AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:50 #41 Del Skrevet fredag kl 17:50 Mannen er 15 år eldre enn meg, men jeg var 28 da jeg traff ham, og han var skilt. 21 er ungt og du vil endre deg mye på få år. Jeg var også «moden for alderen» på denne tiden og datet eldre menn, men levd liv er levd liv. Det er faktisk begrensninger for modenhet når man er ung. Sånn sett spiller det liten rolle - mannen du dater nå, enten han er 21, 27 eller 36, er neppe mannen du ender opp med. Anonymkode: fc14f...9fe 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:42 #42 Del Skrevet fredag kl 20:42 Mange negative svar her, men vi er nok unntaket. Jeg er 14 år eldre enn henne og vi har holdt sammen i 30+ år. Jeg er mer "på" og har høyere sexlyst enn henne. Vi er sammen nesten hele døgnet og finner på mye koselig sammen. Så det er mulig. Anonymkode: 37e25...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:17 #43 Del Skrevet fredag kl 21:17 Ikke anbefalt! Kun om han er rik OG kjekk!! Anonymkode: 7b766...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:59 #44 Del Skrevet fredag kl 21:59 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Eh.. hvorfor er man «enkel» ? Synes du rakker ned på folk som er 21 og tror de er helt hjernedød. Ofte er de mer opplyst lg oppegående enn de fleste 40-åringer jeg kjenner. Typisk boomerkommentar. Kommer ofte fra kvinner som egentlig bare er bitter for at de yngre attraktive jentene får all oppmerksomhet. Om en mann på 36 klarer å få draget på ei på 21 som attpåtil er digg er dette antageligvis blant de aller beste mannfolka i den aldersgruppa. Ellers hadde han ikke fått hun 21-åringen. Slutt å vær så bitter! Anonymkode: 071cd...813 TS: ⬆️ Her har du en liten smakebit på hvordan menn kommer til å snakke til deg når du blir 35 og selv ønsker å skåne unge kvinner fra menn som gjør og sier hva som helst for å få ligge med en så ung kvinne som mulig, uten tanke for hvordan det kommer til å påvirke henne i fremtiden. Jeg ville tenkt meg veldig godt om hvis jeg var deg. Ikke la deg blende av fine ord og smiger om hvor moden du er for alderen, og hvor tappert han har kjempet for å holde seg unna. Altfor mange unge kvinner, og til og med unge jenter, har fått høre denne løgnen før. Selv var jeg 12 år første gang jeg hørte den... Anonymkode: 42f65...bca 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 04:35 #45 Del Skrevet lørdag kl 04:35 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 17.01): Fortell meg hvilke fordommer du sikter til her? Anonymkode: 2d8ac...ede Ikke meg du spør, men jeg var 22 år og ble sammen med 34 år gammel mann. Du må leve dine erfaringer selv, men det mest sannsynlige er at du om 10-20 år selv vil fraråde unge kvinner dette. Ene faren ved dette er at du antagelig vil vokse fra ham. Man føler seg voksen når man er i begynnelsen av 20- årene, men det er mye modenhet og erfaring son ikke er på plass. Når en såpass voksen mann trives med en så ung kvinne er antagelig hans modenhet deretter, mer permanent siden utvikling ikke har skjedd, og du er fremdeles under utvikling. Du vil derfor trolig modne fra ham. Etterhvert finne ham umoden. Det var bare det ene. Jeg gjorde det selv, ville ikke anbefalt det for min datter, og samtidig må mann få lov til å gjøre egne feil. Det fungerer jo også for noen. Iallefall noen år Anonymkode: 167d9...790 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 04:53 #46 Del Skrevet lørdag kl 04:53 Tvist skrev (På 19.12.2024 den 16.48): Hvis hun kaster bort hele 20 åra på det, vil jeg ikke so at hun har tapt, da har hun jo hatt et langt forhold. Tiden er ikke bortkastet, selv om forholdet blir slutt, slik det ofte gjør før eller senere. Enig. Selv "kastet jeg bort" fire år på fyren med tilsvarende aldersforskjell, men rakk likevel å leve, leke