Gå til innhold

Utstilling hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som ofte er på hundeutstillinger Hvilke hunderaser med lang pels er IKKE på ett børstebord på utstillinger? Altså vises som den er. Og ikke nystrigla før ringen.

Og der ikke handlern går med en børste for å børste hunden inni ringen.

Og som heller ikke blir føna rett før ringen.

Anonymkode: a70f7...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På Brukshund-utstillinger? 😅 Jeg har en brukshund som ofte er på utstilling. Det er ingen som føner før, eller børster i ringen (tror ikke børsting i ringen hadde vært lov. ). 

Det finnes en egen showtype i rasen med lengre hår, og aldri sett at de gjør det i ringen. 

Anonymkode: 244b4...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På Brukshund-utstillinger? 😅 Jeg har en brukshund som ofte er på utstilling. Det er ingen som føner før, eller børster i ringen (tror ikke børsting i ringen hadde vært lov. ). 

Det finnes en egen showtype i rasen med lengre hår, og aldri sett at de gjør det i ringen. 

Anonymkode: 244b4...a0b

Hvilke raser er det da?

Gjerne nevne brukshunder med lang pels også.

Anonymkode: a70f7...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen som tar med seg hund på utstilling uten å sørge for at pelsen er ren og velstelt fordi pelsen er en del av bedømmelsen, så "nystrigla" er nok de fleste. Det som utgjør forskjellen er hvor mye arbeid det krever å få til det. Jeg har en langhåret standard dachs og rundt den ringen er det lite "i siste liten" pelsstell. Er det ute ruller hundene seg ofte i gresset og da må man børste vekk det verste før de skal i ringen, men det er stort sett det. Når det gjelder bord, så bedømmes de fleste mindre raser på bord, så det å sette opp hunden på bordet (Eller på toppen av utstillingsvogna) brukes ofte som en del av "oppvarmingen" uten at det nødvendigvis innebærer at det er nødvendig for pelsen sin del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker dessverre som at det er mye juks av ulik grad på utstillinger. Man skal bare vinne eller få en bra bedømmelse, og så kommer den reelle kvaliteten i andre rekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 minutter siden):

Virker dessverre som at det er mye juks av ulik grad på utstillinger. Man skal bare vinne eller få en bra bedømmelse, og så kommer den reelle kvaliteten i andre rekke.

Hva slags juks tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...