Gå til innhold

Ferskt blod fra endetarmen - tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fra tid til annen ferskt blod som kommer fra rumpen når jeg har avføring. 

Jeg har ganske hard avføring (og må til tider presse mye) så jeg er ganske sikker på at det er pga det, har spurt legen sånn i forbifarten tidligere når jeg har vært til andre ting, og legen har sagt at det er nok hemoroider som gjør det.

Finnes der noe uten resept som kan bøte på det? (eller må jeg til legen for å få resept for å få bukt med dette?)

Ellers noen tips/råd fra dere som har dette om hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 27e8e...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får kjøpt Scheriproct (steroider) i salve- eller stikkpilleform som kan brukes mot hemoroider reseptfritt 🙂

Hvis det ikke hjelper, eller det blør mye, bør du få deg time hos fastlegen (for dette, ikke nevne det på vei ut døra) for undersøkelse og ev. vurdering av om du bør undersøkes mer mtp. annen tarmsykdom.

Anonymkode: 37d0d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det apotek-info og tips om en rekke produkter (reseptfrie til å begynne med) man kan bruke ved hemoroider. Blant annet en olje man kan innta (i munnen) og som vil mykgjøre avføringen, slik at den sklir lettere ut uten å rive opp hemoroider og forårsake blødninger på veien ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd å ta tak i den harde avføringen. Altså gjort tiltak for at den skulle være mykere. Godt mulig du alt gjør det. Passer på nok væske, fiber, tygge godt, osv. Magnesium kan også hjelpe. Sånn utenom det andre her har nevnt, om det faktisk er hemorider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det mye før jeg begynte med 0.5l friskpresset sellerijuice på tom mage på morgenen, kuttet ut rapsolje, melkeprodukter, egg og gluten, og innførte mer frukt i kosten. Aldri hatt det siden.

Anonymkode: 27b15...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har fra tid til annen ferskt blod som kommer fra rumpen når jeg har avføring. 

Jeg har ganske hard avføring (og må til tider presse mye) så jeg er ganske sikker på at det er pga det, har spurt legen sånn i forbifarten tidligere når jeg har vært til andre ting, og legen har sagt at det er nok hemoroider som gjør det.

Finnes der noe uten resept som kan bøte på det? (eller må jeg til legen for å få resept for å få bukt med dette?)

Ellers noen tips/råd fra dere som har dette om hva jeg kan gjøre?

Ville vært fornuftig å opplyse om du er mann eller kvinne, aldersgruppe, om du har født og hvor ofte dette skjer. Er det i forkant av eller i sammenheng med menstruasjonssyklus? 

Anonymkode: c9875...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville vært fornuftig å opplyse om du er mann eller kvinne, aldersgruppe, om du har født og hvor ofte dette skjer. Er det i forkant av eller i sammenheng med menstruasjonssyklus? 

Anonymkode: c9875...b15

Kvinne,45 år. Ikke født. 
Skjer noen ganger i mnd, ikke noe med mensen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...