og date andre menn før 20- årene rant ut. Ja jeg takk til og med å finne min varige (noe yngre) partner og bli gift innen livsklokka slo 30 slag, slik akkurat. (Var 29 år da jeg giftet meg.) Har sett min eks noen ganger opp gjennom årene, og må jo si at jeg synes han er blitt en litt gammel mann. Aldersforskjell blir mer tydelig med alderen, ikke mindre. At mannen jeg ble gift med er 10 år yngre enn ham er veldig tydelig. Selv om det ikke er å anbefale så er ikke livet over om man tilbringer noen år med en som ikke er optimalt eller varig. Det er erfaringer også, og liv etter også. Det går bra å feile oftest, og unge kvinner følger hjertet uansett råd. Anonymkode: 167d9...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:04 #47 Del Skrevet lørdag kl 07:04 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 16.53): Hvorfor er det så mange fordommer fra eget kjønn når man er en 21 år gammel kvinne som nylig har funnet kjærligheten med en 36 år gammel mann? Anonymkode: 2d8ac...ede De middelaldrende damene her inne er sjalu på at du er attraktiv for menn, og de angrer på egne forspilte muligheter. Derfor prøver de med nebb og klør å påføre dere skam. Relasjoner et vanskelig. Mange holder ikke. Aldersforskjellen deres er en ekstra utfordring - sammen med måten samfunnet reagerer på slikt. Bare dere to vet om det er liv laga og om dere vil gjøre den jobben det er å vedlikeholde en relasjon. Anonymkode: 96bc0...2a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:07 #48 Del Skrevet lørdag kl 07:07 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS: ⬆️ Her har du en liten smakebit på hvordan menn kommer til å snakke til deg når du blir 35 og selv ønsker å skåne unge kvinner fra menn Anonymkode: 42f65...bca TS: her får du en smakebit på hvordan man blir som bitter og selvrettferdig middelaldrende. Prøv i alle fall å unngå å bli som disse, uansett hva du gjør ellers. Anonymkode: 96bc0...2a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:21 #49 Del Skrevet lørdag kl 07:21 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De middelaldrende damene her inne er sjalu på at du er attraktiv for menn, og de angrer på egne forspilte muligheter. Derfor prøver de med nebb og klør å påføre dere skam. Relasjoner et vanskelig. Mange holder ikke. Aldersforskjellen deres er en ekstra utfordring - sammen med måten samfunnet reagerer på slikt. Bare dere to vet om det er liv laga og om dere vil gjøre den jobben det er å vedlikeholde en relasjon. Anonymkode: 96bc0...2a5 Jeg tror ikke du vet hvordan det er å være ung dame, gitt. Oppmerksomhet fra mye eldre menn er absolutt ikke noe vi misunner unge kvinner, men vi som har levd litt og erfart det, oppfordrer derimot unge damer til å velge unge menn som kjærester. Damer har dessuten blikk for kvalitetsmenn, så de attraktive ektemannsemnene er gjerne opptatt når man bikker 30, og da er det jo kjedelig å ha kasta bort ungdomsår og studietid på å vase rundt med en mann uten framtidspotensiale. Anonymkode: 23f36...3c9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:28 #50 Del Skrevet lørdag kl 07:28 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 17.01): Jeg er den første han har datet denne aldersforskjellen. Det startet med veldig god kjemi på jobb og like interesser. Etter ca et år ba han meg på date som utviklet seg videre til forhold. Du tror ikke det finnes unntak? Anonymkode: 2d8ac...ede Ikke meg du svarer, men jeg tror nok at det finnes unntak. Det er mulig at dette er kjærlighet fra begges side. Det at han er høyt utdannet og at det er første gang han er i et forhold med så stor aldersforskjell taler til hans fordel. Men du er likevel 15 år yngre og på et helt annet sted i livet enn ham. Du skriver ikke om du har erfaring med menn på din egen alder. Men hvis du ikke har det, så