Gå til innhold

Må man hente det nye møbelet i butikken, når det er reklamasjonssak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når du kjøpte stolen første gang, betalte du også da for frakt?

Anonymkode: 97198...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sekvsagt må du hente stolen selv. Og alle kjenner vel noen med stor bil eller henger? Og du trenger vel ikke leie noen til å bære den for deg?? Kan du ikke spørre en venn eller naboen? Voldsomt til styr, når butikken har vært grei og gitt deg en helt ny stol for en liten fillefeil..

Anonymkode: a1a52...d41

Ikke bare lar du butikker "tråkke på deg" når de har gjort feil, og har alt ansvar for å rette opp - også praktisk og økonomisk. 

Men du forventer også at venner og kjente skal stille opp gratis for deg? 

Anonymkode: 23606...577

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når du kjøpte stolen første gang, betalte du også da for frakt?

Anonymkode: 97198...085

Har ingen betydning.

Forbrukerloven §29 - kostnader ved oppfyllelse.

Anonymkode: 23606...577

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når du kjøpte stolen første gang, betalte du også da for frakt?

Anonymkode: 97198...085

Da hentet vi stolen selv 

Ts

Anonymkode: 8e9e3...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sekvsagt må du hente stolen selv. Og alle kjenner vel noen med stor bil eller henger? Og du trenger vel ikke leie noen til å bære den for deg?? Kan du ikke spørre en venn eller naboen? Voldsomt til styr, når butikken har vært grei og gitt deg en helt ny stol for en liten fillefeil..

Anonymkode: a1a52...d41

Nei. Ikke når det koster så mye. Kunden kjøpte stolen en gang og fikk den hjem. Varen var ikke som forventet, dermed skal kunden ha ny vare hjem kostnadsfritt.  

Mener de at hun skal stå for frakt av den selv så må de slå av den summen på stolen.

Ta det videre opp i ledelsen om de kverulerer på dette.

Anonymkode: a880d...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da hentet vi stolen selv 

Ts

Anonymkode: 8e9e3...231

Ikke gjør det! Ikke uten å få dekket kostnadene.

Anonymkode: a880d...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må vel uansett levere inn den andre stolen før du får den nye utlevert? 
 

 

Anonymkode: a1e34...e3a

Den tar de med seg når de leverer den nye!

Kunden kjøpte en stol til 12000, fikk den hjem for egen kostnad. 

Varen var ikke som forventet, dermed må butikken gjøre opp for det. 

Kunden skal ikke bruke ytterligere 1000 kroner for å få en stol som er som forventet, da vil stolen koste henne 13000 istedet for 12000.  

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bare lar du butikker "tråkke på deg" når de har gjort feil, og har alt ansvar for å rette opp - også praktisk og økonomisk. 

Men du forventer også at venner og kjente skal stille opp gratis for deg? 

Anonymkode: 23606...577

Selvsagt forventer jeg det av venner og kjente. Og jeg stiller opp gratis for de! Vi har stor bil og henger, hadde gjerne lånt ut gratis til familie, mannens kompiser eller naboen hvis de skulle hente en stol. Tror naboen eller broren min hadde sett rart på meg om jeg hadde villet betale de for å bære noe for meg. Og jeg hadde nok ikke følt at butikken hadde tråkka på meg, for jeg ordner praktiske ting uten å tenke over det. 

Ts, ser en jurist sier du har rett på å få den levert/dekket kostnader. Da ville jeg stått på krava litt altså. Finn fram paragrafer. Selv om jeg selv ikke ser de praktiske problemene og hadde løst det selv uten å tenke over at det var styr å hente, så tilnærmer man seg slike praktiske ting ulikt. 

Anonymkode: a1a52...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt forventer jeg det av venner og kjente. Og jeg stiller opp gratis for de! Vi har stor bil og henger, hadde gjerne lånt ut gratis til familie, mannens kompiser eller naboen hvis de skulle hente en stol. Tror naboen eller broren min hadde sett rart på meg om jeg hadde villet betale de for å bære noe for meg. Og jeg hadde nok ikke følt at butikken hadde tråkka på meg, for jeg ordner praktiske ting uten å tenke over det. 

Ts, ser en jurist sier du har rett på å få den levert/dekket kostnader. Da ville jeg stått på krava litt altså. Finn fram paragrafer. Selv om jeg selv ikke ser de praktiske problemene og hadde løst det selv uten å tenke over at det var styr å hente, så tilnærmer man seg slike praktiske ting ulikt. 

