Gå til innhold

Mye barneskriking fra naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i en blokk i Trondheim hvor man kan høre alt av naboer. Det er alle vi som bor her veldig klare over og vi tar hensyn til hverandre. Nå er det sånn at vegg i vegg har en familie flyttet inn med en baby som skriker hele dagen. Barnet er rundt 10 måneder gammel nå. Han skriker, hyler og gråter uten pause fra morgen (kl 6) til kveldstid (kl 7). Min stue er vegg i vegg med leiligheten, og mitt soverom er på den andre siden. Jeg hører barnet skrike når jeg er på soverommet også. Det høres ut som om han er i rommet sammen med meg. Jeg har investert i et dyrere støydempende headsett men jeg hører ungen fortsatt hyle gjennom det. Grunnet en jobb som utføres hjemmefra som går mye på å svare på telefonhenvendelser kan jeg ikke ha på musikk i headsettet hele dagen. Vi hører den gjennom tv og ørepropper. Jeg er også litt bekymret fordi jeg tidligere har jobbet i barnehagen og ingen av barna der har hylt i 12-13 timer i strekk hver dag i flere måneder. Jeg har møtt på familien i gangen, og spurt om alt går bra da det er mye gråting og skriking og har tilbudt å hjelpe til dersom de har behov (ta ut søpla, vaske, passe på barnet etc). Dette ønsket de ikke, og det er selvfølgelig helt grei! på spørsmålet om alt går bra fikk jeg svar at dette er vanlig og det er bare å venne seg til det. Jeg føler at jeg har gjort alt jeg kunne for å hjelpe til, og jeg lurte på om andre har vært i samme situasjon? Jeg understreker at jeg er klar over at babyer gråter, men at jeg selv syns det er litt stusslig at et barn skriker hver dag i flere måneder i strekk uten pause? Har dere noen forslag hva man kan gjøre? Jeg håper at barnet har det bra. Alt «ser greit ut» fra utsiden. Eventuelt hva slags tiltak jeg selv for min egen del kan sette i gang for å ikke måtte høre det dagen lang? 😊 setter pris på konstruktive svar 😊

Anonymkode: 386f1...459

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen barn skriker mye. Det kan være mange årsaker til dette, bla. Kolikk, allergi, andre diagnoser. Er ikke så mye du får gjort. Det pleier heldigvis å gå over etterhvert. Det eneste du kan gjøre er å isolere leiligheten din bedre. Eventuelt flytte ut noen måneder og håpe at babyen gråter mindre når du kommer tilbake. 

Anonymkode: 17ae8...a8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det ikke roer seg etterhvert så hadde jeg spurt foreldrene rett ut om hvorfor han skriker så mye... Hadde jeg ikke fått ett logisk svar på det så hadde jeg meldt inn til barnevernet så de kan dobbeltsjekke... Vet aldri hva som kan foregå bak lukkede dører 😕

Anonymkode: 02717...f71

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det ikke roer seg etterhvert så hadde jeg spurt foreldrene rett ut om hvorfor han skriker så mye... Hadde jeg ikke fått ett logisk svar på det så hadde jeg meldt inn til barnevernet så de kan dobbeltsjekke... Vet aldri hva som kan foregå bak lukkede dører 😕

Anonymkode: 02717...f71

Helt enig! Vi må bry oss mer om hverandre og så små kan ikke si i fra selv. Og så hadde jeg flyttet i tillegg. 

Anonymkode: 17971...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme problem her, blokk i Trondheim. Men vi har en trassig 3 åring over oss. Som løper og løper og gråter og kaster leker i gulvet. Det kjedeligste er når det bråkes lørdag og søndag fra kl 8 

Anonymkode: d6653...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Samme problem her, blokk i Trondheim. Men vi har en trassig 3 åring over oss. Som løper og løper og gråter og kaster leker i gulvet. Det kjedeligste er når det bråkes lørdag og søndag fra kl 8 

Anonymkode: d6653...ee8

Det er noe annet. Det er fakktisk normalt. Jeg har begge deler over meg 2 barn som man hører og er barn rett og slett,en unge under soM man aldri hører synes det er mer bekymrende. 

Det ts derimot opplever skriking sv en baby på 10 mnd er mer beskymrende. Det er ikke normalt.

Anonymkode: 09ab9...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Noen barn skriker mye. Det kan være mange årsaker til dette, bla. Kolikk, allergi, andre diagnoser. Er ikke så mye du får gjort. Det pleier heldigvis å gå over etterhvert. Det eneste du kan gjøre er å isolere leiligheten din bedre. Eventuelt flytte ut noen måneder og håpe at babyen gråter mindre når du kommer tilbake. 

Anonymkode: 17ae8...a8a

Tusen takk for svar. Det er godt å høre at dette kan være vanlig og det ikke nødvendigvis må foregå noe unormalt. Håper at baby har det bra :) 

Endret av Lotte-1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...