vet du faktisk ikke hva du går glipp av. Jeg var sammen med noen «eldre» karer da jeg var student (de var hhv 12 og 14 år eldre). Det endte med at jeg tilpasset meg de og var «hjemme» fremfor å leve studentlivet. Men ble slutt etter hvert. Senere møtte jeg min mann som er på samme alder som meg. Han er det beste som har skjedd meg. Når jeg ser tilbake på tiden med de eldre mennene, så skulle jeg ønske noen hadde tatt en alvorsprat med meg. Anonymkode: 5c729...396 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:17 #51 Del Skrevet lørdag kl 08:17 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg tror ikke du vet hvordan det er å være ung dame, gitt. Anonymkode: 23f36...3c9 Man kan glemme mye på 20 år. Sitat Oppmerksomhet fra mye eldre menn er absolutt ikke noe vi misunner unge kvinner, men vi som har levd litt og erfart det, oppfordrer derimot unge damer til å velge unge menn som kjærester. Kvinner som selv nøt unge år med menn som var eldre enn seg selv, blir krakilsk når noen fra neste generasjon unge kvinner gjør det samme. «Hva?? Hvordan våger menn på min alder å gjøre akkurat det samme som det jeg ville at menn på den alderen skulle gjøre når jeg var ung?» Sitat Damer har dessuten blikk for kvalitetsmenn, så de attraktive ektemannsemnene er gjerne opptatt når man bikker 30, og da er det jo kjedelig å ha kasta bort ungdomsår og studietid på å vase rundt med en mann uten framtidspotensiale. Det du sier et at ingen kvinner bør bli sammen med en mann på 36 (siden de ledige ikke er ektekteskapsemner)? Og så sier du at kvinner har blikk for menn, så TS kan stole på magefølelsen? Anonymkode: 96bc0...2a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runAway85 Skrevet lørdag kl 09:25 #52 Del Skrevet lørdag kl 09:25 Jeg er straks 40 å har forgapet meg helt i en mann som er 16 år eldre enn meg. Du må gjøre det som er best for deg. Enten så går det helt fint, ellers så gjør det ikke det å du er en erfaring rikere. Min erfaring er at det er bedre sex med menn som er eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:31 #53 Del Skrevet lørdag kl 09:31 29 og 44 går greit. 40 og 55 like mye. Men 50 og 65... Da begynner det å skurre skikkelig. Man er på helt ulikt sted i livet. Ene pensjonist, begynner å bli gammel mann, mer satt. Siste har fortsatt mange år igjen i arbeidslivet, og er fortsatt relativt ung. Nei, med mindre noe uventet skjer så skal jeg og mannen ut i pensjon akkurat samme dag. Og nyte de siste, spreke årene vi har sammen. Anonymkode: b9b1c...bad 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:34 #54 Del Skrevet lørdag kl 09:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS: her får du en smakebit på hvordan man blir som bitter og selvrettferdig middelaldrende. Prøv i alle fall å unngå å bli som disse, uansett hva du gjør ellers. Anonymkode: 96bc0...2a5 Dette er grunnen til at jeg ikke orker å date. Kvaliteten på dagens norske (legg merke til at jeg skrev norske og ikke alle menn) menn er skremmende lav og sånne stygge ting, sånne stygge som dette er veldig vanlig. Menn snakker nedlatende, stygt, arrogant fordi at i deres øyne så er du bare kvinne og de er mann, så de har lov, mener de har rett og krav på å snakke stygt til deg. Dette er helt vanlig TS og noe som menn mener at de har rett til. Du må hele veien bevise din plass som kvinne, blant menn, fordi de tenker automatisk stygt om deg fordi du har kvinnelig kjønnsorganer. Skal du date i dagens samfunn burde du se utenfor landgrensene. Anonymkode: fe2a9...0f9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Økologisk Skrevet lørdag kl 12:46 #55 Del Skrevet lørdag kl 12:46 (endret) Håper det er greit at jeg kommer med et spørsmål relatert til emnet. Jeg er en mann på 45 som har møtt en kvinne på 22 i jobbsammenheng. Hun har en fantastisk personlighet, og vi har likt syn på livet. Jeg har ikke fortalt henne at jeg eier en gård, men tror at det er et liv hun kunne tenkt seg. Bør jeg bare trekke meg unna, og forsøke å få henne ut av tankene på grunn av den store aldersforskjellen, eller skal jeg være åpen, og se hva som skjer? Jeg ønsker bare at hun skal ha et bra liv, og gjøre det som er best for henne. Endret lørdag kl 12:46 av Økologisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:53 #56 Del Skrevet lørdag kl 12:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er grunnen til at jeg ikke orker å date. Kvaliteten på dagens norske (legg merke til at jeg skrev norske og ikke alle menn) menn er skremmende lav og sånne stygge ting, sånne stygge som dette er veldig vanlig. Menn snakker nedlatende, stygt, arrogant fordi at i deres øyne så er du bare kvinne og de er mann, så de har lov, mener de har rett og krav på å snakke stygt til deg. Dette er helt vanlig TS og noe som menn mener at de har rett til. Du må hele veien bevise din plass som kvinne, blant menn, fordi de tenker automatisk stygt om deg fordi du har kvinnelig kjønnsorganer. Skal du date i dagens samfunn burde du se utenfor landgrensene. Anonymkode: fe2a9...0f9 Dette er dessverre helt vanlig. Middelaldrende kvinner forventer å få snakke stygt og nedlatende til menn og unge kvinner, og når noen kritiserer dem for det så er det «stygt og nedlatende». Det er en slags umodenhet at man skal få si hva man vil selv, men tar enhver kritikk som et personlig angrep. Så lenge TS ikke skal date noen av disse sinte damene så tror jeg at det går helt greit med henne, jeg. Anonymkode: 96bc0...2a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:56 #57 Del Skrevet lørdag kl 12:56 Økologisk skrev (7 minutter siden): Håper det er greit at jeg kommer med et spørsmål relatert til emnet. Jeg er en mann på 45 som har møtt en kvinne på 22 i jobbsammenheng. Hun har en fantastisk personlighet, og vi har likt syn på livet. Jeg har ikke fortalt henne at jeg eier en gård, men tror at det er et liv hun kunne tenkt seg. Bør jeg bare trekke meg unna, og forsøke å få henne ut av tankene på grunn av den store aldersforskjellen, eller skal jeg være åpen, og se hva som skjer? Jeg ønsker bare at hun skal ha et bra liv, og gjøre det som er best for henne. Du må jo gjøre det som er bra for deg. Har du noen som helst indikasjon på at hun vil noe mer enn å være venner da? Hvis dere har funnet tonen så tenker jeg at ditt ansvar er å være ærlig, snill og vise hensyn. Som det synes at du tenker på. Hvis begge er interessert så flott. Så vil en så stor aldersforskjell ha noen vesentlige utfordringer (hun vil kanskje ha barn om 10 år, du var kanskje ferdig for 10 år siden). Men kanskje ikke, det vet ikke vi. Anonymkode: 96bc0...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:06 #58 Del Skrevet lørdag kl 13:06 Økologisk skrev (17 minutter siden): Håper det er greit at jeg kommer med et spørsmål relatert til emnet. Jeg er en mann på 45 som har møtt en kvinne på 22 i jobbsammenheng. Hun har en fantastisk personlighet, og vi har likt syn på livet. Jeg har ikke fortalt henne at jeg eier en gård, men tror at det er et liv hun kunne tenkt seg. Bør jeg bare trekke meg unna, og forsøke å få henne ut av tankene på grunn av den store aldersforskjellen, eller skal jeg være åpen, og se hva som skjer? Jeg ønsker bare at hun skal ha et bra liv, og gjøre det som er best for henne. Jeg er 30, og vil ikke ha en mann på 45. Når du er 22 forstår du ikke livets gang like godt, de tar livet hakket mindre serriøst. Ikke ta fra henne denne tiden, ligg unna henne. Du vet hun fortjener noen yngre, hun skal ikke gå for en som nærmer seg livet i 50 årene når hun nettop har kommet i voksenlivet og skal oppleve alt det dreier seg om. Du er snart mindre fruktbar og nærmer