Gå til innhold

Forhold med 15 års aldersforskjell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er det så mange fordommer fra eget kjønn når man er en 21 år gammel kvinne som nylig har funnet kjærligheten med en 36 år gammel mann? 
Jeg er fullt klar over at han stiller sterkere når det kommer til livserfaring og modenhet på generell basis. men når man ikke kjenner til forholdet personlig, hvorfor er det greit å snakke nedlatende og styggt om andre?

Får høre fra eldre kvinner på min arbeidsplass at hadde det ikke vært for mitt utseende ville han aldri vært interessert i meg. Indirekte kommentarer om at penger er det eneste som tiltrekker meg mot han er også vanlige opplevelser.
Spør du meg er han er en av de vakreste mennene jeg har møtt både utseende og personlighetsmessig. Jeg ville aldri datet han bare bare fordi han har «høystatusyrket» lege. Jeg er selv medisin student som bare er 1 av mange felles interesser ved oss. 
Men når man hører slike kommentarer tar man det jo til seg i lengden. Er det virkelig sant at et slikt forhold aldri kan fungere? Og det kun er snakk om overfladiske faktorer som tiltrekker forholdet?

Anonymkode: 2d8ac...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det så mange fordommer fra eget kjønn når man er en 21 år gammel kvinne som nylig har funnet kjærligheten med en 36 år gammel mann? 
Jeg er fullt klar over at han stiller sterkere når det kommer til livserfaring og modenhet på generell basis. men når man ikke kjenner til forholdet personlig, hvorfor er det greit å snakke nedlatende og styggt om andre?

Får høre fra eldre kvinner på min arbeidsplass at hadde det ikke vært for mitt utseende ville han aldri vært interessert i meg. Indirekte kommentarer om at penger er det eneste som tiltrekker meg mot han er også vanlige opplevelser.
Spør du meg er han er en av de vakreste mennene jeg har møtt både utseende og personlighetsmessig. Jeg ville aldri datet han bare bare fordi han har «høystatusyrket» lege. Jeg er selv medisin student som bare er 1 av mange felles interesser ved oss. 
Men når man hører slike kommentarer tar man det jo til seg i lengden. Er det virkelig sant at et slikt forhold aldri kan fungere? Og det kun er snakk om overfladiske faktorer som tiltrekker forholdet?

Hold deg langt unna. For det første er han enten litt enkel eller veldig sleip hvis han liksom er helt på nett med et så mye yngre menneske, for det andre vil han bli et hinder og en klamp om foten din når du er 45 og han 60. 

Anonymkode: 23f36...3c9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mest sannsynlig så kommer det til å ryke, så bare å nyte det mens du kan. Du kommer nok til å forstå bedre hvorfor mange har fordommer mot det når du blir eldre.

Anonymkode: c765b...3fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hold deg langt unna. For det første er han enten litt enkel eller veldig sleip hvis han liksom er helt på nett med et så mye yngre menneske, for det andre vil han bli et hinder og en klamp om foten din når du er 45 og han 60. 

Jeg er den første han har datet denne aldersforskjellen. Det startet med veldig god kjemi på jobb og like interesser. Etter ca et år ba han meg på date som utviklet seg videre til forhold. Du tror ikke det finnes unntak?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mest sannsynlig så kommer det til å ryke, så bare å nyte det mens du kan. Du kommer nok til å forstå bedre hvorfor mange har fordommer mot det når du blir eldre.

Anonymkode: c765b...3fe

Fortell meg hvilke fordommer du sikter til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Prøver å være litt positiv, jeg.
Jeg var 25 da vi møttes, han var 40. Nå, 7 år senere har vi to nydelige barn sammen. Det går fint, for oss ihvertfall. Klart, noen ganger reflekterer jeg over at våre barn har en litt ‘eldre’ far, og at han kommer til å gå av med pensjon betydelig mye tidligere enn hva jeg gjør - men hvem vet hvordan livet vårt er til den tid? 

Det kan like gjerne gå bra og/eller helt til hel**te med oss som med alle andre, uavhengig av alder 😉

Anonymkode: a4154...3f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er den første han har datet denne aldersforskjellen. Det startet med veldig god kjemi på jobb og like interesser. Etter ca et år ba han meg på date som utviklet seg videre til forhold. Du tror ikke det finnes unntak?

