Gå til innhold

Når du går i skjørt/kjole ut bruker du noe ekstra ullundertøy i tillegg ullstrømpebukser under?

sigrid106

Anbefalte innlegg

Jeg tåler ikke ull, så bruker bomulls strømpebukser. Men jeg bruker kåper som går ned til ankelen. 

Anonymkode: 5e948...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ut i fra mange tråder her, så må det være utrolig mange frysepinner her i landet? Kunne ikke ramle meg inn å gå i fin kjole med ullstrømpis eller andre tjukke greier når en stort sett er inne? Bruker vanlige tynne strømpebukser om vinteren også jeg.

Anonymkode: cb524...ef8

Jeg tror det handler mer om hvor dette landet ligger, enn at folk er  frysepinner her. Dette landet liggerlangt æ i nord, og er dekket av is og snø mer enn halve året. Det medfører ubehag og frysing å ikke stikke fingeren i jorden (snøen) og innfinne seg i det. 

De som bor i varmere strøk, synes det er ubehag å bruke for mye varme klær, og innfinner seg etter det.

Anonymkode: 3ccd7...33e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ut i fra mange tråder her, så må det være utrolig mange frysepinner her i landet? Kunne ikke ramle meg inn å gå i fin kjole med ullstrømpis eller andre tjukke greier når en stort sett er inne? Bruker vanlige tynne strømpebukser om vinteren også jeg.

Jeg bor i Nordland og liker å bruke kjole eller skjørt også til hverdags, og når temperaturen kryper langt ned i minusområdet så velger jeg ullstrømpebukse. Bruker i tillegg enten ullsinglet eller ull t-skjorte under kjolen. Hvis jeg skal i selskap så bruker jeg vanlig tynnstrømpebukse i 70 den.

Anonymkode: 71d71...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilke bruker du da?

Anonymkode: 670d8...baa

Kjøper vanlig nylongreier på H&M med 200 denier. 

Anonymkode: 1220d...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvem har snakket noe om finkjole? Bare du som har trukket den konklusjonen.

Det er forskjell på å bare sitte i finkjoler  så og si, og bevege seg utenomhus i hverdagskjoler. 

Anonymkode: 48faf...bdc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg bruker kun strømpebukse. Bruker ullstrømpebukser fra Snag. Jeg er i utgangspunktet en som hater å gå med ull, med deres strømpebukser er faktisk veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de skikkelig kalde dager har jeg knehøye støvletter i sueskinn og lang kåpe (kåpe nedenfor støvlett-kanten). Bruker oftest ullstrømpebukse likevel, for det er ganske kjølig på jobben, særlig i kantina. Men er egentlig varm nok ute selv med tynne strømper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...