deg alderen for økt livstilsykdom. Se logisk på det. Unn henne mer her i livet. Unn henne i det minste en sunn ung kropp. At du har gård, hvem bryr seg? Anonymkode: 259b0...c06 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Økologisk Skrevet lørdag kl 13:33 #59 Del Skrevet lørdag kl 13:33 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du må jo gjøre det som er bra for deg. Har du noen som helst indikasjon på at hun vil noe mer enn å være venner da? Hvis dere har funnet tonen så tenker jeg at ditt ansvar er å være ærlig, snill og vise hensyn. Som det synes at du tenker på. Hvis begge er interessert så flott. Så vil en så stor aldersforskjell ha noen vesentlige utfordringer (hun vil kanskje ha barn om 10 år, du var kanskje ferdig for 10 år siden). Men kanskje ikke, det vet ikke vi. Anonymkode: 96bc0...2a5 Jeg kan godt tenke meg barn, dersom hun ønsker det, så det er ikke noe problem. Men er redd hun senere kan angre på å ha gått inn i en relasjon med så stor aldersforskjell. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er 30, og vil ikke ha en mann på 45. Når du er 22 forstår du ikke livets gang like godt, de tar livet hakket mindre serriøst. Ikke ta fra henne denne tiden, ligg unna henne. Du vet hun fortjener noen yngre, hun skal ikke gå for en som nærmer seg livet i 50 årene når hun nettop har kommet i voksenlivet og skal oppleve alt det dreier seg om. Du er snart mindre fruktbar og nærmer deg alderen for økt livstilsykdom. Se logisk på det. Unn henne mer her i livet. Unn henne i det minste en sunn ung kropp. At du har gård, hvem bryr seg? Anonymkode: 259b0...c06 Det er nok det mest fornuftige. Jeg har forresten en topptrent kropp 💪, men ikke sikkert den er det om 10-20 år. 🙂 Jeg tror hun vil bry seg om at jeg har en gård som drives etter prinsipper hun er svært engasjert i. Men det betyr ingenting dersom det ikke finnes håp om en felles framtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet lørdag kl 13:44 #60 Del Skrevet lørdag kl 13:44 Økologisk skrev (49 minutter siden): Håper det er greit at jeg kommer med et spørsmål relatert til emnet. Jeg er en mann på 45 som har møtt en kvinne på 22 i jobbsammenheng. Hun har en fantastisk personlighet, og vi har likt syn på livet. Jeg har ikke fortalt henne at jeg eier en gård, men tror at det er et liv hun kunne tenkt seg. Bør jeg bare trekke meg unna, og forsøke å få henne ut av tankene på grunn av den store aldersforskjellen, eller skal jeg være åpen, og se hva som skjer? Jeg ønsker bare at hun skal ha et bra liv, og gjøre det som er best for henne. Litt rart at dere på den ene siden kjenner hverandre godt nok til at du er skråsikker på hva slags personlighet og livssyn hun har, men hun vet ikke at du eier en gård. Slike ting som alle fasettene av personlighet og livssyn er noe som det tar år å få ordentlig taket på. Det er jo enkelte som skiller seg pga slike ting og i noen tilfeller så vet man ikke hva som bor i partneren før man for eksempel har opplevd dødsfall i nærmeste familie eller prøvd å oppdra barn sammen. Man vet som regel hva slags eiendommer en annen har før man vet hvordan han oppfører seg i krisesituasjoner. Uansett er det opplagte svaret på framgangsmåten at du lar det være opp til henne. Fryktelig mange unge kvinner er bare generelt hyggelige og så misoppfatter menn dette. Når dere attpåtil omgås gjennom jobb så er det viktig for hennes del at hun slipper å avvise deg i tilfelle hun er redd for at du blir ubehagelig og så vet hun at hun må forholde seg til deg uansett framover. Du som 45-åring har mye bedre forutsetninger for å håndtere en pinlig situasjon i arbeidssammenheng og sannsynligvis står du tryggere i denne bransjen også i og med at du har opparbeidet deg nettverk over lengre tid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå