AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg var på reunion. Det ble snakk om hva vi gjorde, runde rundt bordet. Han som var før meg jobbet i et stort selskap, tjente 1,3 mill, hadde firmabil og god pensjonsordning, fritt hjemmekontor og fleksidager. Kona var lege, barna gikk på masterstudier. Og så kom - jeg. Barneskolelærer, avbrutt samboerskap, et barn som bare har videregående og jobber i barnehage. Og så sa han at han ikke hadde så mye, for han kjente mange som hadde kommet mye lenger. Og da lurer jeg på - hva er MYE? Anonymkode: f06d1...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det var mye! Ikke føl deg underlegen. Vi har alle våre stier å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Du vet, noen er så fattige at det eneste de har er penger… Anonymkode: 8290f...5ae 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Slikt føles relativt alt ettersom hvilken situasjon man sitter i selv. Han jobber sikkert sammen med folk som har både fjellhytte, kysthytte og leilighet i Sveits, de kjøper Rolex mens han bare kan kjøpe DW, de har nedbetalt hus, i tillegg til at de har investert i utleieobjekt. For han føles det dermed som at de har kommet mye lengre enn han, og du føler han har kommet mye lengre enn deg. Ingen tar egentlig feil, det blir bare en individuell vurdering slik jeg ser det. Anonymkode: d1168...83d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Uff, for et fokus… Høres unektelig usjarmerende ut å skryte av inntekt og utdanning til partner og barn. Slike mennesker får mange til å føle seg mindreverdige, og det er en dårlig egenskap. Ikke rart mange kvier for å dra på reunion. Anonymkode: 7967b...ff3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden De fleste ender jo opp med og omgås samt sammenligne seg med " sine egne". Dvs han med lønn på 1,3 mil, kanskje/sannsynligvis sitter å sammenligner seg med venner, kollega og andre i firmaet som kanskje tjener både 1,2 og 3 mil. At kona er lege, vell det er jo nesten utelukkende bare slitsomt og en belastning for familien - men de har sannsynligvis andre venner/bekjente/kollega hvor den andre i ekteskapet/samboerskap har en mer behagelig jobb. Osv... Hva som er mye er opp til den enkelte oh hva som er mye i forhold til ens egen situasjon. Klart du også har et svært rikt liv sett i sammenheng, eller hvis vi skal sammenligne deg med noen som vokser opp å bor i kår hvor skolegang er ikke eksisterende, vann er noe som hentes 2 timers gange unna osv.. Anonymkode: f0e4a...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Uff, for et fokus… Høres unektelig usjarmerende ut å skryte av inntekt og utdanning til partner og barn. Slike mennesker får mange til å føle seg mindreverdige, og det er en dårlig egenskap. Ikke rart mange kvier for å dra på reunion. Anonymkode: 7967b...ff3 Det er helt vanlig å spørre hverandre hva som er ståa siden sist når man treffes på reunion. Anonymkode: d1168...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruVillvin Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du vet, noen er så fattige at det eneste de har er penger… Anonymkode: 8290f...5ae Denne ⬆️❣️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på reunion. Det ble snakk om hva vi gjorde, runde rundt bordet. Han som var før meg jobbet i et stort selskap, tjente 1,3 mill, hadde firmabil og god pensjonsordning, fritt hjemmekontor og fleksidager. Kona var lege, barna gikk på masterstudier. Og så kom - jeg. Barneskolelærer, avbrutt samboerskap, et barn som bare har videregående og jobber i barnehage. Og så sa han at han ikke hadde så mye, for han kjente mange som hadde kommet mye lenger. Og da lurer jeg på - hva er MYE? Anonymkode: f06d1...704 Summerte dere virkelig opp livet sånn? Altså: gikk du helt oppriktig på skole med en person med så lite dannelse at han følte at å si «1,3 mill, firmabil og pensjonsordning!» var innafor normal folkeskikk? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt vanlig å spørre hverandre hva som er ståa siden sist når man treffes på reunion. Anonymkode: d1168...83d Naturligvis. Og da er man kort, og konsis og har som mål å finne et potensielt felles tema. Og så endrer man tema til det som faktisk er interessant. La oss si ts som er lærer treffer en som også er lærer. Masse festlig å snakke om. Eller la oss ta ts sin gamle klassekompis. La oss si han traff en til som er gift med en lege. De to kan da snakke om familielivet med en partner som arbeider mye, og livet som primæromsorgsperson. Det ville vært marginalt interessant. For denne mannen som halset av gårde om firmabilen sin var trolig semi-hjemmeværende i egne barns barndom. Hans kone arbeidet. Det er hun som har karriæren. Han ER trolig faktisk av interesse som menneske. Han vet bare ikke hvordan han får sagt det. Anonymkode: 85e4f...61a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på reunion. Det ble snakk om hva vi gjorde, runde rundt bordet. Han som var før meg jobbet i et stort selskap, tjente 1,3 mill, hadde firmabil og god pensjonsordning, fritt hjemmekontor og fleksidager. Kona var lege, barna gikk på masterstudier. Og så kom - jeg. Barneskolelærer, avbrutt samboerskap, et barn som bare har videregående og jobber i barnehage. Og så sa han at han ikke hadde så mye, for han kjente mange som hadde kommet mye lenger. Og da lurer jeg på - hva er MYE? Anonymkode: f06d1...704 Lykken måles ikke i inntekt og mastergrader....og folk som tror det er uinterressante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Derfor kommer jeg aldri til å gå på noe reunion. Jeg er gjerne en deprimert fyr,som ikke ser utrolig mye glede i hverdagen,men jeg har så jeg klarer meg. Det går ikke på at jeg ikke har alt for dyre ting. Men slike samlinger er kun for å sammenligne hverandre. Mange regelrett tåler ikke trynet på hverandre engang. Det er bare en måling på hvor store verdier man har fått seg siden man gikk på skolen. Skape sjalusier etc. Kan ikke tenke meg noe "festligheter" jeg liker mindre en skolereunions. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Hvorfor gidder folk å dra på reunion, hvis målet er å sammenligne velstand? Jeg har ikke peiling på hva noen av mine klassekamerater fra barne-, ungdomsskolen eller VGS tjener, og ikke interesserer det meg heller. Jeg synes lønn er en privatsak, og jeg er heller ikke interessert i å høre mødre skryte av barna sine. Alt i alt har jeg null til felles med mine klassekamerater, med unntak av at vi er like gamle og har bodd på samme sted en viss periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt vanlig å spørre hverandre hva som er ståa siden sist når man treffes på reunion. Anonymkode: d1168...83d Ja, men for de fleste er "stå" hva man jobber med, om man har barn, om man er gift/skilt/enslig. Det finnes ikke noe normalt med å sitte å fortelle om hvilken lønn og andre goder man har i jobben, med folk man knapt har snakket med de siste årene. Anonymkode: b16f2...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå