AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har gått opp igjen en god del pga antidepressiva . Nå tar jeg tak for å gå ned igjen . andre som har gått opp mens om har klart å gå ned igjen. noen tips som hjalp deg ? Anonymkode: 156d8...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Følger. Har lagt på meg 10 kg 🙈 Anonymkode: 389d5...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Telle kalorier, å spise mindre enn man forbrenner. Anonymkode: 3306e...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ta seg sammen. Anonymkode: eeb0d...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Wegovy. Anonymkode: 4c437...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Wegovy. Anonymkode: 890a4...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Man er deppa og spiser mer og der kommer vektøkningen fra i hovedsak? Anonymkode: 130eb...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Det er mange i samme situasjon Noen strever med vektoppgang, mens andre har gått ned massivt, men strever enormt psykisk. Er nok lurt å få med seg en psykolog eller en som kan støtte oppunder det mentale. Jeg har både utviklet kronisk sykdom og hatt kronisk lavt b12 i mange år. (Vær påpasselig med å sjekke inn årlig, så du får i deg det basale av vitaminer og mineraler ) Endret 5 timer siden av Tradegy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivfmamma78 Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Wegovy er redningen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Kan man wegovy OL selv om man er slanke operert ? Visste ikke at det var en mulighet ts Anonymkode: 156d8...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Tell kalorier nøye. Anonymkode: 675f0...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Husk at det er fortsatt økt matinntak som har gjort at vekten har økt, ikke antidepressiva. Alle typene har ikke økt apetitt som mulig bivirkning heller, så spør om du evt kan bytte. Nå har du jo dessverre utvidet den opererte magesekken igjen da. Men anbefaler å telle kalorier, evt spise på samme måte som da du var nyoperert. Føler mange går i fellen med å bare hele tiden spise så mye som går an etter en slik operasjon. Uten å faktisk registrere hva slags mengder som faktisk gjorde at vekten ble redusert. Og holde seg på den mengden videre også. Anonymkode: f673c...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan man wegovy OL selv om man er slanke operert ? Visste ikke at det var en mulighet ts Anonymkode: 156d8...1cb Ja, det er fullt mulig. Jeg fikk det innvilget med BMI på 27 uten relevant tilleggssykdom, fordi fastlegen var enig i at jeg vet selv når jeg er på vei opp og at utgangsvekten min i prosessen vektnedgang strengt tatt må være det jeg veide før sleeve for mange år siden. Anonymkode: 890a4...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har gått opp igjen en god del pga antidepressiva . Nå tar jeg tak for å gå ned igjen . andre som har gått opp mens om har klart å gå ned igjen. noen tips som hjalp deg ? Anonymkode: 156d8...1cb Prøv å gå tilbake til basic opplegg slik det var da du kunne gå over på fast kost etter flytende periode. Sørg for å kun ha mat som er ok å spise i hus, lag en plan over måltidene. Om du ikke orker å lage middag hver dag så lag opp porsjoner og frys ned. Ha alltid enkle "krisemiddager" tilgjengelig så du ikke går på en smell. F.eks grillet kylling og ferdig salat eller fiskekaker med min. 86% fisk og revne gulrøtter. Frisk opp reglene, som at du ikke skal drikke rett før mat og vente minst en halv time etter mat. Vei og mål maten om du har begynt å miste litt grep om porsjoner og kalorier. Det viktigste er å være forberedt. Ta med deg matpakke om du skal ut og farte. Anonymkode: 173a0...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Og en ting til: noter ned alt som spises og drikkes, det gjør terskelen litt høyere mot å skeie ut. Anonymkode: 173a0...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har gått opp igjen en god del pga antidepressiva . Nå tar jeg tak for å gå ned igjen . andre som har gått opp mens om har klart å gå ned igjen. noen tips som hjalp deg ? Anonymkode: 156d8...1cb Du har bare ett valg, ta kraftig grep, eller kommer du raskt tilbake der du var og ikke vil være. Anonymkode: 82bee...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #17 Del Skrevet 54 minutter siden Hvor lang tid er det siden operasjon for dere som har gått opp? jeg ble operert for fem år siden og spiser fremdeles så små porsjoner med mat at det må godteri og snacks til for å kunne legge på meg. Ergo relativt lett å regulere… enn så lenge. Anonymkode: b3833...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #18 Del Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøv å gå tilbake til basic opplegg slik det var da du kunne gå over på fast kost etter flytende periode. Sørg for å kun ha mat som er ok å spise i hus, lag en plan over måltidene. Om du ikke orker å lage middag hver dag så lag opp porsjoner og frys ned. Ha alltid enkle "krisemiddager" tilgjengelig så du ikke går på en smell. F.eks grillet kylling og ferdig salat eller fiskekaker med min. 86% fisk og revne gulrøtter. Frisk opp reglene, som at du ikke skal drikke rett før mat og vente minst en halv time etter mat. Vei og mål maten om du har begynt å miste litt grep om porsjoner og kalorier. Det viktigste er å være forberedt. Ta med deg matpakke om du skal ut og farte. Anonymkode: 173a0...816 Dette skal jeg gjøre. Kjøpe meg ei bok å skrive i Anonymkode: 156d8...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå