Gå til innhold

Når du går i skjørt/kjole ut bruker du noe ekstra ullundertøy i tillegg ullstrømpebukser under?

sigrid106

Anbefalte innlegg

Når du går i skjørt/kjole ut bruker du noe ekstra ullundertøy i tillegg ullstrømpebukser under?
Og evt hva burker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
sigrid106 skrev (4 minutter siden):

Og evt hva burker du da?

Bruker ull kjoler, eller andre tykkere kjoler på vinteren. 

Anonymkode: 871c7...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ikke være lenge ute, bare til butikk osv, så tar bare på meg leggvarmere utenpå vanlige tynnstrømpebukser.

Anonymkode: cb524...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kortermet ulltrøye under kjolen (hvis det er type hverdagskjole, så trøya ikke synes). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ullundertøy som vanlig. Altså singlet og oftest langermet topp oventil, og stillongs eller strømpebukse i ull eller med fleecefor nedentil. I tillegg liker jeg å ha på meg en ullshorts for ekstra varme over bak, hofter, og øvre lår. Opplært til det for å unngå uvi, og jeg har omtrent ikke hatt det i mitt liv, så mulig det er noe i det 🤣 Jeg liker den ekstra varmen i det området, men den er ofte mer synlig igjennom enkelte skjørt, så det kommer an på skjørtet. Den fasongen jeg liker så er det ikke noe problem da. 
Jeg kjøper mine på Cubus, men vet de selges mange steder. Cubus har også ulltruse, om en vil unngå kanten midt på lårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg.

Jeg er veldig frysen av meg så på de aller kaldeste dagene blir det ingen kjole/skjørt men 3 lag med ullundertøy, bukse og snowboard bukse ytterst (og jeg bor på vestlandet så det er ikke så ofte vi har de kuldeperiodene, men jeg gidder ikke gå rundt å fryse). 

Men jeg tar en ullstilongs under når jeg med sokker slik at ullstilongsen ikke sklir opp. I tillegg gjerne en lang ull boxser 

Screenshot_20241218_112630_SamsungInternet.thumb.png.29411cda239597b6c3cda9198e971d7e.png

Og har selvfølgelig ull singlet og genser under kjolen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn ulltrøye, ullstrømpebukse, knehøye støvletter og lang, vattert kåpe. Da holder jeg meg varm i både kjole og skjørt selv om det er minusgrader og litt vindtrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (2 timer siden):

Ja det gjør jeg.

Jeg er veldig frysen av meg så på de aller kaldeste dagene blir det ingen kjole/skjørt men 3 lag med ullundertøy, bukse og snowboard bukse ytterst (og jeg bor på vestlandet så det er ikke så ofte vi har de kuldeperiodene, men jeg gidder ikke gå rundt å fryse). 

Men jeg tar en ullstilongs under når jeg med sokker slik at ullstilongsen ikke sklir opp. I tillegg gjerne en lang ull boxser 

Screenshot_20241218_112630_SamsungInternet.thumb.png.29411cda239597b6c3cda9198e971d7e.png

Og har selvfølgelig ull singlet og genser under kjolen 

Med alt dette på deg må en jo bli ganske hemmet. ikke så lett å bøye seg liksom? Eller plutselig tissetrengt? Hadde ikke gått med meg, da hadde det fort blitt et par dråper i buksa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Med alt dette på deg må en jo bli ganske hemmet. ikke så lett å bøye seg liksom? Eller plutselig tissetrengt? Hadde ikke gått med meg, da hadde det fort blitt et par dråper i buksa....

Jeg har selskapsblære til vanlig så det er ikke noe problem. Tar jo av meg snowboard buksen når jeg er innomhus. På jobben går jeg i uniform, så det er jo bare til og fra. Heller være litt bevegelse hemmet enn å gå rundt å fryse, det er det jævligste jeg vet om og det ser tåpelig ut i tillegg (synes jeg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ofte en mamelukk i ull som et ekstra lag, for det er lår og rumpe som trenger litt mer varme. Det er behagelig og gjør ikke noe med bevegeligheten.

For eksempel: https://www.siluette.no/products/calida-ullsilke-benklaer-sort?srsltid=AfmBOoqWrJ1sdoO_ZS5SM7-Zl1gC6XkKJsl3TM0XK1wOELmNkPOLvPXo

Det er verken stilig eller sexy, men det varmer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (12 minutter siden):

Jeg har selskapsblære til vanlig så det er ikke noe problem. Tar jo av meg snowboard buksen når jeg er innomhus. På jobben går jeg i uniform, så det er jo bare til og fra. Heller være litt bevegelse hemmet enn å gå rundt å fryse, det er det jævligste jeg vet om og det ser tåpelig ut i tillegg (synes jeg da).

Ser den 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Disse mamelukkene i ullblanding er gode å ha på under kjole eller skjørt når det er minusgrader og kaldt ute. Luner utrolig godt.

Anonymkode: ae454...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...