7ba8...f9f

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har jeg ikke tid å lage til noe og selskapet starter kort tid etter jobb, så blir det gjerne foccacia (kjøpt) og aioli, diverse ost og kjeks eller frukt/bær. 

Har jeg litt tid blir det gjerne lefseruller. Varierer pålegg etter sesong. Hjemmelaget potetsalat, godt brød med ramsløk smør el., pastasalat, eggerøre og røkelaks eller spekemat, hjemmelaget rekesalat.

Anonymkode: 90eb9...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater slikt da jeg er utrolig dårlig til å lage mat. Så er det ikke noe viktig så melder jeg avbud. Blir heller med på å spleise på catering, så det er ikke det at jeg ikke vil betale noe.

Men den ene gangen jeg måtte ta med noe ble det eggerøre og røkelaks, det er det umulig å mislykkes med.

Anonymkode: a3a41...091

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hater slikt da jeg er utrolig dårlig til å lage mat. Så er det ikke noe viktig så melder jeg avbud. Blir heller med på å spleise på catering, så det er ikke det at jeg ikke vil betale noe.

Men den ene gangen jeg måtte ta med noe ble det eggerøre og røkelaks, det er det umulig å mislykkes med.

Anonymkode: a3a41...091

Tipset jeg ga ei venninne som føler det slikt er; kjeks, ost, skinke. På meny vil de faktisk hjelpe deg om du spør i ferskvaredisken. Eller de vil hjelpe deg med andre retter fra ferskvaredisken. 

Anonymkode: 5366b...d2b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Små kjøttboller i tomatsaus, focaccia med hummus og aioli, salat med mye godt, marinerte kyllingvinger, spyd med kylling og grønnsaker, fruktfat. Det kommer an på hva andre tar med.

Anonymkode: 1addc...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bacondadler eller stekte ruller av spekeskinke og mozzarella

Anonymkode: b6214...4d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Focaccia (på Fibramel), tomatsuppe (ofte etterspurt, er hjemmelaget), lefseruller, røde linselus fra Veganmisjonen, salat med eller uten pasta (gjerne linse/bønnepasta som er naturlig glutenfri), ovnsbakte båtpoteter med rosmarin, oliven, ovnsbakte cherrytomater. 

Folk forventer at jeg kommer med noe allergivennlig og «sunt», så blir ofte det. Mye grønnsaker, og ikke så mye olje. Jeg føler at er det med mange av de samme igjen og igjen så faller en lett inn i et mønster der Hilde er kjent for bacondadler, Turid for nydelig brød, osv osv. Er mye det samme jeg blir spurt om, eller folk savner om jeg tar med annet. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør selvføgelig vertsskapet om det passer, og hvis ja, så tar jeg med hjemmebakt focaccia og hjemmelaget aioli. I tillegg pleier jeg å ta med litt forskjellig spekeskinke og jeg tilbyr meg som regel å lage en dessert, gjerne karamellpudding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det blir lagt merke til og folk tenker du er kjip.

Nå vet ikke jeg i hvilke kretser du omgås i, men jeg vet i hvert fall at de jeg har rundt meg ville ikke tenkt noe over det. Men med det er sagt om jeg hadde forstått at noen gjorde det fordi det var billig så hadde jeg da ikke tenkt at  personen var kjip av den grunn.

Anonymkode: c82eb...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varierer litt så her er noe av det jeg lager lefseruller ned spekeskinke, stenger av butterdeig med pesto og parmesan, vårruller eller foccacia og aioli feks

Anonymkode: c3ba2...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ofte med fylte lefser; kremost, løk, laks og ruccula. Og selvfølgelig en kake. 

Endret av Helene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå vet ikke jeg i hvilke kretser du omgås i, men jeg vet i hvert fall at de jeg har rundt meg ville ikke tenkt noe over det. Men med det er sagt om jeg hadde forstått at noen gjorde det fordi det var billig så hadde jeg da ikke tenkt at  personen var kjip av den grunn.

