Gå til innhold

Sex uten følelser-litt usikker på om han respekterer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har ikke dame, Jan jar faktisk vært i et forhold før-Sa han selv ihvetfall..

Uansett, for meg virker det til at han demonstrerer en viss dominans-Ved at han setter krav,og ved å tørre å sette de, får en viss status kanskje?

Iogmed at sex utenfor forhold faktisk er ganske vanlig der ute jo, i forhold til å få høre om hvor lenge siden det var siden jeg hadde fått meg noe..

Spør du om det, er det ikke heelt uviktig:)

Anonymkode: 337a9...715

Dette har ingenting med dominans eller status å gjøre, han forteller deg hva han er ute etter og du har tydeligvis akseptert det siden du ikke kutta han ut. Hvis en mann ikke kan tilby deg det du er ute etter så tar du frem selvrespekten og kutter ut kontakten, man kan ikke komme å klage i ettertid eller prøve å endre forutsetningene for relasjonen i ettertid.

Anonymkode: 5f276...579

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han er dust.

Du burde slutte med fremmedord.

Anonymkode: da08a...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sant..

Men..sosio kulturell dominans,much??

Altså, hvor vanlig er dette? Typ knull, også bare hodet?

Er det greia,at han bestemmer,ognjeg skal bare være takknemlig?

One night stands er ikke så uvanlig. 
Han kommer med ett tilbud, du takker ja. 
Du aksepterer hans betingelser når du takker ja til "kun sex, ingen prat", da sier du deg enig i det, og at det er slik du også vil ha det. Han har ikke bestemt noe, han kommer med ett forslag som du aksepterer. Du hadde alle muligheter til å si nei til hans tilbud. 

Så det er vel heller du som ikke respekterer han, når han er helt ærlig på sine intensjoner, du blir med på dem, for å så kreve mer etterpå. 

Anonymkode: cf59a...e5e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet her er at han spør en haug damer.

Noen vil si ja til sex.

Menn pleier ville ha mest mulig sex, så du må bare lære deg å si nei.

Og slutte tenke på denne mannen. Du er en i mengden. Du må gå videre.

Anonymkode: 9fc34...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart mange ligger med mange, i alle slags ulike relasjonsdynamikker.

Hvis sex er personlig for deg, så er du ansvarlig for din egen lykke og helse gjennom å sette grenser for deg selv. Grenser betyr hva du sier ja og nei til; grenser er ikke å be andre forandre seg for å tilpasse seg dine ønsker.

Denne mannen sa i forkant at han ønsket kun sex, ingen prat. Han viste hva han hadde å tilby, og du hadde valget om å akseptere tilbudet, eller avslå tilbudet. Du valgte å akseptere. Da har du selv satt standarden og kan ikke forvente eller kreve en høyere standard.

Dette med respekt er også veldig misforstått hos mange. Det er ikke slik at vi får den respekten vi fortjener fra andre - vi får den respekten vi selv setter standarden for! Dette er kjempeviktig lærdom. Med andre ord, du må selv ha respekt for deg selv, for at alle andre skal behandle deg med respekt.

Et stort triks ved selvrespekt, er jo at man luker ut alle helt i starten, når man ser oppførsel som ikke samsvarer med våre behov, ønsker eller verdier.

Anonymkode: b57c0...701

Er enig i hva du sier

Du høres ut som at jeg mener jeg er missfornøyd med han-nårnhar jeg sagt det??:)

Alt jeg spør om, er hvor vanlig det er,å være så egoistisk I måten å gå frem på.

At han er eller ikke,kan sikkert diskuteres,men det var ikke hva jrg spurte om,det var det du som kom inn på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er enig i hva du sier

Du høres ut som at jeg mener jeg er missfornøyd med han-nårnhar jeg sagt det??:)

Alt jeg spør om, er hvor vanlig det er,å være så egoistisk I måten å gå frem på.

