AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #21 Del Skrevet 19. desember 2024 Ivfreisen skrev (8 timer siden): Hvis jeg nevner det tar han hu i forsvar med en gang og blir fly forbanna på meg Da er det jo like mye hans skyld. Vil du virkelig være sammen med den duoen resten av livet? Anonymkode: 17371...a2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #22 Del Skrevet 19. desember 2024 Ivfreisen skrev (På 18.12.2024 den 21.12): Min manns mor ringer opptil 7 ganger daglig. Hun gråter i telefonen men sier hun ikke vet hva hun gråter for. Kan ikke se en film sammen uten at hun ringer 3 ganger i filmen. Så fort hun ringer hopper han. Har vi en samtale pr tlf og hun ringer så legger han på med meg uten å formidle det. dette tar veldig på meg. Føler vi aldri får fred og at hun er en 3 part i vårt forhold. Får ofte meldinger der det står han er MIN GUTT!. Noe jeg synes er merkelig. Er det bare meg eller er det fler enn meg som synes dette er merkelig. Altså, du får meldinger der hun skriver at han er hennes gutt?🙄 Hvordan er forholdet mellom deg og moren? Hvor lenge har dere vært sammen? Dette er langt ifra normalt, og hun må slite med diverse. Er han yngst? Hvor lenge har dere vært sammen? Hva sier han ang dette med at han legger på når han snakker med deg, for å svare moren? Og hva sier han generelt ang dette, hva ser han for seg at det skal være? Har han ikke selvinnsikt til å se hvordan dette tærer på forholdet deres? Og har dere satt dere ned i fredstid der du forteller hvordan det er for deg og at han viser så tydelig at moren er viktigere enn deg, og at du ikke kan leve slik? Om han ikke klarer å se det fra din side, og tilogmed blir fly forbanna på deg, så har han en lang vei å gå med å klippe navlestrengen og å sette grenser for moren sin. Men jeg får inntrykk av at han ikke kommer til å lytte til deg, og han kommer til å komme med mange unnskyldninger for å fortsette på samme måte. Du må fortelle han at dette ikke er normalt, det forholdet mellom dem virker nesten sykelig og er absolutt ikke sunt. Og du må fortelle at du ikke kan leve slik, som en annenprioritert for han. Har dere barn? Om ikke, har dere tenkt på å få barn? Hva tenker han da om det, skal mor komme før dem også? Skal mor få siste ordet når det gjelder dem? Jeg har mer på hjertet om dette, men jeg skal gi meg nå. Jeg må bare poengterer enda en gang at du må være helt tydelig på hvordan det er for deg, og at du forteller han at det faktisk er bare dere to i det forholdet, at du føler at dere er 3, der du kommer på siste plass. Er han villig til å miste deg? Fortjener du å bli satt etter moren hans? Anonymkode: f03a5...ad5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivfreisen Skrevet 20. desember 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Altså, du får meldinger der hun skriver at han er hennes gutt?🙄 Hvordan er forholdet mellom deg og moren? Hvor lenge har dere vært sammen? Dette er langt ifra normalt, og hun må slite med diverse. Er han yngst? Hvor lenge har dere vært sammen? Hva sier han ang dette med at han legger på når han snakker med deg, for å svare moren? Og hva sier han generelt ang dette, hva ser han for seg at det skal være? Har han ikke selvinnsikt til å se hvordan dette tærer på forholdet deres? Og har dere satt dere ned i fredstid der du forteller hvordan det er for deg og at han viser så tydelig at moren er viktigere enn deg, og at du ikke kan leve slik? Om han ikke klarer å se det fra din side, og tilogmed blir fly forbanna på deg, så har han en lang vei å gå med å klippe navlestrengen og å sette grenser for moren sin. Men jeg får inntrykk av at han ikke kommer til å lytte til deg, og han kommer til å komme med mange unnskyldninger for å fortsette på samme måte. Du må fortelle han at dette ikke er normalt, det forholdet mellom dem virker nesten sykelig og er absolutt ikke sunt. Og du må fortelle at du ikke kan leve slik, som en annenprioritert for han. Har dere barn? Om ikke, har dere tenkt på å få barn? Hva tenker han da om det, skal mor komme før dem også? Skal mor få siste ordet når det gjelder dem? Jeg har mer på hjertet om dette, men jeg skal gi meg nå. Jeg må bare poengterer enda en gang at du må være helt tydelig på hvordan det er for deg, og at du forteller han at det faktisk er bare dere to i det forholdet, at du føler at dere er 3, der du kommer på siste plass. Er han villig til å miste deg? Fortjener du å bli satt etter moren hans? Anonymkode: f03a5...ad5 Setter veldig pris på spørsmålene dine. Så ikke stopp deg selv. Har ikke barn. Men ønsker det. Men ikke i denne situasjonen. 