Mange forskjellige typer mennesker. Altså, kanskje ikke første gangen det skjer nei, e jo ikke sånn at det dokumenteres så nøye. Men er man en gjeng som møtes litt, og samme personen alltid tar med de billigste mens andre spytter inn opp til flere hundre kroner så vil det bli lagt merke til. Har selv to jeg kjenner som folk legger merke til "alltid" er sånn.

Jeg sidestiller det litt med folk som aldri legger ut for taxi (og gjerne "glemmer" å vippse), eller de som alltid "ikke er trøst" når det er deres tur å spandere en runde, eller den vennen som alltid "glemmer" å stikke innom butikken hver dag de ble bedt om å kjøpe med noe. Eller venner som alltid tar å serverer first price grillpølse i lompe eller tomatsuppe når de er på hyttetur og det er deres dag å stå for maten, eller som alltid skal bomme en snus men hver dag de blir spurt sier de "sorry har bare er par igjen"

Ingen merker det gang nr 1, kanskje ikke 2. gang heller men etter hver gjør det det. Det er ikke nødvendigvis at selve maten eller de få kronene det stod om er så kjipt, men det fremstår veldig grådig og smålig over tid. Spesielt hvis begrunnelsen er at det er "billig" har man sikkert andre "lure sparsommelige" ideer som skissert.

Jeg personlig hadde blitt flau av å kun ta med salte poteter, men der er nå meg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Focaccia er enkelt og billig og blir  mye av

Anonymkode: bdffd...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pizzasnurrer, hjemmelagde karbonader, eggesalat, djevelegg, nachos, kyllingsuppe, asparges med spekeskinke, eller brødpinner med pesto og parmesan. 

Anonymkode: dc210...f27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men om man har ok råd så snylter man jo på de som kommer med mer fullstendige retter, kyllingvinger, ostebrett,med mer. Er det ok å gjøre som venn? 

Anonymkode: 5366b...d2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ovnsbakt brie med honning og nøtter, papayasalat, dumplings med en digg saus, surdeigsbrød med aioli

Anonymkode: 6c3fb...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mange forskjellige typer mennesker. Altså, kanskje ikke første gangen det skjer nei, e jo ikke sånn at det dokumenteres så nøye. Men er man en gjeng som møtes litt, og samme personen alltid tar med de billigste mens andre spytter inn opp til flere hundre kroner så vil det bli lagt merke til. Har selv to jeg kjenner som folk legger merke til "alltid" er sånn.

Jeg sidestiller det litt med folk som aldri legger ut for taxi (og gjerne "glemmer" å vippse), eller de som alltid "ikke er trøst" når det er deres tur å spandere en runde, eller den vennen som alltid "glemmer" å stikke innom butikken hver dag de ble bedt om å kjøpe med noe. Eller venner som alltid tar å serverer first price grillpølse i lompe eller tomatsuppe når de er på hyttetur og det er deres dag å stå for maten, eller som alltid skal bomme en snus men hver dag de blir spurt sier de "sorry har bare er par igjen"

Ingen merker det gang nr 1, kanskje ikke 2. gang heller men etter hver gjør det det. Det er ikke nødvendigvis at selve maten eller de få kronene det stod om er så kjipt, men det fremstår veldig grådig og smålig over tid. Spesielt hvis begrunnelsen er at det er "billig" har man sikkert andre "lure sparsommelige" ideer som skissert.

Jeg personlig hadde blitt flau av å kun ta med salte poteter, men der er nå meg

Herregud, hvordan klarer man seg i voksenlivet ellers, hvis man er for hjelpeløs til å fikse et så føkkings simpelt problem som dette? 

Anonymkode: 2e6d7...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøttboller i tomatsaus

Focaccia og aioli

Kyllingspyd og en god dipp

Kyllingsalat med karridressing

Anonymkode: f8e12...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...