AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hun var min aller beste venninne i tenårene, men dessverre gled vi fra hverandre da hun flyttet for å studere. Det var ingen dramatikk bak det og vi møttes tilfeldig på hverandre tidligere i år, noe som var veldig hyggelig. Men vi holder ikke kontakten, selv om jeg egentlig godt kunne tenkt meg det. Hun kommer garantert til å få med seg navnet for hun bor i nabokommunen og det er et lite miljø her vi bor, og i tillegg vet jo alle jeg kjenner om at hun var min bestevenninne tidligere. Jeg har naturligvis positive assosiasjoner til navnet pga. henne, men det er et navn jeg alltid har likt godt, så det er absolutt ikke for å kalle opp barnet etter henne. Tror jeg overtenker litt nå, men jeg synes nesten det ville vært litt flaut om noen påpekte den forbindelsen 😅 Hva er deres tanker? Anonymkode: 07d7b...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ei gammel venninne kalte opp sitt barn med mitt navn, fordi hun likte det så godt. Tok det som et kompliment jeg, eier jo ikke navnet mitt selv om jeg har det 😊 Anonymkode: cdc9a...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Så koselig! Jeg hadde tatt det som et kompliment 😊 Anonymkode: 33934...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Næh, det er helt innafor. Anonymkode: 6a916...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Du kaller henne jo ikke opp etter din gamle venninne, men du tar det navnet fordi du liker navnet. Er da ikke noe rart ved det? Man har jo alltid gått i klassen, kjent noen, vet om Noen som har et navn man liker - som man gir til barna sine. Anonymkode: d8545...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Du sier først at du skal kalle opp, siden at du ikke skal kalle opp? jeg mener at man ikke «kaller opp» når man velger navnet fordi det er pent. Å «kalle opp» er en slags hedring av personen man kaller opp etter. Er det det du gjør, eller ikke? Jeg ville ha bestemt meg for det. Enten du velger det ene eller det andre, så er det i min bok helt greit. Anonymkode: 365b8...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Det hadde jeg ikke reagert på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Bare hyggelig tenker jeg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du sier først at du skal kalle opp, siden at du ikke skal kalle opp? jeg mener at man ikke «kaller opp» når man velger navnet fordi det er pent. Å «kalle opp» er en slags hedring av personen man kaller opp etter. Er det det du gjør, eller ikke? Jeg ville ha bestemt meg for det. Enten du velger det ene eller det andre, så er det i min bok helt greit. Anonymkode: 365b8...039 Hehe oi, det var en glipp ja 😊 I overskriften burde det heller stått "gi datteren vår samme navn som en tidligere venninne", for det er det jeg mener. Anonymkode: 07d7b...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde synes det var litt rart og kleint😅 Anonymkode: dd39b...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Selv om ingen "eier" et navn, er jeg enig med AB...ce0 over her at det er litt rart og kleint. Jeg ville i alle fall følt det slik selv hvis det var jeg som var den gamle venninnen. Selv om det selvsagt kommer til å gå over, kan du være 100% sikker på at du vil få bemerkninger om navnevalget, i alle fall i begynnelsen. Det finnes så utrolig mange fine navn å velge mellom her i verden at det ikke ville vært så vanskelig å velge et annet. Anonymkode: 6e3b6...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Hvor spesielt er navnet? Heter hun Ida vil ingen reagere, mens Antrasita vil være så åpenbart knyttet til venninnen at jeg ville styrt unna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Daria skrev (1 time siden): Hvor spesielt er navnet? Heter hun Ida vil ingen reagere, mens Antrasita vil være så åpenbart knyttet til venninnen at jeg ville styrt unna. Frida 😊 Finnes jo mange andre som heter det, men man kommer nok ikke unna å tenke på min tidligere venninne uansett. Anonymkode: 07d7b...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Da vi var tidlig i tjueårene sa jeg til min bestevenninne at om jeg noengang fikk en datter, skulle hun få min venninnes navn som mellomnavn. Venninnen min lyste opp og ble litt rørt og glad, absolutt. Så ikke noe rart i det. Jeg synes navnet hennes er veldig pent, så derfor. Men siden det er littegrann for langt og jeg liker best korte og konsise fornavn, så ville jeg velge det som mellomnavn, ikke fornavn. Det ble aldri noen datter på meg, men om det hadde blitt det, så har jeg aldri glemt løftet jeg ga. Det ville jeg holdt. Hvis du liker navnet og har gode assosiasjoner til det, så velger du det. Spør noen, så sier du bare at det er et veldig pent navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er selv oppkalt etter en barndomsvenninne av min far. Han har visst alltid syns det var så flott navn så når jeg ble født ble det skrevet ned på hans liste over forslag og mamma elsket det. Hun jeg var oppkalt etter tok det visst som et kompliment ☺️ heldigvis. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå