Gå til innhold

Hvorfor har det blitt sosialt akseptert å være "den andre kvinnen"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som synes at det er greit. Jeg har flere venninner som hadde rett ut blitt voldelige om noen hadde ligget med eller kysset kjæresten deres.

Anonymkode: 337dd...55a

Det er akkurat like ok som at en mann er det. Jeg håper alle er enige om det. 

Anonymkode: 4fbd9...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vold er ikke greit, men mange hadde tatt en liten bot i bytte mot å gi en lærepenge.

Anonymkode: 12d2c...f3f

Javel, de om det. Og du mener dette svarer på spørsmålet mitt? 

Anonymkode: 32c81...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kjenner ingen som synes at det er greit. Jeg har flere venninner som hadde rett ut blitt voldelige om noen hadde ligget med eller kysset kjæresten deres.

Anonymkode: 337dd...55a

Vel, da setter jeg de i ganske lik kategori som han mannen som var utro. Lavmål og mangel på selvkontroll. I tillegg til at de faktisk gjør et lovbrudd, i motsetning til den utro.

Generelt vil jeg si det ikke er noe særlig aksept for å være den andre parten. Det er ganske bred enighet om at den utro har ansvaret, men alle likevel bør ha en moral som gjør at man ikke roter med andres forhold. Men tror ikke influencere og kjendiser klarer å skape så mye motstand hos folk ved å komme med provoserende uttalelser. Man avdekker det som «all PR er god PR og kroner som klinger i kassa» og lager minst mulig fuzz rundt det.

Anonymkode: e7605...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke akseptert pga en influenser har gjort det. Hun gjorde det nok for oppmerksomheten. Men det er merkelig at det er den single elskerinna som blir den store syndebukken. Hva med eieren av  kuken? Han slipper fri? 

Anonymkode: be1f2...1e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke akseptert, bare trendy. Sikkert status i influencermiljø. Tenk å hviske på nettet "Jeg er den andre kvinnen" og deretter diskutere hvor vanskelig det er, følelsesmessig.

Såpeopera er et alt for sjelden brukt ord i dag.

images?q=tbn:ANd9GcQ8zQ83M66r87Ff4vWiMRw

Anonymkode: bce7c...527

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel i spesielle kretser. Folk jeg kjenner synes slikt kvalmt, slikt sier mye om en person 

Anonymkode: faf10...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å snakke om/skylde på/skamme den andre  kvinnen syns jeg tar bort fokuset der det burde være: på den utro mannen. 

Jeg mener, helt oppriktig, at det ikke er mitt ansvar å passe på andres forhold. De får passe på sine egne.

Det er ikke mitt ansvar, det er ikke mitt forhold. Det er ikke den andre kvinnen sin skyld - det er den utro parten. Alltid. Det er ikke den andre kvinnen som skal bære skammen - det er den utro parten. 

Anonymkode: 923e1...e5b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg krever ikke av noen å sette andre sin forelskelse før sin egen. «Alt er lov i krig og kjærlighet» er ikke et nytt ordtak. 

Har aldri vært den andre kvinnen, eller offer for en annen kvinne. Allikevel min mann hadde knust meg om han tok seg en annen kvinne, men henne kunne jeg ikke klandre. 

Anonymkode: 8e52b...c66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (6 minutter siden):

Slike kvinner er lavest på rangstigen hos meg,  

Lavere enn den utro mann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lavere enn den utro mann? 

Åh, nei. DET hadde jo vært dobbeltmoralsk!

:ironi: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg krever ikke av noen å sette andre sin forelskelse før sin egen. «Alt er lov i krig og kjærlighet» er ikke et nytt ordtak. 

Har aldri vært den andre kvinnen, eller offer for en annen kvinne. Allikevel min mann hadde knust meg om han tok seg en annen kvinne, men henne kunne jeg ikke klandre. 

Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sosialt akseptert, i hvert fall ikke i min omgangskrets.

Når det er sagt, mennesker er ikke perfekte. Jeg har aldri vært utro, men eksen min var utro. 

Jeg har venner som har vært utro mot sin partner, uten at jeg føler at det er mitt ansvar å gjøre noe med det, det får de ta ansvar for selv. Jeg er faktisk til og med venner med hun eksen min var utro mot meg med 😆

Anonymkode: c602e...456

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke sosialt akseptert. 

Anonymkode: 4906c...731

Joda, i større og større grad normaliseres dette. Og det er veldig velkomment.

Anonymkode: 5a216...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...