Svært få unntak, sånn ca som å vinne i lotto. Hadde du giddet å kaste bort 20-åra dine på å satse alt på å vinne i lotto?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært både 21 og 35. Og jeg tenker at det er noe galt med en 35-åring som blir sammen med en 21-åring. Men jeg skjønner at 21-åringen ikke nødvendigvis ser den. Selv om jeg og venninnene mine syntes at menn på 35 var eldgamle da vi var 21. Alt over 25 var gammelt.

Men de trenger ikke å si at han bare tar deg for utseende. Det er uhøflig. Hva slags arbeidssted er dette?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei. Prøver å være litt positiv, jeg.
Jeg var 25 da vi møttes, han var 40. Nå, 7 år senere har vi to nydelige barn sammen. Det går fint, for oss ihvertfall. Klart, noen ganger reflekterer jeg over at våre barn har en litt ‘eldre’ far, og at han kommer til å gå av med pensjon betydelig mye tidligere enn hva jeg gjør - men hvem vet hvordan livet vårt er til den tid? 

Det kan like gjerne gå bra og/eller helt til hel**te med oss som med alle andre, uavhengig av alder 😉

Anonymkode: a4154...3f5

Takk for et fint og positivt svar❤️ heier på dere:) hva gjorde han til drømmemannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært både 21 og 35. Og jeg tenker at det er noe galt med en 35-åring som blir sammen med en 21-åring. Men jeg skjønner at 21-åringen ikke nødvendigvis ser den. Selv om jeg og venninnene mine syntes at menn på 35 var eldgamle da vi var 21. Alt over 25 var gammelt.

Men de trenger ikke å si at han bare tar deg for utseende. Det er uhøflig. Hva slags arbeidssted er dette?

Arbeidsplassen er et sykehus:) jeg forstår hvorfor du tenker at det er noe galt med noen i den aldern som dater en så mye yngre… men du tenker ikke at unntak eksiterer om jeg er det første forholdet hans med en slik aldersforskjell? Og han behandler meg ekstremt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Svært få unntak, sånn ca som å vinne i lotto. Hadde du giddet å kaste bort 20-åra dine på å satse alt på å vinne i lotto?

Ikke alle er interesserte i hard festing og «hookup kultur». Så jeg ser ikke på det som å kaste bort 20 årene. 
Jeg har det fortsatt like gøy som jeg alltid har hatt før jeg møtte han. Han begrenser heller ikke mitt lov og stoler på meg 100%

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arbeidsplassen er et sykehus:) jeg forstår hvorfor du tenker at det er noe galt med noen i den aldern som dater en så mye yngre… men du tenker ikke at unntak eksiterer om jeg er det første forholdet hans med en slik aldersforskjell? Og han behandler meg ekstremt bra?

Nei, du forstår ikke hva jeg tenker når jeg sier at det er noe galt med han. Jeg tenker på meg selv som 35-åring og vet uten noe som helst tvil at 21-åringer vurderte jeg ikke som romantiske partnere. Hvis du ikke har vært 35 så vet du ikke hvor fjernt det er. Men du er unnskyldt, det er jo ikke en personlig svakhet at du ikke har vært 35.

Uansett så kan du ikke gå rundt og ta deg nær av uhøflige mennesker på jobb. Hvis du er medisinstudent, jobber og har funnet kjærligheten så har du mer enn nok å konsentrere deg om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tenket det er to intelligente mennesker som har funnet hverandre og at det går bra så lenge dere har det bra sammen. 

Så spørs det litt på livssituasjonen framover og hvordan dere bygger livene deres hver for dere og sammen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Denne historien har jeg lest mange ganger før, nærmest ordrett. Første som slår meg er at noen troller igjen. Utover det, hvis du er 21 år og medisinstudent så skjønner jeg ikke hva du sutrer for på nettet. Har du ikke nok å gjøre? Hvorfor bryr du deg om hva andre mener om ditt liv? Skjerp deg, ta deg sammen og gå videre. Trodde medisinstudenter var litt mer oppegående enn det, men det er vel som sist - en 36 år gammel mann som sitter og fantaserer om ung jentene. 