At han er eller ikke,kan sikkert diskuteres,men det var ikke hva jrg spurte om,det var det du som kom inn på:)

Ja det er vanlig ved FF-forhold.

Anonymkode: 03f6f...d2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har ingenting med dominans eller noe av disse andre merkelige tankene du har fått for deg.

Ts, vi forteller deg dette gang på gang, i hver tråd... Du må slutte å se på deg selv som et offer hvor andre utnytter deg eller er slemme mot deg, for det forhindrer bare din egen healing. Du velger selv disse menneskene, du tar valg som leder deg i de kjipe erfaringene. Se på dette som noe positivt, for det betyr at du har faktisk kontrollen til å kunne endre dette!

Jeg hqr aldri sagt jeg blirutnuttet,slutt!!

Slutt å legge ord i munnen på meg.

Slutr å døm hva du mener er rart,det er sykt frekt av deg å bruke mitt spørsmål,om en inngangsport for deg å sette deg over meg,til å tikkende,som ikke stemmer-Da må jeg skuffe deg-Jegbklarer meg faktisk helt fint. Men er vel deg selv, i hvordan du selv mener,som vises her.

Sex er forskjellig for alle,og jeg har verken noe for eller imot-jrg spør omnhva erfaringene hos enkelte er,her inne-hvor folk virker til å ha erfsringer,kansje mer enn hva man tør innrømme face to face:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En gutt som tok kontakt med meg. Ingen relasjoner før han kom inn i livet mitt,med å <sjekke meg opp> som egentlig bare var et nudge om sex... ...

I ettertid har han har blokket meg uten å snakke,melde eller si noenting.

Han sa han kun ville ha sex, men at han ikke ønsket noe snakk-er det vanlig å være så egoistisk i måten å gå frem på?

At det bare skal være et< take it or leave it> Som et slags idolosert perspektiv på hans dominans? Hva er greia?

Han kontaktet meg, og jeg føler faktisk at dette var mer en dramatisk oppvisning av hans sosio- kulturelle maktdemonstrasjon?

Enten på hans måte,eller ingenting? Han ville snakke om hvor lenge siden det var siden sist,jeg var bare ikke så gira på å dele,men han delte han lå med venninner,som han ellers ikke snakker med -men møtes gjennom andre settinger.

Klart man føler seg lite respektert,men jeg oppfattet han ikke som en skikkelig raring,faktisk ganske flink med mange relasjoner og opppegående-men denne delen trenger jeg få litt innputt på-Er dette vanlig?

Skal vi virkelig late som at vi er overrasket over at menn liker sexrelasjoner uten forpliktelser og romanse? (Selvsagt gjelder det ikke alle)

Den dagen du slutter å spørre om hvorfor en mann behandler deg respektløst og heller spør deg selv: «hvorfor elsker jeg ikke meg selv?» vil du aldri ha disse problemene igjen. Hvis man elsker og respekterer seg selv ville man aldri brukt energi på å snakke med en slik person engang. 
Du skriver «enten på hans måte eller ingenting» som at alle ikke har sin fulle rett til å ønske seg hva de vil. Det er din reaksjon på hans ønsker som alt å si. Du kan ikke endre noen ved bruk av dine egne etiske argumenter og logikk.
Du kan si: «jeg er ikke interessert i et sekusuellt forhold uten romanse og lojalitet». Å se etter personer som ønsker det samme tilbake. 

Anonymkode: 70e88...7ff

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hqr aldri sagt jeg blirutnuttet,slutt!!

Slutt å legge ord i munnen på meg.

Slutr å døm hva du mener er rart,det er sykt frekt av deg å bruke mitt spørsmål,om en inngangsport for deg å sette deg over meg,til å tikkende,som ikke stemmer-Da må jeg skuffe deg-Jegbklarer meg faktisk helt fint. Men er vel deg selv, i hvordan du selv mener,som vises her.