4 år sammen snart. Så ja. Har prøvd å snakke rolig med han men det går ikke. Alltid mamma. Stakkars mamma,mamma er lei seg. Har sagt jeg føler jeg er i en evig kamp om oppmerksomheten hans ifht moren. Han er ikke den yngste av barna nei. Det er bare noe som virker rart i hele relasjonen de to mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #24 Del Skrevet 20. desember 2024 Jeg ville ha stoppet denne ivf-reisen frem til dere har funnet bedre ut av forholdet. Moren hans er åpenbart psykisk syk, og det er leit, men han må lære seg å sette grenser overfor henne. Og klarer han ikke det så kommer det til å gå dårlig mellom dere. Finn dere en god parterapeut og begynn i parterapi. Anonymkode: ae922...66e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivfreisen Skrevet 20. desember 2024 Forfatter #25 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville ha stoppet denne ivf-reisen frem til dere har funnet bedre ut av forholdet. Moren hans er åpenbart psykisk syk, og det er leit, men han må lære seg å sette grenser overfor henne. Og klarer han ikke det så kommer det til å gå dårlig mellom dere. Finn dere en god parterapeut og begynn i parterapi. Anonymkode: ae922...66e Føler ikke jeg trenge terapeut. Mer de to😂. Ivf reisen er et tidligere brukernavn fra da jeg tok ut eggene mine:). Så er ikke noe som gjennomføres nå:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #26 Del Skrevet 21. desember 2024 goodbeforelong skrev (På 18.12.2024 den 21.51): Det har du ikke belegg for å si basert på det hun skriver. Han er helt klart ikke voksen nok til å bo vekk ifra moren sin når han ikke klarer å sette grenser for henne. Han oppfører seg som en tolvåring som må ta telefonen når mamma ringer. Anonymkode: 4c4ba...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #27 Del Skrevet 21. desember 2024 Ivfreisen skrev (10 timer siden): Føler ikke jeg trenge terapeut. Mer de to😂. Ivf reisen er et tidligere brukernavn fra da jeg tok ut eggene mine:). Så er ikke noe som gjennomføres nå:). Ok, så dere er begge godt voksne da? Jeg trodde du var veldig ung ut fra måten du skriver på. Du virker nokså umoden og enkel i tankegangen. Kanskje din mann er det samme? Virker ikke som om noen av dere reflekterer ordentlig over situasjonen. Anonymkode: 74d1f...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #28 Del Skrevet 21. desember 2024 Syns din mann dette er helt normalt? Det er det rareste ved historien. Anonymkode: 9a41d...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #29 Del Skrevet 21. desember 2024 Dette er langt fra normalt, og sånn skal du selvsagt ikke ha det. Det er bare en ting å gjøre, og det er å sette deg ned med kjæresten og være krystallklar på at dersom forholdet skal ha en fremtid må han sette grenser for moren sin. Være mentalt innstilt på at han ikke er villig til det, og da bør du, for din egen del, gå. Dette er ikke sunt, og ikke noe å være en del av. Anonymkode: d4352...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #30 Del Skrevet 21. desember 2024 Ivfreisen skrev (13 timer siden): Føler ikke jeg trenge terapeut. Mer de to😂. Ivf reisen er et tidligere brukernavn fra da jeg tok ut eggene mine:). Så er ikke noe som gjennomføres nå:). Det kunne gitt ham en sjanse til å se hvordan det påvirker forholdet imellom dere. Da kanskje han kunne fått hjelp til å reflektere over hvor usunt det er og hvordan det påvirker forholdet deres. Det er vanskeligere for ham å bli sint på deg i en slik situasjon - om han får tilbakemeldinger fra en nøytral person. Jeg synes det var et fornuftig forslag. Anonymkode: 564ca...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #31 Del Skrevet 21. desember 2024 Dette har han jo vokst opp med, denne sjuke dynamikken. Han har nok hørt fra han var en liten pjokk, att han må være snill med mamma, ellers blir mamma lei seg. Han har sikkert opplevd konsekvensene av hva som skjer når, han ikke er snill også, så han er godt "oppdratt" av ei syk, manipulerende mor siden han var liten gutt. Tror en att dette snur over natta? Han må få selvtilliten til å bryte dette mønsteret, og det gir en han ikke med å sukke og akke seg over att han gjør ditt og datt, for da lager en bare ett nytt stressmoment hos mannen, han må derimot sakte oppfordres til å si fra att dette må ta slutt, att dette ikke er greit mot han, og att han har fullstendig lov til å stå opp for seg selv. Lytt og prøv å forstå, han kan begynne med å sette telefonen på lydløs i perioder han vil vere utilgjengelig, og øve seg på å ikke ta imot dritten, og att det er fullstendig lov å sette grenser for seg selv. Allier seg gjerne med andre søsken og søk hjelp ilag, konfrontasjon er vanskelig i slike tilfeller, og han trenger backup her. Anonymkode: 58d31...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #32 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg har opplevd noe lignende. Men her var det mer subtilt. Hun forsøkte å bli bestevenn med meg.. ekstremt opptatt av meg hele tiden liksom. Men så, var jeg ett problem. Sa ting til sønnen sin om meg som ikke stemte. Ble mye tull og jeg skjlnte at her er det noe som ikke er helt som det skal. Hun hadde kontroll på sønnen sin og alt som foregikk mellom oss, spesielt krangler, gikk videre til henne, så gjorde hun «igjen» på meg med noe psykisk terror eller direkte utfrysning. Degraderte meg og jeg følte meg som ett barn i hennes nærvær. Han var helt blind på hvordan hun holdt på. Ødelagte mye for oss og jeg orket ikke mer. Ikke klarte han sette grenser heller. Nei takk, aldri igjen skal jeg blir sammen med en mann som har ett for close forhold med sin mor. Fikk skikkelig norman bates vibber av de to. Anonymkode: 0fa49...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå