Gå til innhold

"Rødt flagg" å være åpen for flere typer forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker meg aller aller mest et seriøst monogamt forpliktende forhold. Men jeg kan også være åpen for andre løsninger, noe mer casual, fwb type løsning, hvis muligheten byr seg. Ville du som selv er ute etter et seriøst forhold reagert negativt på det, tenkt at jeg ikke egentlig vet hva jeg vil, at jeg egentlig ikke er den forpliktende typen? Hvorfor det i så fall? Må man være åpen for bare 1 løsning?

Anonymkode: 274e7...764

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde umiddelbart blitt uinteressert, men jeg er mer tilbakeholden når det gjelder sex utenfor forhold enn folk flest så ta det med en klype salt.

Anonymkode: cba48...0f3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i samme båt som deg TS, så jeg er spent på hva folk svarer i denne tråden.

Anonymkode: cb87e...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det kun langvarig monogamt forhold som er aktuelt. Det å bringe andre inn i sexlivet er ikke noe jeg har behov for. Forventer at en fremtidig partner ønsker det samme. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde vært uinteressert i en person som er åpen for det. Føler du ikke hadde vært dedikert.

Anonymkode: b7579...d48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men jeg er ikke åpen for å ha sånne forhold selv, så har ikke lyst til å kaste bort tiden på den type relasjoner. Å date dem som søker det, risikerer at de lyver eller ikke avbryter når de ikke ser for seg mer, bare fordi de søker sex. Har ikke lyst til det. Vil møte likesinnede menn.

Anonymkode: e5eee...952

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker meg aller aller mest et seriøst monogamt forpliktende forhold. Men jeg kan også være åpen for andre løsninger, noe mer casual, fwb type løsning, hvis muligheten byr seg. Ville du som selv er ute etter et seriøst forhold reagert negativt på det, tenkt at jeg ikke egentlig vet hva jeg vil, at jeg egentlig ikke er den forpliktende typen? Hvorfor det i så fall? Må man være åpen for bare 1 løsning?

Jeg hadde reagert negativt på det. Ønsker meg ikke et fwb forhold i det hele tatt. Det er fullstendig utelukket. Jeg ville følt meg veldig utrygg i en slik relasjon. 

Er han ikke seriøs nok til å være kjæreste med alt det innebærer, så kan han stikke til skogs for min del 😂

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke reagert negativt på det. Med rette kunne jeg vært interessert i et forhold, men samtidig casual er også innafor. 

Anonymkode: 0b0f1...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dessverre er vi i fåtall, TS. Som du leser på svarene hittil så er det vanskelig for mange å skjønne at vi kan være all-in som bare det eller mer avslappet, og at det ikke kommer an på oss snarere enn hvem vi møter og hva den tosomheten innebærer.

Anonymkode: 96788...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (1 time siden):

Jeg hadde reagert negativt på det. Ønsker meg ikke et fwb forhold i det hele tatt. Det er fullstendig utelukket. Jeg ville følt meg veldig utrygg i en slik relasjon. 

Er han ikke seriøs nok til å være kjæreste med alt det innebærer, så kan han stikke til skogs for min del 😂

Ikke for å legge ord i munnen på TS, men jeg tror du svarer litt på siden av hva hen spør om. Slik jeg leser TS så er hen åpen for å være seriøs og monogam (med riktig partner), men også mer casual i en annen setting. Så om du, irak, og en som TS hadde funnet tonen så ville TS vært seriøs nok. Om jeg forstår det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt helt uinteressant. Den jeg innleder forhold til må vite hva han vil og ikke ha noe avslappet forhold til intime relasjoner. All in, eller finne noen andre å leke med. 

Anonymkode: 81e5f...582

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke reagert negativt på det. Å finne den rette kan ta tid, har full forståelse for at det tilfredsstilles behov i mellomtiden. Å være åpen for ulike typer relasjoner er overhodet ingen hindring for å være en herlig, dedikert og 100% trofast partner når man omsider finner den rette.

Men, ærlighet er viktig. Å si til de du føler FWB eller ONS er «makspotensialet» til, at det er bare det.

Anonymkode: 4409f...1c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke reagert negativt på det. Å finne den rette kan ta tid, har full forståelse for at det tilfredsstilles behov i mellomtiden. Å være åpen for ulike typer relasjoner er overhodet ingen hindring for å være en herlig, dedikert og 100% trofast partner når man omsider finner den rette.

Men, ærlighet er viktig. Å si til de du føler FWB eller ONS er «makspotensialet» til, at det er bare det.

Anonymkode: 4409f...1c5

Nettopp dette! Begge må kommunisere åpent, ærlig og fordomsfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ikke for å legge ord i munnen på TS, men jeg tror du svarer litt på siden av hva hen spør om. Slik jeg leser TS så er hen åpen for å være seriøs og monogam (med riktig partner), men også mer casual i en annen setting. Så om du, irak, og en som TS hadde funnet tonen så ville TS vært seriøs nok. Om jeg forstår det rett.