Anonymkode: fe2a9...0f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymerïa skrev (27 minutter siden):

Helt enig! Hadde det var 30 og 45 år stiller saken seg helt annerledes. 

Anonymkode: 42dd9...c6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er bare at vi vet forskjellen på oss mellom 21 og hans alder. Å den endringen du vil gjennom er stor. Er ikke engang 36, og syns 36 er for gammelt for meg. (For menn er kjekkest når de er yngre enn det)

Det kan gå bra, men samtidig mister du også mye. Du går glipp av å oppleve en yngre mann, å går rett på 36, da en mann begynner å bli mindre fruktbar.

Jeg føler du i livet, taper noe. Men om du elsker han, så elsker du han og det handler jo om mer enn å bare få utdelt gode kort sånn praktisk. Mange har vært der før deg, å livet er forhåpentlig langt nok til at du rekker å oppleve og reflektere over litt forskjellig, både godt og vondt.

Men husk at du en gang kan være svært butter på denne mannen for å ha stjålet din yngre dager. Du vil få som svar at du burde visst bedre og at du bare er sjalu. Noen menn tenker bare på seg.

Anonymkode: 259b0...c06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Samboer her er 10 år eldre. Han (og jeg!) var klare over at aldersforskjellen ville være negativ fra start, når jeg var 23 og han 33. Tror det er viktig å annerkjenne at det ikke er positivt med en så stor aldersforskjell. 

Vi har forskjellig oppvekst og referansepunkter, så det er ikke lltid lett å forstå hverandre helt. Jeg vokste opp på internett, 

Han kommer til å bli gammel før meg, og han er en gammel førstegangsfar, der jeg er på gjennomsnittet. Vi har ikke like god tid til å få søsken til barnet, for han vil ikke være 45+ når han får flere barn. 

Når han er pensjonist, er jeg fortsatt i jobb i 10 år til. Når jeg blir pensjonist, er han sannsynligvis der at han trenger hjelp fra hjemmesykepleie. Jeg er sykepleier, og vi avtalte tidlig at jeg aldri skal bli hans sykepleier.

Vennene våre er i forskjellige livsfaser. Hans er ferdig med småbarn, varna deres er begynt på vgs. Mine er nettopp begynt å få barn. Foreldrene hans trenger allerede hjelp, mens mine er yngre. 

Jeg er ikke imot at man finner kjærligheten med noen eldre, så lenge man annerkjenner at det er ulemper. Som du sier: han har mer livserfaring, mn må passe på at han ikke er en gammel gris, og så er det alt det

Anonymkode: 03aea...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre har jeg nevnt før her inne. Men det var 17 års aldersforskjell mellom dem, og de var sammen livet ut, til han døde da han var i 80-årene. Da min eksmann ble født, var svigermor 25 år og han 42. Fire år senere fikk de nummer to, og da var svigerfar 46.

Det kan lykkes, men du vil merke aldersforskjellen for hvert år som går. Særlig om dere holder sammen, og han blir pensjonist 15 år før deg. Men da kanskje det blir som med mine svigerforeldre. Svigerfar ble "kjøkkensjef" der i huset, og hadde middagen klar på bordet hver dag når svigermor kom hjem fra arbeidet i mange år. Hun likte det, sa hun :) 

Lykke til. Ikke bry deg om hva andre sier. Det er ikke første gang, og heller ikke siste, at en mann går for en så mye yngre dame. Det kan vare, og det kan hende det tar slutt. Det vet du ikke. Ikke han heller. Nyt det så lenge det varer, og er det verdt å kjempe for, så gjør det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig så er det han som burde være flau her. Du er 21 år og vet så vidt at hodet er på topp, han derimot er en voksen mann. Det er bare ekkelt spør du meg og jeg hadde klikket i vinkel om min datter hadde blitt sammen en sånn ekkel fyr. Du vil skjønne det når du blir eldre! 

Anonymkode: 52a41...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare av nysgjerrighet hva sier foreldrene dine? Er faren din i bildet under oppvekst? Jeg bare ser for meg at du har daddy issues  

Anonymkode: 52a41...fef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...