Gå til innhold

Visste dere at dere skal få satt ny epidural om den første ikke virker skikkelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det fortalte i hvert fall jordmoren da jeg fødte tidligere i år. Hun var på nippet til å hente inn igjen anestesilegen da den først bare virket på ene siden, men heldigvis kom det seg veldig ganske raskt. Jeg var ikke klar over at man kunne det, tenkte kanskje det ikke var noe å gjøre med det da, men joda, det er det!

Bare en opplysning dere og partneren deres bør vite før fødsel. Ikke la noen forsøke å overbevise dere om noe annet. Om det er spørsmål om kapasitet er det selvsagt en annen sak, men man har lov å si fra uansett!

Anonymkode: e7dd4...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke ulogisk det, epidural er vel sånn medisin som står å pumper hele tiden/fra tid til en annen. De kan skru den opp eller ned eller av. Så om den er satt skjeivt kan de ta den ut å stikke et annet sted på nytt igjen.. kanskje treffer den bedre da.

For min del, skal aldri ha det igjen, holdt på å ødelegge hele fødselen.. 

Anonymkode: 8e584...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke ulogisk det, epidural er vel sånn medisin som står å pumper hele tiden/fra tid til en annen. De kan skru den opp eller ned eller av. Så om den er satt skjeivt kan de ta den ut å stikke et annet sted på nytt igjen.. kanskje treffer den bedre da.

Jepp! Dessverre var jeg ikke klar over det under min første fødsel, så da den ikke virket skikkelig lot jeg de bare skru den av fordi jeg ikke visste bedre. De latet som ingenting og jeg fikk heller ikke annen smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk ny etter en vurdering av anestesilegen. Den andre funket som bare det. Opplevde også at den første bare funket på en side, å det var helt jævlig. 

Anonymkode: 678ac...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er overrasket, jeg hadde skit ondt da epiduralen virket kun på en side, men det var ikke noe spørsmål om å sette på nytt. 

Anonymkode: f09a6...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan ødelegge fødselen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er overrasket, jeg hadde skit ondt da epiduralen virket kun på en side, men det var ikke noe spørsmål om å sette på nytt. 

Ikke overraskende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Har født to ganger med epidural, og det er stooor forskjell på om den virker på ene siden eller begge. Den gangen den kun virket på en side tror jeg nesten at jeg kunne født uten, for det var så utrolig fælt at smertene satt på kun én side. Ble liksom «skjeiv» i hele kroppen, noe som påvirket komforten veldig i sitte/liggestillinger, og jeg klarte dessverre ikke å stå eller gå fordi de skrudde den så høyt opp at bedøvet side ble helt lam. 

Men en ting som faktisk funket for meg var å sette saltvannspapler på den ene siden hvor jeg hadde smerter. Funket ikke så lenge, men for meg som var ved nesten full åpning da så var det ganske effektivt. Fikk umiddelbar lindring på den siden det gjaldt, og jordmor kunne sette de selv uten behov for å tilkalle leger ol. 

Anonymkode: 70a70...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...