Gå til innhold

Kjæreste lider av alvorlig undervektighet og har kuttemerker over deler av kroppen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, vet ikke helt om dette er riktig plass og ta opp dette spørsmålet, men på en måte er det så personlig at jeg ikke vil snakke med noen nærme om det heller.

Jeg traff en dame for en stund siden. Vi har vært sammen noen måneder. Jeg er veldig glad i henne, men jeg er bekymret for hennes mentale og fysiske helse. Hun har en bmi på rundt 16 og har kuttemerker fra selvskading flere plasser på kroppen (jeg tror ikke hun driver med selvkutting lenger, alle merkene er gamle). 

Er det noen som har noen tips til om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Er spesielt bekymret for hvor mager hun er. 

Anonymkode: 31f2a...13d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvordan hennes psykiske helse er. Men det er vanskelig å elske noen frisk. Se bare på Mette-Marit og sønnen. 

Anonymkode: cf8ee...4b4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun får ikke noen form for psykisk helsehjelp?

Anonymkode: 33d38...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du bli med henne til fastlegen? 

Anonymkode: b4a44...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ser at hun har mange kutt på kroppen også spør du henne om hun har det bra psykisk og hva hun evt kan trenge fra deg fordi du ønsker å støtte henne. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drev mye med selvskading i tenårene og tidlig tjueårene. Jeg er full av arr. Jeg foretrekker at folk om folk ser arrene, så SER de arrene og SPØR om dem diskré og utenfor allmannsører, og at de ikke titter i skjul. Vi vet innmari godt hvor synlig det er, vi vet andre ser dem. Noen ser dem, virkelig SER dem, men har ikke behov for å spørre eller nevne noe, men viser at de har sett - kanskje forstått - og og er det en kollega eller annen perifer person, så er det det aller beste og enkleste. Men i nærere relasjoner så er det fint å bli sett og spurt. 

Anonymkode: dbbfb...069

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, vet ikke helt om dette er riktig plass og ta opp dette spørsmålet, men på en måte er det så personlig at jeg ikke vil snakke med noen nærme om det heller.

Jeg traff en dame for en stund siden. Vi har vært sammen noen måneder. Jeg er veldig glad i henne, men jeg er bekymret for hennes mentale og fysiske helse. Hun har en bmi på rundt 16 og har kuttemerker fra selvskading flere plasser på kroppen (jeg tror ikke hun driver med selvkutting lenger, alle merkene er gamle). 

Er det noen som har noen tips til om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Er spesielt bekymret for hvor mager hun er. 

Anonymkode: 31f2a...13d

Hun er alvorlig psykisk syk og trenger profesjonell hjelp asap. Spiseforstyrrelser og selvskading er ingen quick fix å bli kvitt. Når vekten er så lav kan det også være livstruende. Fortell henne rett ut at du er bekymret for henne pga helseskadelig undervekt og selvskading og oppfordre henne til å kontakte fastlegen. Kontakt også Rådgivning om spiseforstyrrelser (ROS) for råd.

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...