Sex er forskjellig for alle,og jeg har verken noe for eller imot-jrg spør omnhva erfaringene hos enkelte er,her inne-hvor folk virker til å ha erfsringer,kansje mer enn hva man tør innrømme face to face:)

Du klarer deg jo ikke helt fint.

Du setter deg selv i disse situasjonene gang på gang, med menn som ikke er interessert i noe mer med deg og at du blir altfor intens. Hvis ikke jeg tar feil, er du den samme som også sliter veldig med å bygge vennskap. 

Vi som svarer deg ser de veldig åpenbare løsningene utenifra. Tro oss eller ei, vi svarer fordi vi ønsker å hjelpe deg ut av det selvskapte helvete du havner i gang etter gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må vøre veldig forsiktig.

Verden kan være et spesielt mørkt sted, det ser vi på nyhetene. Om du ikke passer på hvem du møter, og dropper de som er skumle, kan du ende opp alt for nær noen som ikke er det minste grei som person. Å ikke bare ugrei, alvorlig slem.

Pass på deg selv. 

Anonymkode: 36d39...0df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du klarer deg jo ikke helt fint.

Du setter deg selv i disse situasjonene gang på gang, med menn som ikke er interessert i noe mer med deg og at du blir altfor intens. Hvis ikke jeg tar feil, er du den samme som også sliter veldig med å bygge vennskap. 

Vi som svarer deg ser de veldig åpenbare løsningene utenifra. Tro oss eller ei, vi svarer fordi vi ønsker å hjelpe deg ut av det selvskapte helvete du havner i gang etter gang.

Ro deg ned...

Nei,jeg har ikke tenkt å ligge kun for å ligge,jeg er faktisk fornøyd med utseende,og har erfaring med oppmerksomhet fra gutter! 

Jeg er ikke en son kaste rmeg etter hvasomhelst. Og relasjoner med venninner?

Det er noe heeelt annet,og privat-vil ikke diskutere her:)

Jeg spør og er faktisk åpen,mer åpen enn deg ihverfall-når drt kommer til forhold bygd på sex uten følelser-jeg bare spør her inne!

Og jeg har teft for å velge omtenksomme gutter,alle kan uansett havne på kjøret,det er litt hva man må tåle!

Nå sporer vi veldig av her!!

Takk for omtanken,det settes pris på-men aner ikke hvor du har det fra,at drt skal være tankeløshet som skal være en faktor her!

Jeg spør om en såpass lote affeksjon for relasjon,som skal gå 2 veier, hos de som har erfaring med dette og spør bare,om hva som er kjent <der ute>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må vøre veldig forsiktig.

Verden kan være et spesielt mørkt sted, det ser vi på nyhetene. Om du ikke passer på hvem du møter, og dropper de som er skumle, kan du ende opp alt for nær noen som ikke er det minste grei som person. Å ikke bare ugrei, alvorlig slem.

Pass på deg selv. 

Anonymkode: 36d39...0df

Ja, man må være påpasselig ja!

Takk for omtanken!

Sex utenfor forhold betyr ikke at man ikke er menneskelig,vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han sa han kun ville ha sex, men at han ikke ønsket noe snakk-er det vanlig å være så egoistisk i måten å gå frem på?

Hva er egoistisk med dette? Hvis det ikke er noe for deg så er det bare å si nei takk.

Slutt å overtenk.

Anonymkode: 79880...857

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tro meg, maaaaange ligger der ute-med kompiser og venninner

Ikke kjent med kulturen selv,men holdningen i sex uten følelser er for meg personlig

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken kultur er dette? Ikke vanlig norsk iallefall. 

Anonymkode: fbc80...fbb

Du kan umulig være i tjueåra for å si det sånn. Det har blitt utrolig normalt å ligge rundt med venner/venninner i mine kretser og andre sine kretser som jeg har fått "innblikk" i.

Anonymkode: 70257...f74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...