Mener du det er greit for han å endre mening om han utvikler følelser, men ikke for hun, fordi avtalen er at de kun er FWB?Hvordan skal dette fungere om formålet er FWB i utgangspunktet? Man kan ikke vite hva man føler for en før man har utviklet en relasjon. 

Eneste løsning for at et FWB skal fungere godt er nok om begge parter gjennom dating finner ut at det ikke er noen romantiske følelser mellom dem. Og at begge parter respekterer kondombruk. 

Oftest ender et FWB forhold med forsmådde hjerter eller stadig inntak av antibiotika, fordi en av partene slurver med kondom. Dessuten smitter forskjellig kjønnssykdommer via oralsex. Skal kvinnen bruke en plast-film der ned når hun mottar oralsex? 

Om man ønsker fwb, men allikevel fly rundt avslappet hva er egentlig poenget med et slikt type forhold? 

Eller handler dette om forskjellig definisjoner av hva som utgjør et kjærlighetsforhold, at man har sine regler om hva det er? Man trenger ikke møte hverandres venner/familie før det har gått noen år (og man er sikker på at det føles riktig), man trenger ikke henge sammen hver dag, man trenger ikke planlegge/bli samboere - hvorfor skape slike regler? Er det virkelig dette som avgjør om man er kjærester? Man kan fint være monogame særboere, som ønsker frihet til alenetid. Kjæreste er den man holder kjærest. Hvorfor gjøre alt så komplisert med alle disse merkelappene fwb, situationship? 

Anonymkode: 808b7...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville du som selv er ute etter et seriøst forhold reagert negativt på det, tenkt at jeg ikke egentlig vet hva jeg vil, at jeg egentlig ikke er den forpliktende typen? Hvorfor det i så fall? Må man være åpen for bare 1 løsning?

For å svare deg TS, hvorfor er det viktig hva din eventuelle FWB tenker om deg? Om du er en forpliktende type eller ikke? Deres forhold er jo ikke basert på forpliktelse uansett, men en tilfredstillende løsning inntil man finner den man ønsker å inngå et seriøst forhold med. Tror heller en FWB bør tro man ikke er av den forpliktende typen, slik at selvtilliten ikke går rett i bunnen om personen utvikler følelser. Da er det bedre å tenke at h*n ikke ønsker å forplikte seg fremfor at man kun er god nok for sex. 

Anonymkode: 808b7...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert mange nok som er både casuall og serriøs som deg, så jeg forstår ikke hvorfor vi som ikke er casuall skal risikere vår tid og våre hjerter for dere, når vi ikke engang trenger eller har lyst. Vi må tenke på oss selv og hva som er best for våre liv.

Ingen kan kreve at vi skal luke noe vi ikke liker noe mer enn at noen ber deg være serriøs når du ikke ønsker det. Så respekter andre sine valg og fokuser på dem som faktisk liker deg.

Anonymkode: e5eee...952

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har hatt fwb og kortere forhold mens jeg ventet på at det skulle dukke opp noe jeg ønsket langvarig med. Jeg ser ikke problemet så lenge man spiller med åpne kort hele veien og begge parter er enige.

Anonymkode: ec469...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare hvis du er kvinne..

Kvinner ønsker en mann som er bestevenn, elsker, far, sjef, sjelesørger, barnevakt, hushjelp og en hun alltid ser opp til..og som selvsagt tjener mer enn henne uten å være flere timer på jobb..

Og forholdet skal formaliseres, være livslangt og selvsagt monogamt..🤭...

Menn ønsker sex, helst masse sex og absolutt ikke bare med en kvinne..og helst uten å betale mer enn absolutt nødvendig av det andre der..🙈...Vil mene vi som samfunn har et lite problem jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke et rødt flagg, så lenge du er ærlig om det. Du har tatt en vurdering på hva du er åpen for, og landet på at både forhold og FWB kan passe deg, selv om forhold er det du ønsker aller mest. Jeg synes faktisk det står respekt av å være tydelig på dette, for da henvender du deg jo til riktig målgruppe: Folk som har samme syn på dette som deg selv.

Jeg er en helt annen type enn deg, og ønsker kun seriøst forhold med en mann som søker det samme, uten "pauseunderholdning". Jeg tenker ikke "rødt flagg" når jeg ser profilen din, bare "ikke for meg". Det er ikke slik at jeg tror en mann som er åpen for begge deler ikke er i stand til å forplikte seg (selv om det stemmer for noen), det har mer med like verdier å gjøre. Mine verdier er ikke mer verdt enn dine, men jeg ønsker selvfølgelig ikke å gå på akkord med meg selv.

Anonymkode: a8a14...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...