Anonymkode: a1a52...d41

Du ser ikke de praktiske problemene når hun sier at hun ikke har bil og bort et godt stykke unna..?

Anonymkode: a880d...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk produsenten aktivt. Det er de som faktisk ga deg ny stol fordi den gamle hadde dårligere kvalitet enn de står inne for. 

Jeg gjorde omtrent samme øvelsen med en sofa. Hadde dialogen direkte med produsenten når butikken ikke hadde lyst til å yte servicen produsenten (eller jeg) forventet.
 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da jeg reklamerte på stolen så tenkte jeg bare å be om å få et avslag på et par tusen, men før jeg rakk å kreve det så fikk jeg melding om at produsenten valgte å gi meg en ny stol.

Ts

Anonymkode: 8e9e3...231

Det er ganske vanlig at folk setter seg ned med lupe for å få avslag på prisen. Da bytter vi heller varen og selger den med mangler til redusert pris i butikken.

Anonymkode: 24a01...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Selvsagt forventer jeg det av venner og kjente. Og jeg stiller opp gratis for de! Vi har stor bil og henger, hadde gjerne lånt ut gratis til familie, mannens kompiser eller naboen hvis de skulle hente en stol. Tror naboen eller broren min hadde sett rart på meg om jeg hadde villet betale de for å bære noe for meg. Og jeg hadde nok ikke følt at butikken hadde tråkka på meg, for jeg ordner praktiske ting uten å tenke over det. 

Ts, ser en jurist sier du har rett på å få den levert/dekket kostnader. Da ville jeg stått på krava litt altså. Finn fram paragrafer. Selv om jeg selv ikke ser de praktiske problemene og hadde løst det selv uten å tenke over at det var styr å hente, så tilnærmer man seg slike praktiske ting ulikt. 

Anonymkode: a1a52...d41

Jeg er samme person som svarte deg.

Juristen som ikke utnytter venner, når butikker kjører ut slikt for en grei sum ;)

Anonymkode: 23606...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ganske vanlig at folk setter seg ned med lupe for å få avslag på prisen. Da bytter vi heller varen og selger den med mangler til redusert pris i butikken.

Anonymkode: 24a01...768

Jeg rakk ikke å komme med et forslag om at jeg kunne få avslag i prisen, før produsenten hadde sagt til butikken at de ville gi meg en ny stol. Produsenten er i Danmark, og de måtte da lage en helt ny stol till meg

Ts

Anonymkode: 8e9e3...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg rakk ikke å komme med et forslag om at jeg kunne få avslag i prisen, før produsenten hadde sagt til butikken at de ville gi meg en ny stol. Produsenten er i Danmark, og de måtte da lage en helt ny stol till meg

Ts

Anonymkode: 8e9e3...231

Den du siterer sier at det er vanlig å be om avslag i prisen pga små feil men at de da heller vil gi ny vare så de kan selge den første igjen. I reklamasjonssak så er det opp til butikk/produsent om de vil forsøke å rette feilen eller gi ny vare. Først etter 2-3 ganger kan man kreve å heve kjøpet.

Skjønner ikke helt at du ikke rakk da.. Når de skrev til deg at da lager vi ny stol så kunne du jo bare svart tilbake da at det også kunne gått fint med prisavslag. De hoppet vel ikke rett inn i møbelverkstedet minuttet etter at mailen til deg var sendt. Ikke sikkert de ville gitt avslag uannsett da.

Anonymkode: a89a3...e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den du siterer sier at det er vanlig å be om avslag i prisen pga små feil men at de da heller vil gi ny vare så de kan selge den første igjen. I reklamasjonssak så er det opp til butikk/produsent om de vil forsøke å rette feilen eller gi ny vare. Først etter 2-3 ganger kan man kreve å heve kjøpet.

Skjønner ikke helt at du ikke rakk da.. Når de skrev til deg at da lager vi ny stol så kunne du jo bare svart tilbake da at det også kunne gått fint med prisavslag. De hoppet vel ikke rett inn i møbelverkstedet minuttet etter at mailen til deg var sendt. Ikke sikkert de ville gitt avslag uannsett da.

Anonymkode: a89a3...e74

Jeg tenkte ikke at det var et problem at produsenten ville gi meg en ny stol. Dialogen jeg hadde var med møbelbutikken og ikke produsenten.

Ts

Anonymkode: 8e9e3...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...