AnonymBruker Skrevet i går, 13:53 #1 Del Skrevet i går, 13:53 Nå som det er så mye fokus på nano- og mikroplast vi får i oss gjennom luft, klær og mat så er det også målt plast I blodet, hjernen og andre organer hos mennesker. Dette kunne jeg tenkt meg å få testet selv da jeg ofte har betennelser i kroppen. Vet noen av dere hvor man henvender seg for å få målt det i blodet? Litt usikker på om jeg kan spørre fastlegen siden det er så nytt, og påvist hos mennesker for første gang i år. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #2 Del Skrevet i går, 13:58 Du har så ofte betennelser i kroppen, så hvis du finner mikroplast i blodet så er du med en gang sikker på at ja,der har du synderen! Miljøet og verden rundt deg er synderen? Nei, det kan være hva som helst. Medfødt naturlig immunforsvar som er dårlig fra naturens side, feks. Kanskje du belaster kroppen din feil og utsetter deg selv for mye stress i livet ditt. Stress kan føre til sykdom. Hva slags betennelser er det du har pleid å få? Anonymkode: 87de4...601 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:58 #3 Del Skrevet i går, 13:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå som det er så mye fokus på nano- og mikroplast vi får i oss gjennom luft, klær og mat så er det også målt plast I blodet, hjernen og andre organer hos mennesker. Dette kunne jeg tenkt meg å få testet selv da jeg ofte har betennelser i kroppen. Vet noen av dere hvor man henvender seg for å få målt det i blodet? Litt usikker på om jeg kan spørre fastlegen siden det er så nytt, og påvist hos mennesker for første gang i år. Anonymkode: a70ee...308 Dette er ikke noe du får utført uten å være med i forskning på området. Alternativet er å henvende deg til alternativ medisin og noen som driver på området. Vil tro dette vil koste deg enorme summer å få utført. Jeg er heller ikke sikker på om den typen prøver er systematisert slik andre blodprøver innen skolemedisinen er. Uansett hva en slik måling vil kunne vise eller gi av svar, så finnes der ingen behandling eller måter å fjerne mikroplast fra menneskekroppen på. Så hva skal da hensikten med en slik måling være? Du blir verken friskere eller (p)sykere av å måle, bare fattigere. Anonymkode: fb9a6...2dd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:15 #4 Del Skrevet i går, 14:15 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har så ofte betennelser i kroppen, så hvis du finner mikroplast i blodet så er du med en gang sikker på at ja,der har du synderen! Miljøet og verden rundt deg er synderen? Nei, det kan være hva som helst. Medfødt naturlig immunforsvar som er dårlig fra naturens side, feks. Kanskje du belaster kroppen din feil og utsetter deg selv for mye stress i livet ditt. Stress kan føre til sykdom. Hva slags betennelser er det du har pleid å få? Anonymkode: 87de4...601 Her bare antar du noe du ikke vet noe om, men svarer ikke på det jeg spør om. Krangle kan du gjøre et annet sted. Ha en god dag videre. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:17 #5 Del Skrevet i går, 14:17 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er ikke noe du får utført uten å være med i forskning på området. Alternativet er å henvende deg til alternativ medisin og noen som driver på området. Vil tro dette vil koste deg enorme summer å få utført. Jeg er heller ikke sikker på om den typen prøver er systematisert slik andre blodprøver innen skolemedisinen er. Uansett hva en slik måling vil kunne vise eller gi av svar, så finnes der ingen behandling eller måter å fjerne mikroplast fra menneskekroppen på. Så hva skal da hensikten med en slik måling være? Du blir verken friskere eller (p)sykere av å måle, bare fattigere. Anonymkode: fb9a6...2dd Jeg ønsker bare å vite hvor mye, siden vi alle mest sannsynlig har det i kroppen. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:21 #6 Del Skrevet i går, 14:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ønsker bare å vite hvor mye, siden vi alle mest sannsynlig har det i kroppen. Anonymkode: a70ee...308 Det får du ikke i det offentlige helsevesenet/på skattebetalernes regning. Fordi det er ikke medisinsk nødvendig, følgelig har ikke noen lege lov til å bestille slike prøver, og de som eventuelt måtte motta slike bestillinger fra en lege, om du har maskiner til å utføre slike prøver noe som er høyst tvilsomt, så har de heller ikke lov til å videresende eller utføre analyser på blodet ditt. De legen som eventuelt omgår lover og regler og sender avsted slike prøver vil få problemer i tillegg. Så jeg synes du skal «parkere» de ønskene. Anonymkode: fb9a6...2dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:45 #7 Del Skrevet i går, 14:45 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det får du ikke i det offentlige helsevesenet/på skattebetalernes regning. Fordi det er ikke medisinsk nødvendig, følgelig har ikke noen lege lov til å bestille slike prøver, og de som eventuelt måtte motta slike bestillinger fra en lege, om du har maskiner til å utføre slike prøver noe som er høyst tvilsomt, så har de heller ikke lov til å videresende eller utføre analyser på blodet ditt. De legen som eventuelt omgår lover og regler og sender avsted slike prøver vil få problemer i tillegg. Så jeg synes du skal «parkere» de ønskene. Anonymkode: fb9a6...2dd Ja du har nok rett i det. Men ønsket består nok frem til den dag det blir tilgjengelig en gang i fremtiden, eller ny forskning gjøres her i Norge. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:33 #8 Del Skrevet i går, 15:33 Kvikksølv er 1000 ganger verre, men det finnes det ikke fokus på.... Anonymkode: ba860...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:47 #9 Del Skrevet i går, 15:47 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kvikksølv er 1000 ganger verre, men det finnes det ikke fokus på.... Anonymkode: ba860...fdb Jo det var fokus på kvikksølv i fisk før de sluttet å omtale det da det kom nye vaksiner for svineinfluensa med høyere mengde kvikksølv enn i fisk. Anonymkode: a70ee...308 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå som det er så mye fokus på nano- og mikroplast vi får i oss gjennom luft, klær og mat så er det også målt plast I blodet, hjernen og andre organer hos mennesker. Dette kunne jeg tenkt meg å få testet selv da jeg ofte har betennelser i kroppen. Vet noen av dere hvor man henvender seg for å få målt det i blodet? Litt usikker på om jeg kan spørre fastlegen siden det er så nytt, og påvist hos mennesker for første gang i år. Anonymkode: a70ee...308 Det finnes ingen sånn test på vanlige legesentre/sykehus. De testene er tatt i forbindelse med forskning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Grüner skrev (13 timer siden): Det finnes ingen sånn test på vanlige legesentre/sykehus. De testene er tatt i forbindelse med forskning. Da håper jeg det blir tilgjengelig etterhvert. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Hva ville du ha gjort hvis en test hadde påvist at kroppen din inneholdt mye mikroplast? Anonymkode: b8e09...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Bryan Johnson, men usikker på om man kan teste helt i Norge (https://blueprint.bryanjohnson.com/products/microplastics-test?srsltid=AfmBOoqO-NRIXWab-c39TJln3OaebNIjlA06N1h4nDuNIE6b8QzqldPF). Ja, selvfølgelig finnes slike tester (Ramam spektroskopi og flow cytometri) og maskiner (som gjør de tidliger enevbte testene - det er til og med en apwsialisert maskin fra Agilent Technologies for det), for de som tviler. Er ikke særlig vanskelig test - teknisk sett - heller, vil jeg si. Endret 4 timer siden av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ville du ha gjort hvis en test hadde påvist at kroppen din inneholdt mye mikroplast? Anonymkode: b8e09...207 Da ville jeg sett om det var en måte å redusere det på i kroppen og sett på om det var noe jeg kunne endre på med min livsstil som kunne minimere muligheten for at plasten finner veien inn i kroppen min. Allerede har jeg blitt mer bevisst på å omgi meg med mindre plast i klær og andre ting. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden katties skrev (55 minutter siden): Bryan Johnson, men usikker på om man kan teste helt i Norge (https://blueprint.bryanjohnson.com/products/microplastics-test?srsltid=AfmBOoqO-NRIXWab-c39TJln3OaebNIjlA06N1h4nDuNIE6b8QzqldPF). Ja, selvfølgelig finnes slike tester (Ramam spektroskopi og flow cytometri) og maskiner (som gjør de tidliger enevbte testene - det er til og med en apwsialisert maskin fra Agilent Technologies for det), for de som tviler. Er ikke særlig vanskelig test - teknisk sett - heller, vil jeg si. Takk 😊. Skal undersøke dette nærmere. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Å slite med betennelse/smerter i kroppen er nok langt mer sammensatt enn plast, TS. Jeg ville heller fokusert på kosthold (kutte ut korn, sukker, UP mat o.l, sørge for at du har gode nivåer (godt innenfor normalen) av magnesium, d vitamin, b 12 m.m, og være i aktivitet. Anonymkode: b3a7a...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Da ville jeg sett om det var en måte å redusere det på i kroppen og sett på om det var noe jeg kunne endre på med min livsstil som kunne minimere muligheten for at plasten finner veien inn i kroppen min. Allerede har jeg blitt mer bevisst på å omgi meg med mindre plast i klær og andre ting. Anonymkode: a70ee...308 Men å se om det er en måte å endre livsstil for å redusere plastmengden inn i kroppen uten å teste først, det er uaktuelt. Tror du det kan være farlig? Anonymkode: b8e09...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men å se om det er en måte å endre livsstil for å redusere plastmengden inn i kroppen uten å teste først, det er uaktuelt. Tror du det kan være farlig? Anonymkode: b8e09...207 Ja, mange tips til hvordan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #19 Del Skrevet 1 minutt siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men å se om det er en måte å endre livsstil for å redusere plastmengden inn i kroppen uten å teste først, det er uaktuelt. Tror du det kan være farlig? Anonymkode: b8e09...207 Hva mener du? Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå